Ten artykuł dotyczy sprzedaży w: Polska

Wymagania dotyczące kodów kreskowych produktów FBA

FBA korzysta z kodów kreskowych do identyfikacji i śledzenia zapasów podczas całego procesu realizacji. Każdy produkt wysyłany do centrum logistycznego Amazon wymaga kodu kreskowego.

Istnieją trzy rodzaje kodów kreskowych, które można wykorzystać do identyfikacji produktów:

  • Kody kreskowe producenta (kwalifikujące się kody kreskowe to GCID, UPC, EAN, JAN lub ISBN)
  • Kody kreskowe Amazon (takie jak FNSKU)
  • (Tylko właściciel marki) Niektóre produkty mogą wymagać dodatkowego kodu autentyczności w programie „Transparency”, aby zapobiec fałszowaniu
Uwaga: Od 17 kwietnia 2018 r. nie można już korzystać z GCID zamiast UPC, EAN, JAN lub ISBN do tworzenia ASIN. Jeśli Twoja marka została zatwierdzona do programu Brand Registry, a nie masz UPC, EAN, JAN ani ISBN dla swoich produktów, ubiegaj się o zwolnienie z GTIN.

Kody kreskowe producenta

Amazon zawsze będzie korzystać z kodu kreskowego producenta do śledzenia zapasów w trakcie procesu realizacji, chyba że zmienisz ustawienia kodu kreskowego. Jeśli więcej niż jeden sprzedawca posiada zapasy z tym samym kodem kreskowym producenta, Amazon realizuje zamówienia korzystając z zapasu, który jest najbliższy lokalizacji klienta. Ma to na celu ułatwić szybszą dostawę.

Jeśli nie posiadasz kwalifikującego się kodu kreskowego dla swojego produktu, zamiast kodu kreskowego producenta można użyć kodu kreskowego Amazon.

Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z sekcją Używanie kodu kreskowego producenta do śledzenia zapasów.

Kody kreskowe Amazon

Kody kreskowe Amazon muszą być stosowane na wszystkich produktach, które nie są śledzone przy użyciu kodów kreskowych producenta. Kategoria ta składa się z następujących elementów:

  • Produktów z datą ważności
  • Produktów eksploatacyjnych
  • Produktów do stosowania miejscowego, takich jak kremy do skóry, szampony i kosmetyki
  • Produktów, których kod kreskowy nie może być zeskanowany ze względu na ich sposób przechowywania

Możesz wydrukować kody kreskowe Amazon i umieścić je na swoich produktach samodzielnie lub firma Amazon może je wydrukować i umieścić, naliczając opłatę za produkt. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz sekcję Używanie kodu kreskowego Amazon do śledzenia zapasów i FBA — usługa etykietowania .

Kody autentyczności w programie „Transparency”

Kody w programie „Transparency” to naklejki uwierzytelniające na poziomie produktu. Pomagają one chronić właścicieli marek i klientów przed fałszowaniem. Kody w programie „Transparency” są opatrzone logo Transparency „T” i nie mogą być zakryte przez żadną inną etykietę ani nie mogą zakrywać żadnej innej etykiety. Aby dowiedzieć się więcej i zobaczyć przykładową naklejkę, odwiedź stronę programu Transparency.

Zaloguj się, aby skorzystać z narzędzia i uzyskać spersonalizowaną pomoc (wymagana przeglądarka). Zaloguj się


Docieraj do setek milionów klientów

Zacznij Sprzedaż na Amazon


© 1999-2021, Amazon.com, Inc. or its affiliates