Ten artykuł dotyczy sprzedaży w: Polska

Przegląd Powiązań Wariantów

Czym jest powiązanie wariantów?

Wariacje (znane również jako relacje nadrzędny-podrzędny) to zestawy produktów, które są ze sobą powiązane pod względem rozmiaru, koloru, smaku itp. Dobre oferty powiązań wariantów umożliwiają kupującym porównywanie i wybieranie produktów w oparciu o różne atrybuty, takie jak rozmiar, kolor lub inne cechy z dostępnych opcji na jednej stronie szczegółowych informacji o produkcie. Na przykład klient poszukujący koszulki z krótkim rękawem może kliknąć na stronie szczegółowych informacji o produkcie koszulki w trzech rozmiarach (mała, średnia i duża) oraz w trzech kolorach (niebieski, czerwony, czarny). Zamiast przeglądać osobne strony dla każdego koloru i rozmiaru, klient może wybrać preferowany rozmiar i wybrać kolor z trzech dostępnych wariantów kolorów na tej samej stronie.

Przykładami dobrych rodzin wariantów są:

  • Produkty odzieżowe, które są w różnych rozmiarach (małe, średnie, duże)
  • Przedmioty, które są dostępne w różnych kolorach (niebieski, czerwony, czarny)

Oto przykład tego, jaki wariant pokazuje się klientom:


Elementy powiązania wariantów

Istnieją trzy elementy powiązania nadrzędny-podrzędny:

  • Oferta nadrzędna: Oferta nadrzędna jest jednostką niepodlegającą zakupowi używaną do powiązania produktów podrzędnych

    Oferta ta jest wyświetlana tylko w wynikach wyszukiwania w Seller Central. Katalog Amazon używa oferty nadrzędnej do ustanowienia powiązania między produktami podrzędnymi. Na przykład, jeśli 2 koszule mają tę samą ofertę nadrzędną, są one powiązane i uważane za produkty podrzędne.

  • Produkty podrzędne: Produkty, które są powiązane z każdą ofertą nadrzędną

    Produkt podrzędny jest przykładem produktu nadrzędnego. Można mieć wiele produktów podrzędnych, które są powiązane z jednym produktem nadrzędnym. Każde oferta podrzędna jest w jakiś sposób zróżnicowana, na przykład według rozmiaru, koloru itp.

  • Rodzaj wariantu: Powiązanie pomiędzy ofertą nadrzędna a podrzędną

    Temat wariacji określa, w jaki sposób powiązane produkty różnią się od siebie. W zależności od kategorii wybranej dla listy produktów, rodzaje wariantów również się różnią. .Na przykład w kategorii Odzież, akcesoria i bagaż produkty podrzędne mogą różnić się od siebie rozmiarem lub kolorem; a oferty podrzędne w kategorii Artykuły dla zwierząt domowych mogą różnić się smakiem, zapachem, ilością itp.

Poniższe przykłady ilustrują powiązanie ofert w różnych kategoriach produktów:



Kiedy używać powiązania nadrzędny-podrzędny

Nie każda kategoria obsługuje powiązanie nadrzędny-podrzędny i nie każda wariacja jest odpowiednia dla powiązania nadrzędny-podrzędny. Jeśli dla Twoich produktów istnieje odpowiedni rodzaj wariantu, należy uwzględnić produkty w powiązaniu nadrzędny-podrzędny.

Kategoria Uroda obsługuje warianty kolorów, ponieważ produkty nie zmieniają się zasadniczo ze względu na wariant koloru. Ponieważ wariant koloru istnieje w kategorii Uroda, należy ustanowić relację nadrzędny-podrzędny dla każdego wariantu koloru w twoich zapasach szminek, o ile produkty nie różnią się od siebie żadną inną cechą (np. marką).

Kategoria Uroda nie obsługuje wariantów zapachowych, ponieważ w pewnych okolicznościach produkt, taki jak perfumy, będzie zasadniczo różny, nawet jeśli wszystkie inne atrybuty są takie same. Ze względu na niedostępność wariantu zapachowego, dla balsamów, które w przeciwnym razie są takie same, ale różnią się w zależności od zapachu, nie używa się powiązania nadrzędny-podrzędny.

