Ten artykuł dotyczy sprzedaży w: Polska

Zamykanie swojego konta sprzedawcy

Jeśli nie chcesz ponosić miesięcznej opłaty abonamentowej, możesz przejść z profesjonalnego planu sprzedaży na plan indywidualny. Aby przejść na indywidualny plan sprzedaży, kliknij Zmień na konto indywidualne na stronie Moje usługi. Więcej informacji znajdziesz na stronie Plany sprzedaży.

Jeśli zdecydujesz się zamknąć konto, przejdź do menu Ustawienia i kliknij Informacje o koncie. W sekcji Zarządzanie kontem, znajdującej się po prawej stronie, kliknij Zamknij konto. Wypełnij wszystkie wymagane pola i kliknij Wyślij, aby przesłać wniosek. Następnie skontaktujemy się z Tobą. Po zamknięciu konta otrzymasz potwierdzenie e-mail lub wiadomość z informacją, dlaczego Twoje konto nie może zostać zamknięte w tym momencie i jakie dodatkowe czynności są wymagane. Koniecznie zamknij każde regionalne konto sprzedawcy z osobna w przypadku: Ameryki Północnej, Europy, Japonii i Australii. Jeśli masz otwarte konta z profesjonalnym planem sprzedaży i masz aktywne oferty sprzedaży, nadal będziesz podlegać miesięcznej opłacie abonamentowej. Więcej informacji na temat miesięcznych opłat abonamentowych za scalone konta znajdziesz na stronie Scalanie kont. Listę swoich kont globalnych znajdziesz tutaj.

Uwaga: Jeśli zdecydujesz się zamknąć konto, pamiętaj, że Amazon nie może ponownie aktywować ani przywrócić zamkniętych kont. Dlatego jeśli zechcesz sprzedawać na Amazon w przyszłości, konieczna będzie ponowna rejestracja tutaj .

Zanim zdecydujesz się zamknąć konto sprzedawcy na stałe, koniecznie zapoznaj się z poniższymi informacjami.

Uwaga: Jeśli kończysz działalność biznesową, koniecznie zamknij powiązane z nią konto sprzedawcy Amazon. Możesz złożyć wniosek o zamknięcie konta sprzedawcy, otwierając sprawę do rozpatrzenia przez Dział Obsługi Partnerów Sprzedaży.

Zawieszanie ofert

Czynności wymagane przed zamknięciem konta sprzedawcy

Jeśli zdecydujesz się zamknąć konto na stałe, postępuj według następujących instrukcji:

  1. Zrealizuj wszystkie zaległe zamówienia.
  2. Odczekaj 90 dni od ostatniej sprzedaży, aby upewnić się, że okres roszczeń z Gwarancji od A do Z jest honorowany.
  3. Poczekaj, aż saldo konta będzie zerowe (data następnej wypłaty środków lub opłaty).
  4. Rozwiąż wszystkie transakcje z kupującymi, w tym wszelkie wymagane zwroty pieniędzy.
  5. Potwierdź, że konto do wypłat jest aktualne, aby otrzymać ostatnią płatność.
  6. Sprawdź powiadomienia dotyczące konta, aby upewnić się, że wszystkie problemy, które skutkowały zawieszeniem konta, zostały rozwiązane, a konto zostało przywrócone.

Uwaga: Jeśli masz zapasy FBA, przed zamknięciem konta musisz przesłać wniosek o zwrot lub usunięcie wszystkich zapasów. Więcej informacji na temat tworzenia zleceń wycofania zapasów znajdziesz na stronie Ogólne informacje dotyczące wycofania zapasów.

Co się stanie, jeśli zamknę konto?

Jeśli zdecydujesz się zamknąć konto sprzedawcy na stałe, najpierw zapoznaj się z następującymi informacjami:

  • Po zamknięciu konta sprzedawcy nie będziesz mieć do niego dostępu. Nie będziesz mieć możliwości przeglądania historii zamówień, przetwarzania zwrotów towarów, dokonywania zwrotu pieniędzy, odpowiadania na roszczenia z Gwarancji od A do Z ani komunikowania się z kupującymi.
  • Jeśli masz jednolite konto w Ameryce Północnej i zamkniesz swoje konto sprzedawcy, równocześnie zamknięte zostaną wszystkie pozostałe kwalifikujące się konta. Na przykład jeśli zamkniesz konto w Stanach Zjednoczonych, Twoje konta w Kanadzie i Meksyku również zostaną zamknięte. Najprostszym sposobem, aby zobaczyć, czy posiadasz jednolite konto w Ameryce Północnej jest sprawdzenie, czy przełącznik sklepu jest dostępny w nagłówku konta sprzedawcy. Więcej informacji znajdziesz na stronie Często zadawane pytania dotyczące jednolitego konta w Ameryce Północnej (strona jest dostępna tylko dla sprzedawców posiadających konto w Stanach Zjednoczonych).
  • Jeśli masz konto Amazon Europe Marketplaces i zamkniesz konto sprzedawcy, Twoje konto zostanie zamknięte we wszystkich europejskich sklepach Amazon. Więcej informacji znajdziesz na stronie Sprzedaż w europejskich sklepach Amazon (strona jest dostępna tylko dla sprzedawców posiadających konto w Unii Europejskiej).
  • Jeśli korzystasz z usług obliczania podatku w Stanach Zjednoczonych, przed zamknięciem konta odwiedź stronę Zmiana planu na profesjonalny lub indywidualny i usługa obliczania podatku (strona jest dostępna tylko dla sprzedawców posiadających konto w Stanach Zjednoczonych), aby uzyskać ważne informacje na temat zamknięcia konta.

Konta nie mogą zostać zamknięte przed upływem 90 dni od ostatniej sprzedaży. Gwarantuje to, że okres roszczeń z Gwarancji od A do Z jest honorowany. Jeśli masz otwarte roszczenia z Gwarancji od A do Z, Twoje konto musi pozostać otwarte do momentu ich rozliczenia. Saldo konta musi wynosić zero przed zamknięciem konta.

Zaloguj się, aby skorzystać z narzędzia i uzyskać spersonalizowaną pomoc (wymagana przeglądarka). Zaloguj się


Docieraj do setek milionów klientów

Zacznij Sprzedaż na Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates