Ten artykuł dotyczy sprzedaży w: Polska

Użyj kodu kreskowego Amazon do śledzenia zapasów

Systemy Amazon oparte są na kodach kreskowych. Każda jednostka wysyłana do centrum logistycznego Amazon musi posiadać kod kreskowy, dzięki któremu można ją śledzić w trakcie procesu realizacji.

Produkty, w przypadku których nie zastosowano kodu kreskowego producenta na potrzeby śledzenia, wymagają kodu kreskowego Amazon. Możesz wydrukować kody kreskowe Amazon ze swojego konta sprzedawcy i naklejać je samodzielnie.

Jeśli nie chcesz samodzielnie naklejać kodów kreskowych, możesz zarejestrować się w FBA – usłudze etykietowania i zlecić etykietowanie firmie Amazon za opłatą pobieraną za każdy produkt. Aby uzyskać więcej informacji, sprawdź usługę etykietowania FBA.

W przypadku kwalifikujących się produktów możesz użyć kodu kreskowego producenta do śledzenia swoich zapasów. Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z artykułem Używanie kodu kreskowego producenta do śledzenia zapasów.

W przypadku każdego produktu wymagającego kodu kreskowego Amazon, który zostanie dostarczony do centrum realizacji zamówień bez tego kodu, zostanie nałożona opłata za nieplanowaną usługę przygotowania. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz temat Nieplanowane usługi przygotowania.

Ważne: Niestosowanie się do wymagań FBA dotyczących przygotowania produktów, wymogów bezpieczeństwa i ograniczeń dotyczących produktów może skutkować odmową przyjęcia zapasów w centrum logistycznym Amazon, usunięciem lub zwrotem zapasów, zablokowaniem przyszłych przesyłek do centrum logistycznego lub nałożeniem opłat z tytułu prac przygotowawczych w centrum logistycznym lub niezgodności.

Aby uzyskać więcej informacji, obejrzyj nasze filmy

Pliki do pobrania

Drukowanie kodów kreskowych Amazon

Kody kreskowe Amazon można wydrukować ze strony Etykietowanie produktów podczas tworzenia przesyłki lub w dowolnym momencie na stronie zarządzania zapasami.

Jeśli używasz drukarki termicznej, etykiety są drukowane natychmiast. W przypadku drukarek laserowych zostanie wygenerowany plik PDF, który można wykorzystać do drukowania etykiet przy użyciu standardowego papieru do etykiet.

Aby wydrukować kody kreskowe Amazon ze strony Etykietowanie produktów:


  1. Wybierz przesyłkę, w przypadku której chcesz wykonać działania na stronie Przesyłki oczekujące w kolejce.
  2. W kolumnie Produkty sprawdź numer każdego produktu, który chcesz wysłać.
  3. U dołu strony kliknij Drukuj etykiety. W przypadku drukarek termicznych etykiety zostaną wydrukowane automatycznie. W przypadku drukarek laserowych zostanie wygenerowany plik PDF do wykorzystania z papierem do etykiet.

Aby wydrukować kody kreskowe Amazon ze strony Zarządzanie zapasami:

  1. Wybierz produkty w lewej kolumnie.
  2. Wybierz opcję Drukuj etykiety produktów z menu rozwijanego Działanie na wybranych produktach.

Wymagania dotyczące kodów kreskowych Amazon

Podczas drukowania kodów kreskowych Amazon na etykietach upewnij się, że drukowane etykiety zawierają:

  • Wystarczająco duże białe pole wokół kodu kreskowego Amazon i powiązanego tekstu: (6 mm po bokach i 3 mm na górze i na dole)
  • ASIN lub SKU sieci logistycznej
  • Nazwa produktu
  • Stan produktu
Uwaga: Kody kreskowe Amazon, które zostały wydrukowane bezpośrednio na opakowaniu produktu, muszą również spełniać te wymagania.

Jeśli jesteś producentem produktu lub właścicielem marki i chcesz wydrukować kody kreskowe bezpośrednio na opakowaniu produktu, złóż wniosek o własny standardowy kod kreskowy UPC GS1. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz sekcję GS1.

