Domyślnie konto sprzedającego jest ustawione na używanie kodu kreskowego producenta dla kwalifikujących się produktów. Produkty w zapasach, które są identyfikowane przy użyciu kodów kreskowych producenta, mogą być połączone (zapasy wspólne) z dokładnie tymi samymi produktami pochodzącymi od innych Sprzedawców, którzy również używają kodów kreskowych producenta dla tych przedmiotów.
Gdy pozwolisz firmie Amazon na łączenie zapasów, a klient kupuje produkt od Ciebie, Amazon może wysłać dokładnie ten sam produkt od innego sprzedawcy, aby zagwarantować zachowanie zadeklarowanego terminu dostawy do klienta.
W takim przypadku (łączenie - ang. „commingling”) uznaje się, że sprzedajesz tę jednostkę klientowi jak zwykle i otrzymujesz zapłatę za sprzedaż. W tym momencie wymieniamy konkretny produkt pomiędzy Tobą a innym sprzedawcą, którego zapasy zostały wykorzystane do realizacji tego zamówienia.
Nie wszystkie produkty kwalifikują się do mieszania. Aby zakwalifikować się, produkty muszą spełniać co najmniej następujące wymagania*:
*Mogą obowiązywać dodatkowe ograniczenia kategorii.
Chociaż domyślnym ustawieniem na poziomie konta jest kod kreskowy producenta (Twoje produkty kwalifikują się do łączenia), możesz zmienić ustawienia swoich preferencji w dowolnym momencie (sekcja a). Ponadto możesz zmienić preferencje kodu kreskowego dla każdej nowej oferty FBA, którą tworzysz (sekcja b).
Dostępne są dwie opcje wyboru w ramach preferencji dotyczących kodów kreskowych:
Opcja alternatywna do domyślnego ustawienia kodu kreskowego będzie nadal dostępna w menu rozwijanym podczas tworzenia nowych ofert.
Aby zmienić domyślne preferencje dotyczące kodu kreskowego:
Należy zaczekać 24 godziny na pełne przetworzenie zmian przed utworzeniem nowych ofert dla kwalifikujących się zapasów.
Podczas tworzenia nowych ofert można wybrać preferowany kod kreskowy. Wszystkie kwalifikujące się nowe oferty będą miały możliwość wysyłania z kodem kreskowym producenta lub Amazon. Jeśli Twoja oferta nie kwalifikuje się do mieszania, dostępna będzie tylko opcja kodu kreskowego Amazon. Jeśli zdecydujesz się wysłać kwalifikujące się zapasy z kodem kreskowym producenta, nie zostaniesz poproszony o umieszczenie dodatkowej etykiety na każdej jednostce, a Twoje zapasy mogą być mieszane z innymi sprzedawcami lub Amazon Retail.
Jeśli bierzesz udział w programie łączenia produktów i zdecydujesz, że nie chcesz dłużej w nim uczestniczyć, możesz zmienić swoje preferencje dotyczące kodów kreskowych jedynie dla przyszłych ofert. Ustawienia kodu kreskowego pozostają niezmienione dla istniejących zapasów w centrach logistycznych. Można złożyć zlecenie wycofania zapasów dla istniejących produktów lub zachować ofertę do wyczerpania zapasów.
W przypadku, gdy chcesz wycofać zapasy za pomocą kodu kreskowego producenta, należy zainicjować zlecenie wycofania. Informujemy, że otrzymane jednostki mogą nie być dokładnie tymi samymi, które zostały przez Ciebie wysłane do Amazon.
Za każdym razem, gdy tworzysz przesyłkę, powiadomienie na stronie Ustaw ilość pokazuje, która z Twoich ofert kwalifikuje się do kodu kreskowego producenta. Aby rozpocząć zmianę z kodu kreskowego Amazon na kod kreskowy producenta, kliknij Konwertuj. Możesz również zastąpić swoją aktualną ofertę na nowo utworzoną ofertą.
Możesz dokonać konwersji na kod kreskowy producenta na jeden z dwóch sposobów:
Kwalifikujące się oferty można również zamienić na kod kreskowy producenta po wejściu w Kod kreskowy producenta: Konwertuj kwalifikujące się oferty. Możesz wygenerować plik programu Excel ze szczegółami kwalifikacji dla istniejących zapasów, a także z instrukcjami, jak zaktualizować i przesłać plik w celu konwersji kwalifikujących się ofert.
Przy tworzeniu nowej oferty, po przejściu na kod kreskowy producenta lub kod kreskowy Amazon, informacje ze starego SKU sprzedawcy zazwyczaj nie będą miały zastosowania. Przeczytaj poniższe informacje, aby sprawdzić, gdzie wymagane są działania dla nowego SKU: