Ten artykuł dotyczy sprzedaży w: Polska

Rozwiązywanie problemów i odpowiadanie na opinie o sprzedawcy

Jeśli otrzymasz negatywną opinię, określ niezwłocznie przyczynę problemu i zajmij się jego rozwiązaniem. Poniższe wytyczne dotyczą wyłącznie opinii o sprzedawcy, a nie opinii o produktach. Szczegółowe wytyczne dotyczące opinii o produktach znajdziesz na stronie Opinie o produktach.

Rozwiązywanie problemów związanych z opiniami o sprzedawcy

Gdy kupujący wystawi negatywną opinię o sprzedawcy, zachęcamy do indywidualnego kontaktu z kupującym w celu rozwiązania problemu. Po usunięciu zastrzeżeń możesz powiadomić kupującego, że może on zaktualizować, usunąć obecną lub wystawić dodatkową opinię, jeśli sobie tego życzy. Wywieranie nacisku na kupującego lub motywowanie go, aby usunął lub zmodyfikował negatywną opinię, stanowi naruszenie naszych zasad.

Przykład akceptowalnego powiadomienia: „Jeśli zaproponowane przez nas rozwiązanie spełnia Twoje oczekiwania, możesz zaktualizować lub usunąć wystawioną pierwotnie opinię tutaj.”

Przykład naruszenia zasad: „Czy usuniesz swoją opinię, jeśli dostarczymy Ci kupon gwarantujący 25% zniżki na następny zakup?”

Aby skontaktować się z kupującym w sprawie negatywnej opinii:

  1. W menu Zamówienia wybierz Zarządzaj zamówieniami.
  2. Znajdź zamówienie, w sprawie którego chcesz skontaktować się z kupującym.
  3. Kliknij nazwisko kupującego w kolumnie Szczegółowe informacje o zamówieniu.
  4. Na stronie Skontaktuj się z klientem wykonaj następujące czynności:
    • Z menu rozwijanego Temat wybierz temat (np. Prośba o opinię).
    • W polu Wiadomość wpisz swoją wiadomość.
    • Użyj opcji Dodaj załącznik, aby załączyć paragony, dodatkowe dokumenty itp.
  5. Kliknij Wyślij e-mail, aby wysłać wiadomość do kupującego.

Uwaga: Kupujący mogą usuwać swoje opinie na temat transakcji ze sprzedawcą w dowolnym momencie, w ciągu 60 dni kalendarzowych od daty pierwotnego wystawienia opinii.

Nieprawidłowa opinia

Jeśli opinia przesłana przez kupującego zawiera błąd, nie możesz jej edytować, ale kupujący może ją usunąć. Więcej informacji znajdziesz na stronie Czy Amazon może usuwać opinie o sprzedawcy?

Odpowiadanie na opinie o sprzedawcy

Jeśli współpracujesz z kupującym w celu rozwiązania problemu, ale nie zechce on usunąć ani zmodyfikować negatywnej opinii, możesz opublikować swoją odpowiedź w witrynie internetowej Amazon.

Uwaga: Twoja odpowiedź będzie widoczna publicznie. Nie wykorzystuj tej możliwości jako sposobu komunikacji z kupującym.

W odpowiedzi możesz opisać działania podjęte w celu rozwiązania problemu. Odpowiedź nie wpłynie na ocenę, ale inni klienci będą mogli przeczytać Twoje wyjaśnienie obok opinii o sprzedawcy.

Odpowiedź na negatywną opinię powinna być krótka i profesjonalna. Nawet jeśli komentarz kupującego jest nieuprzejmy, odpowiedź udzielona w podobny sposób może Ci zaszkodzić.


  1. Kliknij Opinie klientów w menu Jakość sprzedaży w Seller Central.
  2. Kliknij numer zamówienia związanego z opinią, na którą chcesz odpowiedzieć.
  3. Kliknij Odpowiedz na opinię w sekcji „Zarządzaj opiniami”.
  4. Wpisz swoją odpowiedź.
  5. Kliknij Prześlij.

Po przesłaniu odpowiedzi nie można jej edytować, ale można ją usunąć. Jeśli usuniesz odpowiedź, nie będziesz mieć możliwości przesłania kolejnej. Ponadto, jeśli kupujący usunie lub zmodyfikuje swoją opinię, Twoja odpowiedź również zostanie usunięta. W tej sytuacji możesz przesłać nową odpowiedź.

Aby usunąć odpowiedź:

  1. Kliknij Opinie klientów w menu Jakość sprzedaży w Seller Central.
  2. Kliknij numer zamówienia związanego z opinią zawierającą Twoją odpowiedź.
  3. Znajdź komentarz, który chcesz usunąć, a następnie kliknij Poproś o usunięcie.
  4. Kliknij ponownie Poproś o usunięcie, aby potwierdzić, lub kliknij Anuluj, aby anulować prośbę.

Zaloguj się, aby skorzystać z narzędzia i uzyskać spersonalizowaną pomoc (wymagana przeglądarka). Zaloguj się


Docieraj do setek milionów klientów

Zacznij Sprzedaż na Amazon


© 1999-2021, Amazon.com, Inc. or its affiliates