Ten artykuł dotyczy sprzedaży w: Polska

Zapasy mieszane z kodem kreskowym producenta

Domyślnie konto sprzedającego jest ustawione na używanie kodu kreskowego producenta dla kwalifikujących się produktów. Produkty w zapasach, które są identyfikowane przy użyciu kodów kreskowych producenta, mogą być połączone (zapasy wspólne) z dokładnie tymi samymi produktami pochodzącymi od innych Sprzedawców, którzy również używają kodów kreskowych producenta dla tych przedmiotów.

Gdy pozwolisz firmie Amazon na łączenie zapasów, a klient kupuje produkt od Ciebie, Amazon może wysłać dokładnie ten sam produkt od innego sprzedawcy, aby zagwarantować zachowanie zadeklarowanego terminu dostawy do klienta.

W takim przypadku (łączenie - ang. „commingling”) uznaje się, że sprzedajesz tę jednostkę klientowi jak zwykle i otrzymujesz zapłatę za sprzedaż. W tym momencie wymieniamy konkretny produkt pomiędzy Tobą a innym sprzedawcą, którego zapasy zostały wykorzystane do realizacji tego zamówienia.

Uwaga: Amazon zapewnia, że początkowe źródło zmieszanych jednostek może być śledzone przez cały proces realizacji.

Korzyści

  • Brak konieczności stosowania dodatkowej etykiety umożliwia szybsze uzupełnianie zapasów, mniejsze prawdopodobieństwo wystąpienia błędów etykietowania i niższe koszty realizacji.
  • Strategiczne rozmieszczenie zapasów przez Amazon pozwala produktowi szybciej dotrzeć do klientów.
  • Wewnętrzne narzędzia śledzenia firmy Amazon gwarantują, że opinie klientów przypisane są do Ciebie, nawet jeśli nie jesteś bezpośrednim sprzedawcą.
  • W przypadku problemów z zapasami systemy logistyczne firmy Amazon są w stanie prześledzić źródło zapasów i cały proces realizacji w celu uzyskania odpowiedniego rozwiązania.

Nie wszystkie produkty kwalifikują się do mieszania. Aby zakwalifikować się, produkty muszą spełniać co najmniej następujące wymagania*:

  • Stan - Nowy
  • Pojedynczy czytelny kod kreskowy UPC, EAN lub ISBN pasujący do pojedynczego ASIN w katalogu Amazon
  • Produkt nie przekroczył daty ważności
  • Nie jest to produkt zużywalny lub do stosowania miejscowego (szampon, mydło itp.)
  • Nie jest towarem niebezpiecznym

*Mogą obowiązywać dodatkowe ograniczenia kategorii.

Uwaga: Jeśli kod kreskowy producenta pasuje do więcej niż jeden ASIN, wymagany jest kod kreskowy Amazon.

Zmiana ustawień łączenia produktów

Chociaż domyślnym ustawieniem na poziomie konta jest kod kreskowy producenta (Twoje produkty kwalifikują się do łączenia), możesz zmienić ustawienia swoich preferencji w dowolnym momencie (sekcja a). Ponadto możesz zmienić preferencje kodu kreskowego dla każdej nowej oferty FBA, którą tworzysz (sekcja b).

a) Zmiana domyślnego kodu kreskowego na poziomie konta

Dostępne są dwie opcje wyboru w ramach preferencji dotyczących kodów kreskowych:


  1. Producent: Jeśli wybierzesz tę opcję w swoich preferencjach, wszystkie kwalifikujące się oferty utworzone później będą miały domyślną opcję wysyłania z kodem kreskowym producenta.
  2. Amazon: Jeśli wybierzesz tę opcję w swoich preferencjach, wszystkie utworzone później oferty będą wyświetlać kod kreskowy Amazon jako opcję domyślną i wymagają umieszczenia dodatkowej etykiety na poszczególnych jednostkach i nie będą one łączone.

Opcja alternatywna do domyślnego ustawienia kodu kreskowego będzie nadal dostępna w menu rozwijanym podczas tworzenia nowych ofert.

