Ten artykuł dotyczy sprzedaży w: Polska

Zoptymalizuj widoczność produktów

Klienci muszą najpierw znaleźć Twoje produkty, zanim będą mogli je kupić. Jednym ze sposobów znalezienia Twoich produktów jest wyszukiwanie za pomocą słów kluczowych, dopasowanych do informacji, takich jak nazwa i opis danego produktu. Umieszczając odpowiednie i kompletne informacje dotyczące produktu, możesz zwiększyć widoczność i sprzedaż produktu. Poniżej znajdują się ogólne wytyczne, które poprawiają wykrywalność produktu.

Strona szczegółowych informacji o produkcie

Każde pojedyncze słowo w nazwie produktu (Nazwa) można wyszukiwać samodzielnie. Na przykład produkt o nazwie Laura Ashley Sophia Collection włókno 300 Poszewki na poduszki (niebieski, rozmiar Queen, zestaw 2 sztuk) jest lepszy niż produkt o nazwie niebieskie poszewki na poduszki. Dzieje się tak dlatego, że zalecana nazwa produktu zawiera następujące informacje:

  • Marka - Laura Ashley
  • Linia produktów - Sophia Collection
  • Materiał lub kluczowa cecha - włókno 300
  • Rodzaj produktu - poszewki na poduszki
  • Kolor - Niebieski
  • Rozmiar - Queen
  • Opakowanie/ilość - zestaw 2 sztuk

Dowiedz się, jak ulepszyć strony szczegółowych informacji o produkcie.

Nazwy

Nazwy powinny mieć długość około 60 znaków. Masz tylko chwilę, aby przyciągnąć uwagę kupującego, a Twoja internetowa nazwa na Amazon powinna odzwierciedlać to, co znajduje się na fizycznym opakowaniu produktu.

Słowa kluczowe

Możesz dodać dodatkowe słowa kluczowe do danych katalogowych ASIN, aby opisać ten produkt. Te słowa są ukryte przed klientami.

Uwaga: W ostatnim czasie zaczęliśmy ograniczać długość atrybutu terminów wyszukiwania do mniej niż 250 bajtów, aby poprawić jakość wyników zakupów. Dowiedz się więcej o tym, jak umożliwić wyszukiwanie Twoich produktów w tych granicach, efektywnie wykorzystując terminy wyszukiwania.

Terminy wyszukiwania

Amazon oferuje możliwość dodawania terminów wyszukiwania do Twoich produktów. Powinny one zawierać tylko słowa ogólne, które zwiększają wykrywalność produktu. Na przykład jeśli sprzedajesz słuchawki, mogą zawierać takie synonimy, jak „słuchawki” i „słuchawki douszne”. Terminy wyszukiwania nie są polami wymaganymi.

Oto kilka najlepszych praktyk dotyczących terminów wyszukiwania:

  • Nie umieszczaj identyfikatorów produktów, takich jak nazwy marek, nazwy produktów, nazwy produktów kompatybilnych, ASIN, kodów UPC itd.
  • Nie podawaj niedokładnych, wprowadzających w błąd lub nieistotnych informacji, takich jak niewłaściwa kategoria produktu, niewłaściwa płeć, słowa wyrwane z kontekstu itd.
  • Treść nie powinna być za długa. Przestrzegaj limitów dla różnych pól.
  • Nie podawaj zbędnych informacji, które podano już w innych polach, takich jak tytuł, autor, marka itd. Nie poprawi to pozycjonowania produktu w wynikach zakupów.
  • Wpisując terminy wyszukiwania, uszereguj je w najbardziej logicznej kolejności. Klient częściej szuka „dużych pluszowych misiów” niż „misiów pluszowych dużych”.
  • Użyj spacji, aby oddzielić słowa kluczowe. Nie są wymagane przecinki, średniki ani znaki wstawienia.
  • Nie używaj stwierdzeń, które są tylko tymczasowo prawdziwe, takich jak „nowość”, „dostępne w sprzedaży” lub „dostępne już dziś”.
  • Nie używaj subiektywnych stwierdzeń, takich jak niesamowita, dobra jakość i tak dalej, ponieważ większość klientów nie używa subiektywnych terminów w swoich zapytaniach.
  • Nie popełniaj typowych błędów w pisowni nazwy produktu. Nasze systemy poprawiają często występujące błędy w pisowni klientów, a także oferują korektę.
  • Nie podawaj wariantów różniących się liczbą spacji, interpunkcją, małymi/dużymi literami i liczbą gramatyczną („80 GB” i „80GB”, „komputer” i „komputery” itd.). Nasze systemy automatycznie uwzględniają różne przypadki, formy wyrazów i warianty pisowni przy wyszukiwaniu.
  • Nie podawaj terminów, które mają charakter obraźliwy.
  • Skróty, alternatywne nazwy, tematy i znaki kluczowe (dla książek, filmów itd.) mogą być uwzględniane jako terminy wyszukiwania.
Uwaga: Amazon zastrzega sobie prawo do nieużywania wszystkich wpisywanych słów kluczowych do wyszukiwania produktów. Powodami nieużywania wszystkich słów kluczowych mogą być, między innymi, obliczeniowa wydajność wyszukiwania, potencjalna manipulacja wynikami zakupów, nieistotne terminy wyszukiwania i wyrazy obraźliwe lub niezgodne z prawem.

Zaloguj się, aby skorzystać z narzędzia i uzyskać spersonalizowaną pomoc (wymagana przeglądarka). Zaloguj się


Docieraj do setek milionów klientów

Zacznij Sprzedaż na Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates