Ten artykuł dotyczy sprzedaży w: Polska

Wymogi dotyczące obrazu produktu

Każdy produkt w serwisie Amazon potrzebuje jednego lub więcej obrazów produktu. Główny obraz produktu to obraz „MAIN” (główny). Główny obraz jest wyświetlany w wynikach wyszukiwania i na stronach przeglądania. Jest to pierwszy obraz, który klienci widzą na stronach szczegółowych informacji o produkcie.

Obrazy są bardzo ważne dla klientów, dlatego jakość ma znaczenie. Wybierz obrazy, które są wyraźne, łatwe do zrozumienia, bogate w informacje i atrakcyjnie zaprezentowane.

Uwaga: Wszystkie standardy graficzne wymienione na tej stronie obowiązują jako wymagania na poziomie podstawowym. Kompleksowa lista standardów graficznych firmy Amazon właściwych dla Twojej kategorii produktów znajduje się w odpowiednich poradnikach stylistycznych danej kategorii. Przeczytaj ją uważnie, ponieważ obrazy przesyłane do Amazon muszą być zgodne z tymi wymaganiami.
Ważne: W przypadku nakładania się wytycznych lub ich konfliktów, pierwszeństwo mają wytyczne właściwe dla danej kategorii. Zastrzegamy sobie prawo do usuwania obrazów, które nie spełniają naszych standardów graficznych. Musisz zawsze sprawdzać czy masz niezbędne prawa do przesyłanych obrazów.

Ogólne standardy obrazu

Kompleksowa lista standardów graficznych firmy Amazon właściwych dla Twojej kategorii produktów znajduje się w odpowiednich poradnikach stylistycznych danej kategorii. Przeczytaj ją uważnie, ponieważ obrazy przesyłane do Amazon muszą być zgodne z tymi wymaganiami. Należy pamiętać, że w przypadku nakładania się wytycznych lub ich konfliktów, pierwszeństwo mają wytyczne właściwe dla danej kategorii.

  • Obrazy muszą dokładnie odzwierciedlać produkt i pokazywać tylko ten produkt, który jest wystawiony na sprzedaż.
  • Produkt i wszystkie jego cechy muszą być wyraźnie widoczne.
  • Obrazy główne powinny mieć czyste białe tło (czysta biel wtapia się w stronę wyszukiwania i szczegółowych informacji o produkcie Amazon — wartości kolorów RGB 255, 255, 255).
  • Obrazy główne muszą być profesjonalnymi zdjęciami rzeczywistego produktu (niedozwolone są grafiki, ilustracje, makiety lub symbole zastępcze). Nie mogą prezentować wykluczonych akcesoriów, rekwizytów, które mogą wprowadzać klienta w błąd, tekstu, który nie jest częścią produktu, ani logo, znaków wodnych lub obrazów ilustracyjnych.
  • Obrazy muszą być zgodne z nazwą produktu.
  • Obrazy powinny mieć 1000 lub więcej pikseli wysokości lub szerokości. Ten wymóg dotyczący rozmiaru minimalnego umożliwia korzystanie z funkcji powiększania na stronie internetowej. Udowodniono, że funkcja powiększenia zwiększa sprzedaż. Najmniejszy przesłany plik może mieć 500 pikseli na najdłuższym boku.
  • Obrazy nie mogą przekraczać 10 000 pikseli na najdłuższym boku.
  • Amazon akceptuje formaty plików JPEG (.jpg), TIFF (.tif) lub GIF (.gif), ale preferowany format to JPEG.
  • Nasze serwery nie obsługują animowanych plików gif.
  • Obrazy nie mogą zawierać nagości ani być sugestywne seksualnie.

Zabronione dla standardów obrazów głównych we wszystkich kategoriach produktów

  • Obrazy produktów nie powinny zawierać żadnych logo lub znaków towarowych firmy Amazon ani wariantów, modyfikacji ani niczego łudząco podobnego do logo i znaków towarowych firmy Amazon. Obejmuje to między innymi wszelkie wyrazy lub logo z pojęciami AMAZON, PRIME, ALEXA lub designem Amazon Smile.
  • Twoje obrazy nie powinny zawierać żadnych odznak używanych na Amazonie, lub wariantów, modyfikacji, ani niczego, co jest łudząco podobne do takich odznak. Obejmuje to między innymi: „Wybrane przez Amazon”, „Wybór Premium”, „Amazon Alexa”, „Współpracuje z Amazon Alexa”, „Najlepszy Sprzedawca” lub „Top Sprzedawca”. Więcej informacji można znaleźć w wytycznych dotyczących używania znaków towarowych .
  • Nagość lub seksualnie sugestywne obrazy.
  • Obrazy dzieci i bielizny dziecięcej lub strojów kąpielowych, które zostały sfotografowane na modelu.
  • Obrazy produktu nie powinny być rozmyte, pikselowane ani mieć postrzępionych krawędzi.
  • Produkt, który zajmuje mniej niż 85% kadru na ograniczającym wymiarze najdłuższego boku.

