Strona Wiadomości między kupującymi a sprzedawcą ułatwia komunikację między kupującymi a sprzedawcami w sklepie Amazon. Pozwala kupującym i sprzedawcom komunikować się ze sobą w sposób, który pomaga chronić prywatność obu stron, włącznie z przypisaniem każdemu kupującemu unikatowego, anonimowego aliasu e-mail. Sprzedawcy mogą korzystać z anonimowego aliasu e-mail w taki sam sposób, jak z prawdziwego adresu e-mail. Ponadto anonimowy alias e-mail pozostaje taki sam dla wszystkich przyszłych kontaktów z danym kupującym. Kupujący otrzymują przypisany unikalny alias e-mail dla każdej relacji ze sprzedawcą.
Teraz można używać szablonów z zawartością dostarczoną przez firmę Amazon, aby uniknąć wprowadzania powtarzalnych treści. Szablony te zapewniają spójny styl i ton wiadomości otrzymywanych przez kupujących. Dodatkowo tekst dostarczony przez Amazon zostanie automatycznie przetłumaczony na domyślny język rynku kupującego.
Na stronie Skontaktuj się z kupującym powody kontaktu są dostępne w oparciu o status zamówienia i określone kategorie produktów. Na przykład, jeśli zamówienie nie zostało jeszcze zrealizowane, zobaczysz opcję skontaktowania się z kupującym w celu zgłoszenia nieoczekiwanego problemu, ale nie będziesz jeszcze mieć opcji skontaktowania się z kupującym w sprawie zwrotu.
Kupujący może zrezygnować z otrzymywania niechcianych wiadomości od wszystkich sprzedawców. Oznacza to, że Twój e-mail zostanie zablokowany i otrzymasz odesłaną wiadomość e-mail z instrukcjami dotyczącymi kontaktowania się z kupującym w przypadku problemów krytycznych. Nie ma możliwości rezygnacji z tej opcji, jeśli kupujący prześle Ci wiadomość jako pierwszy, o ile odpowiesz w tym samym wątku wiadomości. Jeśli Twoja odpowiedź została zablokowana, spróbuj odpowiedzieć kupującemu w oryginalnym wątku wiadomości (zamiast rozpoczynać nowy) i upewnij się, że Twoja odpowiedź zawiera jego oryginalną wiadomość.
Tak, Amazon umożliwia kupującym rezygnację z otrzymywania niechcianych wiadomości od sprzedawców. Jeśli jednak kupujący sami nawiązują z Tobą kontakt, nie mogą zrezygnować z otrzymywania od Ciebie odpowiedzi.
Amazon nie blokuje wiadomości, jeśli są one niezbędne do realizacji zamówienia. Jeśli wiadomość została zablokowana, oznacza to, że kupujący zrezygnował z otrzymywania wiadomości o charakterze niekrytycznym od sprzedawców lub firma Amazon traktuje wybrany powód kontaktu jako taki, który nie jest kluczowy dla realizacji zamówienia.
Następujące wiadomości są uważane za krytyczne do realizacji zamówienia kupującego:
Następujące wiadomości nie są uważane za krytyczne do realizacji zamówienia:
Jeśli kupujący zrezygnują z otrzymywania wiadomości od sprzedawcy, możesz zrezygnować z otrzymywania odsyłanych wiadomości.
Wiadomość e-mail zostanie wysłana na adres e-mail działu obsługi klienta podany na stronie Informacje o koncie.
W wiadomościach między kupującymi a sprzedawcą można wyświetlać komunikaty, które zostały dostarczone do kupującego, klikając filtr rozwijany Potrzebna odpowiedź i wybierając zamiast tego opcję Wiadomości wysłane .
Nie. Aby potwierdzić wysyłkęnależy użyć istniejących procesów firmy Amazon.
Gdy po raz pierwszy przejdziesz do strony Wiadomości między kupującymi a sprzedawcą, domyślnie wyświetlane będą wiadomości wymagające odpowiedzi. Można zmienić filtr klikając na menu rozwijane Potrzebna odpowiedź i wybierając inną opcję.