Wymagania dotyczące umieszczania etykiety

Gdy będziesz gotowy(-a) do umieszczania kodów kreskowych na swoich produktach, upewnij się, że:

  • Umieszczasz prawidłowy kod kreskowy na każdym produkcie
  • Zakryj wszystkie inne widoczne kody kreskowe są zakryte, z wyjątkiem kodów kreskowych z numerami seryjnymi lub etykiet z kodami uwierzytelniania w programie Transparency.
  • Umieść kod kreskowy na zewnątrz materiałów do przygotowania.
  • Nie umieszczaj kodu kreskowego na krzywej ani rogu opakowania.
  • Pozostaw 6 mm między krawędzią etykiety a krawędzią opakowania.
  • Upewnij się, że każdy produkt w opakowaniu zbiorczym ma kod kreskowy Amazon, a wszystkie kody usunięto z opakowania.
Ważne: Niezastosowanie się do zalecenia dotyczącego umieszczania etykiet może spowodować opóźnienia w przetwarzaniu i skutkować nałożeniem opłaty za nieplanowane usługi przygotowania.

Wymagania dotyczące drukarki

Narzędzia na koncie sprzedawcy są zoptymalizowane pod kątem drukarek termicznych. Możesz również użyć drukarek laserowych. Nie używaj drukarek atramentowych do drukowania kodów kreskowych Amazon.

Wskazówka: Centra logistyczne Amazon korzystają obecnie z drukarek Zebra GX430t z bezpośrednim ustawieniem termicznym.

Każda etykieta musi być czytelna i skanowalna przez 24 miesiące. Poniższe wytyczne pomogą upewnić się, że wydrukowana etykieta nie będzie blaknąć:

  • Okresowo skanuj kody kreskowe Amazon, aby je sprawdzić
  • Używaj drukarki o rozdzielczości 300 DPI lub większej
  • Okresowo sprawdzaj, czyść i wymieniaj głowice drukarek

Wymagania dotyczące papieru do etykiet

Wszystkie kody kreskowe Amazon muszą być drukowane czarnym tuszem na białych, nieodblaskowych etykietach z usuwalnym klejem. Wymiary muszą mieścić się w przedziale od 25,4 mm × 50,8 mm do 50,8 mm × 76,2 mm (na przykład 25,4 mm × 76,2 mm lub 50,8 mm × 50,8 mm).

W przypadku drukarek laserowych narzędzia na koncie sprzedawcy obsługują następujące rozmiary etykiet:

  • 21 etykiet na stronę (63,5 mm × 38,1 mm na A4)
  • 24 etykiety na stronę (63,5 mm × 33,9 mm na A4, 63,5 mm × 38,1 mm na A4, 64,6 mm × 33,8 mm na A4, 66,0 mm × 33,9 mm na A4, 70,0 mm × 36,0 mm na A4, 70,0 mm × 37,0 mm na A4)
  • 27 etykiet na stronę (63,5 mm × 29,6 mm w przypadku formatu A4)
  • 30 etykiet na stronę (1 cal × 2 5/8 cala w przypadku formatu US Letter)
  • 40 etykiet na stronę (52,5 mm × 29,7 mm na A4)
  • 44 etykiety na stronę (48,5 mm × 25,4 mm na A4)

Jeśli drukarka spróbuje przeskalować obszar drukowania PDF podczas drukowania etykiet, upewnij się, że skalowanie drukarki jest ustawione na Brak lub 100%.

Następujące problemy związane z etykietami produktów mogą pojawić się w przesyłkach oczekujących w kolejce.

Aby uzyskać więcej informacji, zobacz temat Podsumowanie problemów z przesyłkami przychodzącymi.

Brak etykiety produktu

Produkt przybył bez odpowiedniego kodu kreskowego.

Produkt nieprawidłowo oznakowany

Produkt dotarł z kodem kreskowym, który nie jest zgodny z faktycznym produktem.

Nie można zeskanować kodu kreskowego

Kod kreskowy był rozmazany lub etykieta została umieszczona wokół narożnika lub na zakrzywieniu, co uniemożliwia zeskanowanie kodu kreskowego.

Błędy przygotowania jednostki/przesyłki

Jeden lub więcej produktów w przesyłce przybył z błędami etykietowania, pakowania i przygotowania lub wysyłki.

Zaloguj się, aby skorzystać z narzędzia i uzyskać spersonalizowaną pomoc (wymagana przeglądarka). Zaloguj się


Docieraj do setek milionów klientów

Zacznij Sprzedaż na Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates