Ten artykuł dotyczy sprzedaży w: Polska

Wskaźnik terminowości dostawy

Wskaźnik terminowości dostaw (OTDR) reprezentuje przesyłki dostarczone według szacunkowego terminu dostawy jako procent całkowitej liczby przesyłek śledzonych. OTDR ma zastosowanie tylko do zleceń zrealizowanych przez sprzedawcę.

Uwzględniamy jakość obsługi OTDR przy określaniu, które czasy transportu kwalifikują się do ustawienia, co może umożliwić Ci obiecanie szybszych terminów dostawy i poprawę konwersji.

Zalecamy, aby sprzedawcy utrzymywali wartość OTDR większą niż 97% w celu zapewnienia zadowolenia klienta, jednak nieosiągnięcie docelowego poziomu jakości obsługi w tym czasie nie skutkuje żadną karą.

Uwaga: Cele w zakresie jakości obsługi w przypadku zamówień z wysyłką Premium różnią się od powyższych. Więcej informacji można znaleźć w sekcji Opcje wysyłki Premium.

Kupujący informują nas, że terminowy odbiór zamówień i możliwość śledzenia ich paczek są ważnymi czynnikami przyczyniającymi się do ogólnej satysfakcji z zamówienia. Nasze badania pokazują, że śledzone zamówienia mają o 60 procent mniej wad zamówienia, a śledzenie pomaga również zmniejszyć liczbę zapytań od kupujących.

Często zadawane pytania

Dlaczego terminowa dostawa jest ważna?

Jeśli spełniasz cele firmy Amazon dotyczące terminowych dostaw i prawidłowych stawek śledzenia, możesz kwalifikować się do zaoferowania skróconego czasu wysyłki lub obsługi swoich produktów. Dowiedz się więcej o opcjach wysyłki Premium.

Czy Amazon wyświetla mój wskaźnik terminowej dostawy dla klientów?

Obecnie nie wyświetlamy tych wskaźników dla klientów.

Co się stanie, jeśli przegapię cel terminowej dostawy?

Ten wskaźnik ma pomóc zrozumieć przyczynę negatywnych opinii i roszczeń. Gdy paczki przychodzą z opóźnieniem lub są wysyłane bez śledzenia, bardziej prawdopodobne jest, że kupujący wystawią negatywną opinię lub zgłoszą roszczenia. Wpływa to bezpośrednio na wskaźniki jakości obsługi. Dlatego ważne jest, aby regularnie sprawdzać stawki terminowości dostawy i śledzenia.

Nieosiągnięcie celu Amazon w przypadku tego wskaźnika na ogół nie powoduje zawieszenia konta sprzedawcy. Może to jednak powodować negatywne opinie lub roszczenia, które mogą mieć wpływ na status konta sprzedaży. Aby pomóc Ci w monitorowaniu wskaźników terminowej dostawy, dodaliśmy wskaźnik jakości obsługi do Kondycji konta.

W jaki sposób obliczany jest wskaźnik terminowej dostawy?

Paczka jest uznawana za terminową, jeśli spełnione są następujące wymagania:

  • Informacje o śledzeniu są rejestrowane w ciągu 48 godzin od wprowadzenia potwierdzenia wysyłki.
  • Paczka jest dostarczana do szacowanej daty dostawy zgodnie z aktualizacjami śledzenia przewoźnika.

Aby obliczyć procent przesyłek dostarczonych terminowo, dzielimy liczbę przesyłek śledzonych, które zostały dostarczone terminowo, potwierdzoną przez przewoźnika, przez liczbę paczek, które mają prawidłowe informacje o śledzeniu. Twój wskaźnik terminowej dostawy zazwyczaj odzwierciedla dane dotyczące jakości obsługi wysyłki na dwa tygodnie przed datą wyświetlenia wskaźnika. Daje to przewoźnikom czas na aktualizację danych potwierdzających dostarczenie w swoich bazach danych.

Jeśli paczka zostanie potwierdzona jako wysłana po szacunkowej dacie dostawy, przesyłka nie jest uważana za dostarczoną terminowo.

Jaka jest liczba w nawiasach obok wskaźnika terminowej dostawy?

Jest to łączna liczba paczek otrzymanych na czas przez kupujących. Jest ona używana do obliczania wskaźnika terminowości dostawy.

Zaloguj się, aby skorzystać z narzędzia i uzyskać spersonalizowaną pomoc (wymagana przeglądarka). Zaloguj się


Docieraj do setek milionów klientów

Zacznij Sprzedaż na Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates