Ten artykuł dotyczy sprzedaży w: Polska

Podsumowanie procesu wysyłki

Procedura tworzenia przesyłek umożliwia utworzenie przesyłki do naszego centrum logistycznego w 6 prostych krokach:

  1. Ustaw ilość
  2. Przygotuj produkty
  3. Etykietowanie produktów
  4. Przejrzyj przesyłki
  5. Przygotuj przesyłkę
  6. Podsumowanie

Na stronie Podsumowanie możesz przejrzeć zawartość swojej przesyłki.

  • W przypadku Dostawy małych paczek należy podać numery identyfikacyjne przesyłki, jeśli nie korzystasz z Partnerskiego Przewoźnika Amazon. Należy pamiętać, że gdy korzystasz z Partnerskiego przewoźnika Amazon, Twoje numery identyfikacyjne przesyłki są ci dostarczane.
  • W przypadku LTL i FTL musisz podać swój list przewozowy (BOL) i numer spedycyjny, chyba że korzystasz z Amazon Partnered LTL. Podczas korzystania z Amazon Partnered LTL Amazon wygeneruje list przewozowy.

Informacje te umożliwią nam przedstawienie dokładnych statusów wysyłki i widoczności w sekcji Przesyłki oczekujące w kolejce.

Ważne: Jeśli chcesz zmienić liczbę opakowań po wydrukowaniu etykiet, musisz ponownie wydrukować cały zestaw etykiet dla przesyłki.

Strona Podsumowanie widoku jest głównym miejscem docelowym do monitorowania przesyłek. Poniżej możesz przejrzeć produkty i ilości, śledzić wysyłki (w stosownych przypadkach) i obserwować postępy produktów, gdy są odbierane w centrum logistycznym Amazon. Jeśli wystąpią problemy z przesyłką, powiadomimy Cię na stronie Podsumowanie widoku i w Przesyłki oczekujące w kolejce.

Gdy przesyłka dotrze do centrum logistycznego, jeśli występują rozbieżności między tym, co zostało wymienione w przesyłce a tym, co zostało odebrane, możesz użyć Narzędzia uzgadniania przesyłek do przesłania wniosku badawczego w celu zlokalizowania brakujących elementów. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz sekcję Uzgodnienie Twojej przesyłki.

Podawanie identyfikatorów śledzenia przesyłki przewoźnika za pomocą skanera kodów kreskowych

Za pomocą skanera kodów kreskowych można podać identyfikatory śledzenia przesyłki przewoźnika w Seller Central, skanując kody kreskowe wysyłki z etykiety opakowania. Można również skanować kody kreskowe z paragonów i faktur. Ta funkcja jest dostępna tylko w przypadku wysyłki małych paczek, dla których wybrano opcję korzystania z własnego przewoźnika.

Uwaga: Jeśli korzystasz z przewoźnika partnerskiego Amazon, nie musisz wprowadzać informacji o identyfikatorze śledzenia przesyłki przewoźnika, ponieważ wygenerujemy je za Ciebie. Informacje o identyfikatorze śledzenia przesyłki są widoczne w zakładce Śledzenie przesyłki.

Aby móc korzystać z tej funkcji, urządzenie do skanowania kodów kreskowych musi obsługiwać format kodu kreskowego Code 128.

Aby podać identyfikatory śledzenia przesyłki przewoźnika za pomocą skanera kodów kreskowych, wykonaj następujące kroki:


  1. Na karcie Śledzenie przesyłki kliknij pole tekstowe Identyfikator śledzenia przesyłki przewoźnika.
  2. Umieść urządzenie do skanowania kodów kreskowych nad kodem kreskowym śledzenia przesyłki przewoźnika na etykiecie opakowania.
  3. Kliknij przycisk „Skanuj” na urządzeniu do skanowania kodów kreskowych. Identyfikator śledzenia przewoźnika zostanie automatycznie wyświetlony w polu tekstowym w zakładce Śledzenie przesyłki.
    Ważne: Większość urządzeń do skanowania kodów kreskowych można skonfigurować tak, aby automatycznie przesuwać kursor do następnego pola wprowadzania tekstu, np. po naciśnięciu klawisza „Tab” lub „Enter”. Funkcja ta jest również obsługiwana w zakładce Śledzenie przesyłki. Jeśli nie możesz skonfigurować urządzenia do skanowania kodów kreskowych, możesz ręcznie kliknąć następne pole tekstowe w zakładce Śledzenie przesyłki i kontynuować skanowanie.
  4. Powtarzaj kroki od 1 do 3, aż skończysz skanowanie wszystkich etykiet opakowań.
  5. Kliknij Zapisz wszystko na karcie Śledzenie przesyłki.
Zaloguj się, aby skorzystać z narzędzia i uzyskać spersonalizowaną pomoc (wymagana przeglądarka). Zaloguj się


Docieraj do setek milionów klientów

Zacznij Sprzedaż na Amazon


© 1999-2021, Amazon.com, Inc. or its affiliates