Ten artykuł dotyczy sprzedaży w: Polska

Odpowiedzi na pytania dotyczące opinii o produktach

Jak zachęcić kupujących do oceny produktu?

Amazon automatycznie wysyła e-maile z prośbą kupujących o pozostawienie recenzji i opinii. Nie musisz nic robić.

Jeśli zdecydujesz się poprosić kupującego o pozostawienie recenzji, nie możesz prosić o pozytywną recenzję ani prosić o opinie tylko od kupujących, którzy mieli pozytywne doświadczenia, ani poprosić klientów o zmianę lub usunięcie ich recenzji, ani próbować wpłynąć na recenzję. Przykładowo nie możesz oferować klientom wynagrodzenia w zamian za recenzję, w tym pieniędzy lub kart podarunkowych, bezpłatnych produktów lub produktów w obniżonej cenie, zwrotów kosztów lub należności, lub wszelkich innych przyszłych korzyści.

Czy mogę zaoferować kupon lub darmowy prezent?

Nie zezwalamy na recenzje lub głosy dotyczące przydatności recenzji, które są publikowane w zamian za jakiekolwiek gratyfikacje, w tym którekolwiek z poniższych:

  • Płatność (czy to w formie pieniędzy lub kart upominkowych)
  • Produkt bonusowy
  • Wstęp na losowanie nagród lub konkurs
  • Zniżki na przyszłe zakupy
  • Dodatkowy produkt
  • Inne prezenty

Czy mogę użyć dobrej recenzji do opisu produktu?

Recenzent posiada prawa autorskie do recenzji. Możesz poprosić o zgodę recenzenta, odpowiadając na recenzję.

Czy mogę napisać recenzję produktów, które sprzedaję?

Nie. Recenzje napisane dla korzyści finansowych naruszają nasze wytyczne i zostaną usunięte.

Czy kupujący może recenzować produkt, którego nie kupił w serwisie Amazon lub u mnie?

Tak, pod warunkiem, że kupujący dokonał co najmniej jednego zakupu przy użyciu konta Amazon. Może recenzować każdy produkt w serwisie Amazon, niezależnie od tego, gdzie kupił ten produkt. Jeśli jednak recenzent nie kupił produktu w serwisie Amazon, jego recenzja nie zostanie oznaczona jako Zakup zweryfikowany przez Amazon.

Dlaczego istnieją recenzje produktu, który nie został jeszcze wydany?

Zezwalamy kupującym tylko na przesyłanie recenzji produktów, które zostały już wydane do sprzedaży. Czynimy wyjątek dla następujących produktów:

  • Filmy na DVD i Blu-ray. Recenzje mogą być przesyłane przed wydaniem filmów na podstawie ich wejścia na ekrany. Muzyka i gry wideo nie mogą być recenzowane przed ich wydaniem.
  • Książki. Recenzje można przesłać przed wydaniem, jeśli książka jest już dostępna w innej wersji. Na przykład, recenzowane może być wydanie wstępne w miękkiej okładce, jeśli wydana została już książka w twardej okładce.

Jeśli zobaczysz recenzje o produkcie przed jego wydaniem i żadna z powyższych sytuacji nie ma zastosowania, użyj łącza Zgłoś nadużycie obok recenzji, aby to zgłosić.

Czy można łączyć recenzje w międzynarodowych witrynach Amazon?

W tej chwili nasze recenzje produktów są ograniczone do jednej witryny Amazon. Jednakże mamy funkcję, która skupia uwagę na recenzjach z rodzimej strony Amazon Marketplace na międzynarodowych stronach Amazon dla tego samego produktu. Podczas gdy recenzje są uwypuklane, głosy i liczba recenzji nie liczą się do całkowitej liczby głosów dla ofert na międzynarodowych stronach internetowych.

Czy można łączyć recenzje różnych wariantów?

Tak. Amazon udostępnia recenzje produktów dla różnych podrzędnych ASIN w wariantach, aby ułatwić klientom podejmowanie świadomych decyzji zakupowych. Udostępniamy recenzje tylko wtedy, gdy produkty są zasadniczo takie same i wymienione w tej samej kategorii. Recenzje każdego produktu powinny być istotne i mieć zastosowanie do całego zestawu.

Jaka jest różnica między recenzją klienta a opinią o sprzedawcy?

Recenzje klientów dotyczą produktu, a opinie o sprzedawcach dotyczą sprzedawców i doświadczeń podczas zakupów. Recenzje klientów nie mają wpływu na wskaźniki wydajności sprzedawcy, ale opinie o sprzedawcy mogą mieć wpływ na wskaźniki wydajności sprzedawcy.

Co należy zrobić, jeśli otrzymana opinia o sprzedawcy dotyczy produktu?

Jeśli otrzymasz opinię dotyczącą produktu, a nie usługi lub doświadczenia zakupowego, poproś o usunięcie opinii za pośrednictwem funkcji Menadżer opinii.

Czy otrzymuję powiadomienie, gdy mój produkt otrzyma nową recenzję?

Nie. Amazon nie powiadamia sprzedawców o publikowaniu nowych recenzji produktów, które sprzedają.

Czy mogę odpowiedzieć na recenzję?

Możesz dodać komentarz do recenzji, klikając przycisk Komentarz poniżej recenzji. Uwaga: wymagana jest jedna lub więcej historii zakupów.

Czy Amazon usunie recenzje po pewnym czasie?

Nie. Dopóki produkt jest wystawiony w serwisie Amazon, jego recenzje będą się pojawiać przez cały czas. Usuwamy jednak opinie, które naruszają nasze wytyczne. Kupujący mogą również usuwać własne recenzje.

Czy recenzje zostaną usunięte, gdy pojawi się uaktualniony produkt, taki jak nowy model, rozwiązane problemy lub uaktualnienia oprogramowania?

Nie. Wszelkie informacje podane przez kupującego mogą być pomocne dla innych kupujących.

Dlaczego niektóre recenzje znikają?

Recenzje są usuwane ze strony internetowej Amazon wyłącznie z następujących powodów:

  • Recenzja jest sprzeczna z naszymi Wytycznymi dotyczącymi tworzenia opinii klienta. Obejmuje to recenzje, które zostały opublikowane jako materiały promocyjne.
  • Recenzja została usunięta przez recenzenta.
  • Odkryliśmy, że wiele produktów było nieprawidłowo wymienionych jako ten sam produkt. Recenzje, które zostały opublikowane dla tych produktów są oddzielane, gdy produkty są oddzielane.
  • Wykryliśmy nietypowe zachowanie recenzji i w tej chwili nie akceptujemy ani nie wyświetlamy recenzji dla tego produktu, albo akceptujemy lub wyświetlamy tylko recenzje zakupów zweryfikowanych przez Amazon.

Jakie działania mogę podjąć przeciwko nieuzasadnionej negatywnej recenzji, która może być nawet fałszywą recenzją?

Jeśli widzisz recenzje, które uważasz za nieodpowiednie lub fałszywe, użyj łącza Zgłoś nadużycie obok recenzji, aby je zgłosić.

Czy można usunąć recenzję, która porównuje mój produkt z produktem konkurenta i sprawia, że mój produkt wygląda źle?

Nie. Zachęcamy naszych nabywców do wyrażania rzetelnych opinii na temat naszych produktów. Dopóki recenzja jest zgodna z naszymi wytycznymi, nie usuniemy jej.

Czy mogę zablokować kupujących, którzy zostawiają złe recenzje o moich produktach?

Nie. Nie możesz zablokować kupującemu możliwości pisania recenzji o Twoich produktach. Jeśli uważasz, że recenzja narusza nasze wytyczne, użyj łącza Zgłoś nadużycie obok recenzji, aby ją zgłosić.

Czy można edytować recenzję dla mnie?

Nie. Sprawdzamy recenzje pod kątem naruszeń naszych wytycznych, ale nie edytujemy recenzji.

Czy kupujący może zmienić swoją recenzję po rozwiązaniu problemu z produktem?

Tak. Kupujący mogą zmienić swoje recenzje w dowolnym momencie. Nie możesz jednak prosić kupujących o zmianę ich recenzji.

Czy kupujący muszą usunąć złą recenzję po rozwiązaniu problemu z produktem?

Nie. To w całości zależy od kupującego. Nie możesz prosić kupujących o zmianę lub usunięcie recenzji.

Czy możecie podać mi adres e-mail recenzentów, abym mógł(mogła) się z nimi bezpośrednio skontaktować?

Nie. Amazon nigdy nie udostępnia prywatnych danych kupujących. Jeśli chcesz odpowiedzieć na recenzję, możesz opublikować komentarz na jej temat.

Zaloguj się, aby skorzystać z narzędzia i uzyskać spersonalizowaną pomoc (wymagana przeglądarka). Zaloguj się


Docieraj do setek milionów klientów

Zacznij Sprzedaż na Amazon


© 1999-2021, Amazon.com, Inc. or its affiliates