Ten artykuł dotyczy sprzedaży w: Polska

Wskaźnik anulowanych zamówień

Wskaźnik anulowanych zamówień to wszystkie zamówienia anulowane przez sprzedawcę wyrażone jako wartość procentowa wszystkich zamówień w danym 7-dniowym okresie. Wskaźnik anulowanych zamówień ma zastosowanie wyłącznie do zamówień realizowanych przez sprzedawcę.

Ten wskaźnik obejmuje wszystkie zamówienia i produkty anulowane przez sprzedawcę, z wyjątkiem tych, których anulowania żąda klient przy użyciu opcji anulowania zamówień na swoim koncie Amazon. Nie uwzględnia on produktów ani zamówień oczekujących, które klient anuluje bezpośrednio w serwisie Amazon.

Zgodnie z naszą polityką, aby móc sprzedawać na Amazon, sprzedawcy powinni utrzymywać wskaźnik anulowanych zamówień poniżej 2,5%. Wskaźnik anulowanych zamówień powyżej 2,5% może skutkować dezaktywacją ofert realizowanych przez sprzedawcę.

Uwaga: Założenia dotyczące jakości sprzedaży w przypadku zamówień z wysyłką Premium różnią się od powyższych. Więcej informacji znajdziesz w artykule Wysyłka Premium i dostawa gwarantowana.

Ukrywanie ofert z powodu anulowania zamówień

Uważnie monitorujemy oferty z zamówieniami anulowanymi przez sprzedawcę i możemy usuwać oferty, które w przeszłości miały zamówienia anulowane przez sprzedawcę, lub oferty z dwoma kolejnymi zamówieniami anulowanymi przez sprzedawcę w ciągu ostatnich 30 dni. Aby ponownie aktywować te oferty, wykonaj następujące czynności:

  1. W Seller Central przejdź do strony Zarządzaj zapasami.
  2. Na pasku wyszukiwania nad listą produktów wyszukaj dezaktywowany ASIN. Możesz też wybrać opcję Nieaktywne, aby wyświetlić wszystkie nieaktywne oferty.
    Uwaga: Kody ASIN usunięte z powodu anulowania będą wyświetlane jako Nieaktywny (niekwalifikujący się do realizacji przez sprzedawcę) z pomarańczowym znacznikiem.
  3. Aby ponownie aktywować ofertę, kliknij Edytuj i zaktualizuj cenę ASIN.
Ceny nieaktywnych ofert można także zaktualizować na stronie Popraw swoje produkty, klikając Brak w magazynie w sekcji Oferty nieaktywne.

Dlaczego anulowanie zamówień z inicjatywy sprzedawcy jest niekorzystne?

Ważne jest, aby produkty oferowane na Amazon były dostępne w magazynie i gotowe do wysyłki. Anulowanie zamówienia lub części zamówionych produktów przed realizacją zamówienia zwykle jest spowodowane tym, że jakiś produkt jest niedostępny. W normalnej praktyce biznesowej nie da się uniknąć pewnego odsetka wyczerpania zapasów, ale oczekujemy, że spróbujesz zminimalizować takie problemy. Wysoki wskaźnik anulowanych zamówień jest problemem, który może wpłynąć na zdolność sprzedaży. W krótkiej perspektywie czasowej ma to również negatywny wpływ na Twój wynik finansowy, ponieważ niesprzedany produkt lub niezrealizowane zamówienie oznacza utratę przychodów.

Jaka jest różnica między zamówieniem ze zwrotem a anulowanym?

Anulowanie zamówienia to decyzja o niezrealizowaniu zamówienia przed potwierdzeniem wysyłki. Gdy zamówienie zostanie potwierdzone, decyzja o zaakceptowaniu zwrotu towaru lub niewysłaniu produktu jest traktowana jako zwrot pieniędzy.

Aby wyświetlić wskaźnik anulowanych zamówień i pobrać raport:

  1. Przejdź do strony Kondycja konta w Seller Central.
  2. W sekcji Jakość obsługi przesyłek kliknij Wyświetl szczegóły.
  3. Wybierz kartę Wskaźnik zamówień anulowanych przed realizacją. Przewiń w dół i kliknij Pobierz raport.

Zobacz także

Anulowanie zamówień

Często zadawane pytania dotyczące anulowania

Zaloguj się, aby skorzystać z narzędzia i uzyskać spersonalizowaną pomoc (wymagana przeglądarka). Zaloguj się


Docieraj do setek milionów klientów

Zacznij Sprzedaż na Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates