Błyskawiczna okazja to ograniczona czasowo promocja, w której produkt jest prezentowany przez ograniczoną liczbę godzin, zwykle od czterech do dwunastu godzin (w zależności od serwisu), na stronie Okazje Amazon. Prezentowanie produktu w formie błyskawicznej okazji może pomóc zwiększyć sprzedaż, a także może być skutecznym sposobem redukcji zapasów.
7-dniowa okazja to ograniczona czasowo promocja, w której produkt jest prezentowany przez ograniczoną liczbę dni na stronie Okazje Amazon. Oferowanie produktu w ramach 7-dniowej okazji może pomóc zwiększyć sprzedaż i zredukować zapasy.
Aby kwalifikować się do udziału w okazjach, musisz być sprzedawcą profesjonalnym z co najmniej pięcioma ocenami w opiniach o sprzedawcy miesięcznie i ogólną oceną co najmniej 3,5-gwiazdkową. Ponadto produkty muszą:
-
Posiadać historię sprzedaży w sklepach Amazon i ocenę co najmniej 3-gwiazdkową.
-
Uwzględniać możliwie jak najwięcej wariantów.
-
Nie być produktem podlegającym ograniczeniom lub obraźliwym, krępującym lub nieodpowiednim.
-
Być wyłącznie w stanie nowym.
-
Być zgodnymi z zasadami dotyczącymi opinii o produktach.
Aby dowiedzieć się więcej, zapoznaj się z zasadami dotyczącymi opinii o produktach.
-
Być zgodnymi z zasadami ustalania cen. Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z zasadami Amazon dotyczącymi cen referencyjnych.
-
Być zgodnymi z zasadami częstotliwości wystawiania okazji. Aby dowiedzieć się więcej, zapoznaj się ze stroną Utwórz okazję.
Uwaga:
-
Jeśli Twój produkt zostanie zatwierdzony do udziału w okazji, a następnie naruszy powyższe kryteria, okazja zostanie natychmiast anulowana i możesz nie kwalifikować się do zwrotu opłat za okazję.
Można utworzyć dwa rodzaje okazji: błyskawiczna okazja i 7-dniowa okazja.
Jeśli spełniasz kryteria dla okazji:
-
Na panelu Okazje kliknij kartę Utwórz nową okazję.
-
Wybierz produkt w swoich zapasach i kliknij Wybierz.
-
Wprowadź Harmonogram i kliknij przycisk Przejdź do następnego kroku.
-
Dla błyskawicznych okazji wprowadź pozycje Cena okazji lub Rabat na jednostkę i Minimalna liczba sztuk objęta okazją.
-
Dla 7-dniowych okazji wprowadź pozycje Cena okazji lub Rabat na jednostkę dla każdego produktu.
Uwaga: Należy również wybrać główny produkt, którego zdjęcie pojawi się na stronie Okazje. Zdjęcie to musi być zgodne z naszymi zasadami dotyczącymi zdjęć dla okazji, inaczej wszystkie kwalifikujące się produkty zostaną usunięte.
-
Kliknij Przejdź do następnego kroku.
-
Kliknij Prześlij okazję.
Jak mogę spełnić warunki wystawiania okazji?
Obecnie tylko sprzedawcy profesjonalni kwalifikują się do wystawiania okazji. Oto, w jaki sposób możesz podnieść status Twojego konta.
Które produkty kwalifikują się do okazji?
-
Jakość: Produkty muszą poosiadać historię sprzedaży w sklepach Amazon i ocenę co najmniej 3-gwiazdkową.
-
Warianty produktów: Okazje powinny zawierać jak najwięcej wariantów produktów (na przykład rozmiar, kolor, styl itp.). W przypadku niektórych produktów, takich jak odzież i obuwie, należy uwzględnić w okazji co najmniej 6560% wariantów, chociaż wymaganie to może się zmieniać w zależności od serwisu i pory roku. Ustalony minimalny procent wariantów produktu jest określany podczas tworzenia okazji.
-
Kategoria: Produkty podlegające ograniczeniom i produkty, które są obraźliwe, krępujące lub w inny sposób nieodpowiednie, nie kwalifikują się. Przykładami niekwalifikujących się produktów są: e-papierosy, alkohol, produkty dla dorosłych, wyroby medyczne, leki i produkty dla niemowląt.
-
Metoda realizacji: W pozycji Ustawienia dostawy możesz wybrać opcję Realizacja przez Amazon (FBA).
-
Stan: Do okazji kwalifikują się tylko produkty w stanie nowym.
-
Ocena sprzedawcy: Musisz otrzymywać co najmniej pięć ocen miesięcznie i mieć co najmniej ogólną ocenę 3,5-gwiazdkową.
Uwaga: Ze względu na inne kryteria, których Amazon nie może ujawnić, niektóre kody ASIN mogą nie otrzymać rekomendacji, mimo że spełniają kryteria wymienione powyżej.
Możesz utworzyć okazję z listy kwalifikujących się kodów ASIN w zakładce Wybierz produkty na panelu Okazje. Kwalifikujące się kody ASIN są aktualizowane co tydzień, więc ASIN, który widzisz w tym tygodniu, niekoniecznie pojawi się w przyszłym tygodniu.
Przydatne wskazówki