Dodatkowe zabronione specyfikacje dotyczące głównych obrazów w odzieży, akcesoriach odzieżowych, obuwiu i torebkach, bagażu i biżuterii

  • Obrazy z innym niż czyste, białe tło (RGB poniżej 255)
  • Tekst, logo, obramowania, zestawy kolorów, znaki wodne lub inne grafiki na górze produktu lub w tle
  • Wiele obrazów tego samego produktu
  • Obrazy z przyciętą przez krawędź ramy częścią produktu wystawionego na sprzedaż, z wyjątkiem biżuterii (szczególnie naszyjników)
  • Zbyt dużo rekwizytów wewnętrznych lub zewnętrznych, które zasłaniają/otaczają produkt lub nie pozwalają jasno stwierdzić, który produkt jest przeznaczony na sprzedaż
  • Modele, którzy siedzą, klęczą, pochylają się lub leżą (modele muszą być w pozycji stojącej)
  • Obrazy z produktem w opakowaniu lub metkami marki lub etykietami, z wyjątkiem pończoch lub skarpet
  • Widoczne manekiny, z wyjątkiem pończoch lub skarpet
  • Ludzie w głównym obrazie/produkt na modelu z wyjątkiem odzieży dla dorosłych

Dodatkowe obrazy

Główne obrazy należy uzupełnić o dodatkowe obrazy przedstawiające różne strony produktu, używany produkt lub szczegóły, które nie są widoczne na obrazie głównym. Postępuj zgodnie ze standardami dotyczącymi obrazów wymienionymi powyżej, aby zachować jakość i spójność wszystkich obrazów produktów.

Jeśli tworzysz własne obrazy, mogą Ci się przydać nasze produkty do obrazowania samoobsługowego lub filmy na temat fotografii.

Przykłady obrazów: zabronione specyfikacje obrazu głównego

  • Obraz musi znajdować się na czystym białym tle.

    Do przyjęcia Nie do przyjęcia





  • Obraz nie może zawierać tekstu, logo, obramowań, zestawów kolorów, znaków wodnych ani innych grafik na górze produktu lub w tle.

    Do przyjęcia Nie do przyjęcia
  • Obraz główny nie może zawierać wielu obrazów tego samego produktu.

    Do przyjęcia Nie do przyjęcia
  • Produkt musi zajmować co najmniej 85% kadru na ograniczającym wymiarze najdłuższego boku.

    Do przyjęcia Nie do przyjęcia



  • Obrazy nie mogą być rozmyte, pikselowane ani mieć postrzępionych krawędzi.

    Do przyjęcia Nie do przyjęcia





  • Na obrazie głównym nie mogą występować ludzie, z wyjątkiem odzieży dla dorosłych.

    Do przyjęcia Nie do przyjęcia





Przykłady obrazów: dodatkowe zabronione specyfikacje dotyczące głównych obrazów w: odzieży, akcesoriach odzieżowych, butach, torebkach, bagażu i biżuterii

  • Obrazy nie mogą zawierać produktu wystawionego na sprzedaż z przyciętą przez krawędź ramy częścią, z wyjątkiem biżuterii (szczególnie naszyjników).

    Do przyjęcia Nie do przyjęcia



  • Obrazy nie mogą zawierać zbyt dużo rekwizytów wewnętrznych lub zewnętrznych, które zasłaniają/otaczają produkt lub nie pozwalają jasno stwierdzić, który produkt jest przeznaczony na sprzedaż.

    Do przyjęcia Nie do przyjęcia
  • Modele, którzy siedzą, klęczą, pochylają się lub leżą (modele muszą być w pozycji stojącej), z wyjątkiem niemowląt.

    Do przyjęcia Nie do przyjęcia





  • Obrazy z produktem w opakowaniu lub metkami marki lub etykietami, z wyjątkiem pończoch lub skarpet.

    Do przyjęcia Nie do przyjęcia



  • Widoczne manekiny, z wyjątkiem pończoch lub skarpet.

    Do przyjęcia Nie do przyjęcia
  • Obrazy dzieci i bielizny dziecięcej lub strojów kąpielowych, które zostały sfotografowane na modelu.

    Do przyjęcia Nie do przyjęcia

Linki do rozwiązywania problemów

Zaloguj się, aby skorzystać z narzędzia i uzyskać spersonalizowaną pomoc (wymagana przeglądarka). Zaloguj się


Docieraj do setek milionów klientów

Zacznij Sprzedaż na Amazon


© 1999-2021, Amazon.com, Inc. or its affiliates