Kluczowe znaczenie dla sukcesu firmy Amazon ma wybór produktów oraz satysfakcja klientów. Udostępniając standardowe w branży identyfikatory produktów dla swoich ofert, sprzedawcy podnoszą jakość katalogu Amazon jako całości. Budowanie zaufania do asortymentu produktów przedstawionych w katalogu Amazon pomaga zapewnić klientom wysokiej jakości obsługę.
Większość kategorii wymaga od sprzedawców stosowania identyfikatora produktu do tworzenia nowych stron produktów i ofert. Konkretny GTIN (Global Trade Item Number - globalny numer jednostki handlowej) wymagany do tworzenia i dopasowywania stron produktów różni się w zależności od kategorii, chociaż najczęściej używane są kody EAN lub UPC. Podsumowanie wymogów w ramach każdej z kategorii, w tym wyjątków i zwolnień, jeśli są dostępne, znajduje się w tabeli na stronie Przegląd wymogów w ramach kategorii dla identyfikatorów produktów .
Używanie identyfikatora produktu do tworzenia nowych stron produktów jest ważnym elementem zapewniającym klientom wysoką jakość obsługi. Korzystanie ze standardowych identyfikatorów ułatwia również innym sprzedawcom dodawanie kolejnych danych do stron produktów.
Kategorie wymagają od sprzedawców używania globalnego numeru jednostki handlowej (GTIN), takiego jak EAN
Sprawdzamy autentyczność identyfikatorów produktu, sprawdzając bazę danych GS1. EAN/UPC, które nie odpowiadają informacjom dostarczonym przez GS1, zostaną uznane za nieprawidłowe. Zalecamy uzyskanie identyfikatora produktu bezpośrednio z GS1 (a nie od innych firm sprzedających licencje EAN/UPC), aby zapewnić, że odpowiednie informacje znajdują odzwierciedlenie w bazie danych GS1.