Aby oznaczyć wiadomość, która nie wymaga odpowiedzi, kliknij przycisk Odpowiedź niepotrzebna pod wiadomością na stronie Wiadomości między kupującymi a sprzedawcą. Możesz także kliknąć link Oznacz jako odpowiedź niepotrzebna w otrzymanej wiadomości e-mail. Każde z tych działań spowoduje wykluczenie tej wiadomości ze statystyk czasu odpowiedzi.
Tak. Nie musisz logować się na swoje konto sprzedawcy, aby komunikować się z kupującym.
Tak. Aby ustawić maksymalną liczbę codziennych wiadomości, które możesz wysyłać, stosujemy następujący wzór: 5-krotność Twojej średniej dziennej ilości zamówień, plus dodatkowe 600 wiadomości.
Nie jest konieczne wysyłanie oddzielnych powiadomień o wysyłce ani numerów identyfikacyjnych przesyłki za pomocą Wiadomości między kupującymi a sprzedawcą, ponieważ Amazon wysyła je w Twoim imieniu po potwierdzeniu wysyłki na stronie Zarządzaj zamówieniami.
Alias e-mail ma 35 znaków, włącznie z domeną. Oto przykład: t969vz2jn3bdsy7@marketplace.amazon.com.
Nie. Kupującym przypisuje się unikalny alias e-mail dla każdej relacji ze sprzedawcą.
Nie. Anonimowy alias e-mail pozostaje taki sam dla wszystkich kontaktów, które masz z danym kupującym. W ten sposób możesz użyć anonimowego adresu e-mail kupującego jako unikatowego identyfikatora, aby śledzić rozmowy w wielu różnych zamówieniach.
Tak. E-mail HTML między kupującymi i sprzedającymi jest obsługiwany.
Możesz wysyłać załączniki do kupującego i otrzymywać je od kupujących.
Gdy kupujący nawiązuje z Tobą kontakt spoza strony zamówienia, wiadomość może nie zawierać identyfikatora zamówienia. Identyfikator zamówienia kupującego można znaleźć, wyszukując anonimowy alias e-mail w obszarze Zarządzaj zamówieniami. Alias e-mail kupującego znajduje się w polu Od otrzymanej wiadomości.
Prowadząc rejestr kontaktów między kupującymi i sprzedawcami, możemy szybciej rozstrzygać spory, upewniając się, że zespół ds. rozstrzygania sporów Amazon podczas rozpatrywania roszczeń z tytułu gwarancji od A do Z i obciążeń zwrotnych ma dostęp do wszystkich komunikatów przesłanych pomiędzy kupującymi i sprzedawcami.
Nie. Jako sprzedawca nie powinieneś kontaktować się z innym sprzedawcą za pomocą funkcji „Zadaj pytanie” na stronie sklepu sprzedawcy. Jeśli chcesz zgłosić naruszenie praw autorskich, znaków towarowych lub patentowych, zapoznaj się ze stroną Zgłoś naruszenie przepisów.
Aby zgłosić wiadomość, kliknij przycisk Zgłoś wiadomość na stronie Wiadomości między kupującym a sprzedawcą w aplikacji sprzedawcy lub otrzymanej wiadomości e-mail. Następnie wybierz odpowiedni powód zgłoszenia i kliknij przycisk Zgłoś wiadomość wyświetlany u dołu wiadomości, aby przesłać zgłoszenie.
Użyj przycisku Zgłoś wiadomość aby zgłosić do Amazon wszelkie podejrzane działania, takie jak wiadomości, które uważasz za spam. Mimo że nie możemy zbadać każdej zgłoszonej wiadomości, analizujemy te dane, aby zidentyfikować wzorce podejrzanej aktywności i zapobiec takim nadużyciom w przyszłości. Po zgłoszeniu wiadomości nie musisz odpowiadać na wiadomość ani oznaczać jej jako Odpowiedź niepotrzebna. Nie ma potrzeby usuwania zgłoszonej wiadomości ze skrzynki odbiorczej.
Twoje wiadomości do kupującego będą miały w polu Od nazwę firmy, zamiast wyświetlać Amazon w skrzynce odbiorczej kupującego. Po otwarciu przez kupującego Twojej wiadomości, podajemy w jej treści nazwę Twojej firmy.