W przypadku zgubienia lub uszkodzenia zapasów przez przewoźnika
partnerskiego, w centrum logistycznym Amazon lub podczas dostawy do klienta, możemy:
-
zastąpić produkt przedmiotem z tym samym SKU sieci logistycznej;
-
dokonać zwrotu szacunkowego przychodu ze sprzedaży tego samego produktu po
odliczeniu obowiązującej lokalnie standardowej stawki VAT.
Uwaga: Aby otrzymać zwrot kosztów za zgubione produkty, konieczne będzie przesłanie
wymaganej dokumentacji w celu udowodnienia, że dana liczba jednostek została wysłana
do centrum logistycznego (ostemplowany i podpisany dowód dostawy, faktury, dokument
dostawy itp.).
Zwrot kosztów
Przy ustalaniu kwoty zwrotu bierzemy pod uwagę kilka
czynników, w tym poniższe:
-
Twoja historia sprzedaży
-
Średnia cena sprzedaży z wysyłką FBA na
platformie Amazon
-
Historia sprzedaży konkretnego
ASIN
Szacunkowa kwota zwrotu nie obejmuje obowiązującej
lokalnie standardowej stawki VAT.
Jeśli jesteś zarejestrowany(-a) w naszej usłudze obliczania podatku
VAT, weźmiemy pod uwagę Twój kod podatkowy produktu (PTC) przy
obliczaniu obowiązującej stawki podatkowej.
Jeśli nie zdobędziemy wystarczających informacji potrzebnych
do obliczenia kwoty zwrotu, przypiszemy wartość do Twoich zapasów w oparciu
o podobne produkty.
Jeśli zażądasz ponownego ustalenia kwoty zwrotu, możemy poprosić o dodatkowe
informacje, takie jak paragon lub faktura.
Kwota zwrotu za pojedynczy produkt nie przekroczy 9,040 zł. W przypadku produktów o wartości ponad 2,000 zł zalecamy rozważenie zakupu ubezpieczenia OC.
Uwaga: Możemy rozporządzać wszystkimi produktami,
za które zwrócimy Ci koszty w ramach niniejszych zasad, w tym sprzedawać je.
W związku z tym produkty te, w tym zgubione produkty znalezione już po zwróceniu
kosztów, mogą być wystawiane na sprzedaż w Ofertach magazynowych Amazon (jeśli
dotyczy) lub innych kanałach sprzedaży.
Unieważnienie zwrotu
kosztów
Jeśli zwróciliśmy Ci koszty za zgubione
zapasy, które zostały następnie znalezione, lub jeśli stwierdzimy, że omyłkowo
dokonaliśmy zwrotu kosztów, możemy zastąpić produkt innym, z tym samym SKU sieci
logistycznej, lub unieważnić wystawioną notę uznaniową.
Ograniczenia
Ważne:
Roszczenia dotyczące zgubionych produktów
z przesyłek do centrów logistycznych Amazon należy przesłać w ciągu 6 miesięcy.
Reklamacje dotyczące problemów z dostawą w ramach realizacji wielokanałowej
należy przesłać do Amazon w ciągu 90 dni od upływu
maksymalnego szacunkowego terminu dostawy zamieszczonego na stronie ze
szczegółowymi informacjami o zamówieniu.
Wszystkie
pozostałe roszczenia dotyczące zgubionych lub uszkodzonych zapasów należy przesłać
w ciągu 18 miesięcy od daty zgubienia lub uszkodzenia.
Nasze zasady zabraniają podejmowania wszelkich działań, które miałyby negatywny wpływ
na naszą zdolność udzielenia pomocy innym Sprzedawcom. Przykłady takich działań
obejmują składanie niewystarczająco sprawdzonych lub przedwczesnych wniosków lub
przedwczesne składanie dużych ilości wniosków w krótkim czasie.
Jakich produktów dotyczą te
zasady?
-
Produkty uszkodzone w centrum
logistycznym Amazon
-
Produkty niewłaściwie umieszczone
w centrum logistycznym Amazon
-
Produkty zgubione lub uszkodzone przez
przewoźników i dystrybutorów, z których usług korzystamy, aby dostarczyć
produkty klientom
-
Produkty zgubione lub uszkodzone
podczas wysyłki za pośrednictwem przewoźników partnerskich Amazon (małe
przesyłki, przesyłki mniejsze niż pojemność ciężarówki i przesyłki równe
pojemności ciężarówki)
Uwaga:
Zasady nie dotyczą produktów z małych
przesyłek wysyłanych za pośrednictwem przewoźników partnerskich
Amazon, które zostały uszkodzone
z powodu nieodpowiedniego zapakowania. Zawsze przestrzegaj wymagań
dotyczących przygotowania
i pakowania oraz podczas wysyłania,
wysyłając produkty do centrum logistycznego Amazon, aby uniknąć
uszkodzeń w trakcie transportu.
Jakich produktów nie dotyczą te
zasady?
-
FBA – produkty niedozwolone
-
Produkty, które nie spełniają wymagań dotyczących zapasów FBA
-
Podlegające ograniczeniom produkty
zgubione lub uszkodzone podczas przetwarzania zleceń wycofania zapasów
-
Wadliwe produkty lub produkty zgubione lub uszkodzone przez klientów,
dystrybutorów lub Sprzedawców
-
Produkty, których data ważności
minęła
-
Wadliwe produkty, które dotrą do
centrum logistycznego uszkodzone
-
Produkty z małych przesyłek wysyłanych za pośrednictwem przewoźników
partnerskich Amazon, które zostały uszkodzone z powodu
nieodpowiedniego zapakowania
Ważne: Zawsze przestrzegaj wymagań dotyczących
przygotowania i pakowania oraz wysyłki, wysyłając produkty do centrum logistycznego Amazon, aby uniknąć uszkodzeń w trakcie transportu.
Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z regulaminem
usługi FBA.
Zanim zgłosisz zgubiony
produkt
Jeśli uważasz, że w Twoich zapasach
brakuje jakiegoś produktu, użyj następujących narzędzi i raportów, aby
zidentyfikować lub usunąć rozbieżność:
Możesz także sprawdzić, czy na Twoim
koncie e-mail znajdują się powiadomienia o zwrocie kosztów dotyczące usługi Realizacja przez Amazon (FBA).
Jeśli nie możesz usunąć rozbieżności,
skontaktuj się z Działem Obsługi Sprzedawców.
Raport dotyczący korekty stanu
zapasów
Aby wyświetlić listę towarów,
za które został dokonany zwrot kosztów, lub w przypadku których zwroty kosztów
zostały unieważnione, a produkty zostały zwrócone do Twoich zapasów, wykonaj kroki
wymienione w raporcie dotyczącym korekty stanu zapasów:
-
Z listy rozwijanej Grupa
przyczyn wybierz jedną z następujących opcji:
-
Uszkodzone: Stwierdzono, że produkt jest
uszkodzony.
-
Znalezione: Produkt znajduje się w koszu w centrum
logistycznym, a w oprogramowaniu do zarządzania zapasami Amazon nie
zapisano informacji o tej lokalizacji produktu.
-
Zgubione: Produkt został niewłaściwie
umieszczony.
-
Kliknij opcję Generuj raport. W
kolumnie Powód znajdź jeden z następujących elementów:
-
Uszkodzone
w centrum logistycznym Amazon: Uszkodzenie produktu
nastąpiło po dotarciu produktu do centrum logistycznego.
-
Uszkodzone
przez przewoźnika dostarczającego przesyłki
przychodzące
Uszkodzenie produktu nastąpiło, gdy
paczka była transportowana przez przewoźnika partnerskiego Amazon.
-
Przeniesienie z konta do przechowywania: Produkt
został zwrócony do Twoich zapasów.
Aby uzyskać więcej informacji na temat kodów przyczyn korekty, zapoznaj się
z artykułem Korekta stanu zapasów.