Uwaga: Nie można zmienić domyślnych preferencji dla istniejących ofert; należy utworzyć nową ofertę lub indywidualnie zmienić preferencje kodów kreskowych dla każdej istniejącej oferty jak zostało to wyjaśnione w sekcji poniżej.

Aby zmienić domyślne preferencje dotyczące kodu kreskowego:

  1. Na swoim koncie Sprzedawcy, w obszarze Ustawienia, kliknij opcję Realizowane przez Amazon.
  2. Zlokalizuj preferencje kodu kreskowego produktu FBA i kliknij przycisk Edytuj.
  3. Wybierz opcję Włącz, aby użyć kodu kreskowego producenta lub Wyłącz, aby użyć kodu kreskowego Amazon. Kliknij Zapisz.

Należy zaczekać 24 godziny na pełne przetworzenie zmian przed utworzeniem nowych ofert dla kwalifikujących się zapasów.

Uwaga: Po 17 kwietnia 2018 r. nie można już używać GCID zamiast UPC, EAN, JAN lub ISBN do tworzenia ASIN. Jeśli Twoja marka została zatwierdzona do nowego programu Brand Registry, a nie masz UPC, EAN, JAN lub ISBN dla swoich produktów, zapraszamy do ubiegania się o zwolnienie z GTIN.

b) Zmiana ustawień poziomu oferty

Podczas tworzenia nowych ofert można wybrać preferowany kod kreskowy. Wszystkie kwalifikujące się nowe oferty będą miały możliwość wysyłania z kodem kreskowym producenta lub Amazon. Jeśli Twoja oferta nie kwalifikuje się do mieszania, dostępna będzie tylko opcja kodu kreskowego Amazon. Jeśli zdecydujesz się wysłać kwalifikujące się zapasy z kodem kreskowym producenta, nie zostaniesz poproszony o umieszczenie dodatkowej etykiety na każdej jednostce, a Twoje zapasy mogą być mieszane z innymi sprzedawcami lub Amazon Retail.

Uwaga: Jeśli zmienisz ofertę z realizacja zamówień przez sprzedawcę (MFN) na realizowane przez Amazon (FBA), będziesz mógł również wybrać swoje preferencje dotyczące kodu kreskowego.

Jeśli bierzesz udział w programie łączenia produktów i zdecydujesz, że nie chcesz dłużej w nim uczestniczyć, możesz zmienić swoje preferencje dotyczące kodów kreskowych jedynie dla przyszłych ofert. Ustawienia kodu kreskowego pozostają niezmienione dla istniejących zapasów w centrach logistycznych. Można złożyć zlecenie wycofania zapasów dla istniejących produktów lub zachować ofertę do wyczerpania zapasów.

Wycofywanie zapasów za pomocą kodów kreskowych producenta

W przypadku, gdy chcesz wycofać zapasy za pomocą kodu kreskowego producenta, należy zainicjować zlecenie wycofania. Informujemy, że otrzymane jednostki mogą nie być dokładnie tymi samymi, które zostały przez Ciebie wysłane do Amazon.

Konwersja na kod kreskowy producenta

Za każdym razem, gdy tworzysz przesyłkę, powiadomienie na stronie Ustaw ilość pokazuje, która z Twoich ofert kwalifikuje się do kodu kreskowego producenta. Aby rozpocząć zmianę z kodu kreskowego Amazon na kod kreskowy producenta, kliknij Konwertuj. Możesz również zastąpić swoją aktualną ofertę na nowo utworzoną ofertą.

Możesz dokonać konwersji na kod kreskowy producenta na jeden z dwóch sposobów:

  1. Konwertuj istniejącą ofertę. Istniejącą ofertę można konwertować z kodu kreskowego Amazon. Oferty kwalifikują się do konwersji, chyba że zapasy produktu są w drodze do centrum logistycznego, są już w centrum logistycznym lub w obu tych przypadkach.
  2. Utwórz nową ofertę. Gdy zapasy produktu są w drodze do centrum logistycznego, są już w centrum logistycznym, lub spełniają oba te warunki, wymagane jest nowe SKU sprzedawcy. Nowa jednostka SKU sprzedawcy nie może być dłuższa niż 40 znaków. Stworzenie nowej oferty zajmuje do 15 minut lub mniej.

Kwalifikujące się oferty można również zamienić na kod kreskowy producenta po wejściu w Kod kreskowy producenta: Konwertuj kwalifikujące się oferty. Możesz wygenerować plik programu Excel ze szczegółami kwalifikacji dla istniejących zapasów, a także z instrukcjami, jak zaktualizować i przesłać plik w celu konwersji kwalifikujących się ofert.

Uwaga: W przypadku ofert, które wymagają nowej oferty z SKU sprzedawcy, upewnij się, że nazwa nowego SKU i SKU używającego kodu kreskowego Amazon są łatwe do odróżnienia.

Ważne zmiany pomiędzy starymi i nowymi ofertami w kwestii kodu kreskowego producenta

Przy tworzeniu nowej oferty, po przejściu na kod kreskowy producenta lub kod kreskowy Amazon, informacje ze starego SKU sprzedawcy zazwyczaj nie będą miały zastosowania. Przeczytaj poniższe informacje, aby sprawdzić, gdzie wymagane są działania dla nowego SKU:

  • Rekomendacje dotyczące zapasów. Nowa jednostka SKU będzie miała swoje własne rekomendacje. Aby uniknąć nieporozumień, rozważ zamknięcie oferty starej jednostki SKU i złożenie zlecenia wycofania zapasów, aby jednostki wróciły do Ciebie.
  • Rekomendacje dotyczące cen. Rekomendacje nie będą dostępne dla nowego SKU. Dzieje się tak dlatego, że niektóre sytuacje będą pokazywać, kiedy produkt sprzedał się w ciągu ostatnich 60 dni, ale nie w ciągu ostatnich siedmiu dni, pomimo wyświetleń. Zalecamy skorzystanie z poprzednich rekomendacji dotyczących cen dla nowego SKU.
  • Rekomendacje reklamowe. Rekomendacje nie będą wyświetlane w nowej jednostce SKU, dopóki nie zostaną obejrzane przez określoną liczbę klientów. Jeśli otrzymałeś informację na starym SKU i chcesz skorzystać z dostępnych promocji, zastosuj je w nowym SKU.
  • Ceny dla firm i rabaty ilościowe.Jeśli jesteś sprzedawcą Amazon Business, otrzymasz tego typu rekomendacje. Ponieważ poprzednie rekomendacje nie będą od razu dostępne dla nowego SKU, należy rozważyć zastosowanie ich do tego SKU.
  • Planowanie zapasów.Nowe i stare SKU będą miały osobne wpisy w obszarze Zarządzaj nadwyżką zapasów, Okres przechowywania zapasów FBAi Zapasy produktów bez aktywnych ofert.
  • Reklamy ukierunkowane. Jeśli chcesz kontynuować reklamy ukierunkowane, np. Sponsored Products, uruchom je osobno na nowym SKU.
  • Numery ASIN a programy.Konwertowane numery ASIN mogą już nie uprawniać do korzystania z programu Prime — realizacja przez Sprzedawcę oraz FBA Small and Light.
  • Sprzedaż globalna. Nowa jednostka SKU zostanie stworzona tylko na potrzeby rynku amerykańskiego. Jeśli chcesz sprzedawać ją na całym świecie, wystaw ją ponownie na każdym pożądanym rynku.
  • Oferty błyskawiczne. Jeśli chcesz utworzyć dla nowej jednostki SKU, wyślij jej zapas do centrum logistycznego. Zapasy będą zatwierdzone dopiero po ich przybyciu tutaj. Zalecamy również śledzenie ASIN, aby upewnić się, że nadal kwalifikuje się do Oferty błyskawicznych.
Zaloguj się, aby skorzystać z narzędzia i uzyskać spersonalizowaną pomoc (wymagana przeglądarka). Zaloguj się


Docieraj do setek milionów klientów

Zacznij Sprzedaż na Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates