Ten artykuł dotyczy sprzedaży w: Polska

Wycofaj zapasy (przegląd)

Jeśli chcesz wycofać zapasy z centrum logistycznego Amazon, musisz złożyć zlecenie wycofania. Za pomocą zleceń wycofania można zarządzać nadwyżką zapasów, w tym zapasami, które są:

  • Trudne do zbycia
  • Nie nadają się do odsprzedaży (zapasy niepodlegające sprzedaży)
  • Wkrótce będą podlegać długoterminowej opłacie za przechowywanie

Możesz zażądać zwrotu lub usunięcia zapasów przechowywanych w centrach logistycznych Amazon za pomocą jednej z następujących metod:

Opłaty za wycofanie są naliczane za wycofany produkt. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz temat opłaty za wycofanie i usuwanie w FBA.

Proces zlecenia wycofania zapasów

Zlecenia wycofania mogą trwać od 10 do 14 dni roboczych, a w okresie świątecznym do 30 dni roboczych lub więcej (Prime Week, październik, listopad i grudzień). Faktura zostanie wystawiona w ciągu 45 dni od wycofania.

Nadające się do realizacji zapasy są dostępne do zakupu, dopóki ich nie usuniemy. Jeśli nie chcesz, aby były dostępne na sprzedaż, zamknij swoją ofertę. Zobacz „Zamknij ofertę” w Lista produktów dla programu Realizowane przez Amazon.

Nie możemy wycofać zapasów w następujących przypadkach:

Uwaga: Podczas tworzenia zlecenia wycofania można zauważyć, że niektóre elementy nie mogą zostać wycofane. Powiadomimy Cię o proponowanych działaniach, które należy podjąć w celu pomyślnego wycofania zapasów.

Ograniczenia zlecenia wycofania zapasów

Zwroty zlecenia wycofania zapasów nie mogą być:

  • wysłane do innego centrum logistycznego,
  • służyć do wypełniania zamówień klientów.

W przypadku produktów sklasyfikowanych jako materiały niebezpieczne mogą być zwracane tylko te, które posiadają Hazmat Transportation Regulatory Class (HTRC) 8 lub 9. Przedmioty niebezpieczne, które nie są sklasyfikowane jako HTRC 8 lub 9, mogą być wyłącznie likwidowane.

Aby wysłać na adres poza Europą, zobacz sekcję Międzynarodowi dostawcy przesyłek zwrotnych.

Pakowanie i wysyłka wycofanych zapasów

Gdy zażądasz zwrotu zapasów, są one pakowane w centrum realizacji zamówień i wysyłane na podany adres. Mogą być wysyłane w wielu przesyłkach i od wielu przewoźników, jeśli towary znajdują się w różnych centrach logistycznych.

Zapasy, które zostały wysłane do centrum logistycznego w przypadku, gdy paczki są zwracane jako pojedyncze produkty i zapakowane w pudełka lub palety odpowiednio do przesyłki.

Anulowane zlecenia wycofania zapasów

Możemy anulować zlecenie wycofania zapasów po jego przesłaniu, jeśli zapasy nie są dostępne do usunięcia. Na przykład mogą być częścią oczekującego zamówienia klienta.

Jeśli anulujemy zlecenie wycofania, prześlij kolejną prośbę. Jeśli anulujemy drugie zgłoszenie, skontaktuj się z Działem obsługi sprzedawców.

Jeśli chcesz anulować przesłane zlecenie wycofania, zobacz temat Wycofaj zapasy z centrum logistycznego.

Zaloguj się, aby skorzystać z narzędzia i uzyskać spersonalizowaną pomoc (wymagana przeglądarka). Zaloguj się


Docieraj do setek milionów klientów

Zacznij Sprzedaż na Amazon


© 1999-2021, Amazon.com, Inc. or its affiliates