Nie wszystkie powiązane produkty są poprawnymi wariantami. Następujące pytania pozwolą określić, czy niektóre produkty są uzasadnionymi wariantami:

  • Czy produkty są zasadniczo takie same (tzn. podobieństwa modelu i funkcji numerów ASIN są tak podstawowe, że trudno by było to zmienić lub przezwyciężyć)?
  • Czy produkty mogą mieć taką samą nazwę?
  • Czy produkty różnią się tylko kilkoma, specyficznymi cechami, które nie zmieniają istoty i charakteru przedmiotu (np. kolorem lub rozmiarem)?
  • Czy klienci oczekują znalezienia tych produktów razem na jednej stronie ze szczegółowymi informacjami o produkcie?

Pakiety produktów

Amazon od dawna stosuje warianty do przedstawienia pakietów. Pakiet to grupa uzupełniających się przedmiotów, które klient kupuje razem, często ze zniżką. Przykładem pakietu jest aparat fotograficzny, torba na aparat i karta SD. Podczas gdy pakiet zawierający aparat nie jest prawdziwym wariantem aparatu, klienci oczekują, że na stronie szczegółowych informacji o aparacie zobaczą dostępne pakiety aparatu i często wolą, ze względu na wygodę, kupić pakiet zawierający aparat, zamiast kupować każdy przedmiot osobno.

Pakiety nie są uważane za obowiązujące warianty. Jednak są one obecnie dozwolone do czasu zaktualizowania wersji zakupowej, co pozwoli na współistnienie pakietów i wariantów w sposób podkreślający mocne strony każdego produktu.

Pakiety mogą być umieszczone w ofercie jako warianty, jeśli spełniają następujące kryteria:

  • Stała grupa komponentów (numerów ASIN), oferowana przez danego sprzedawcę (np. Amazon) na danym rynku (np. w USA) i w danej sieci logistycznej, które są również sprzedawane oddzielnie przez tego sprzedawcę na tym samym rynku i w tej samej sieci logistycznej.
    • Kluczem jest to, że klient powinien być w stanie porównać elementy jednego pakietu z elementami innego pakietu, więc każdy element musi posiadać własną stronę szczegółowych informacji. Pakiet owinięty w folię termokurczliwą, który nie zawiera jawnej listy numerów ASIN elementu, nie spełnia tych kryteriów.
  • Elementy (numery ASIN) umieszczone w pakiecie muszą mieć charakter uzupełniający (np. Amazon Echo Show plus kompatybilna żarówka Smart)
  • Zestawy z elementami „bazowymi”, takimi jak aparaty fotograficzne i torby na akcesoria, powinny być zmienne z komponentem bazowym (w tym przypadku z aparatem)
  • Twórca pakietu musi posiadać zgodę właścicieli marek każdego elementu, aby umieścić element w pakiecie.
  • Pakiet może składać się z cyfrowych i fizycznych numerów ASIN (np. Amazon Echo Dot plus subskrypcja Amazon Music Unlimited).

Amazon może usuwać produkty, które nie używają poprawnie ustalonych rodzajów wariantu. Aby dowiedzieć się, jak wyświetlić listę produktów nadrzędnych i podrzędnych, zobacz Tworzenie relacji nadrzędny-podrzędny.

Najlepsze praktyki

  • Nie umieszczaj różnych produktów w tej samej ofercie:
    • Przykład 1: Kabel do ładowania telefonu komórkowego i przenośna ładowarka, choć powiązane, nie są tym samym produktem i nie powinny być wymienione na tej samej stronie szczegółowych informacji.
    • Przykład 2: Torba na laptopa z uchwytami i torba na laptopa bez uchwytów to dwa różne rodzaje produktu, które powinny być wymienione na oddzielnych stronach szczegółowych informacji.
  • Nie używaj rodzajów wariantu niepoprawnie; powinny one być używane tylko do ich określonego celu.
    • Przykład: Rodzaj wariantu koloru i rozmiaru nie może zawierać żadnych innych informacji niż odpowiedni kolor i rozmiar. Na przykład różne modele telefonów nie powinny być wymienione w wariancie kolorystycznym.
  • Nie wprowadzaj dużej rodziny wariantów. Duże rodziny wariantów powodują kiepską obsługę klienta, ponieważ załadowanie strony szczegółowych informacji może długo trwać lub może ona nie załadować się w ogóle.
    • Sprawdź aktualny limit rozmiaru dla rodziny wariantów w sekcji Powiązania wariantów - często zadawane pytania.
    • Gdy rodzina wariantów zbliża się do limitu, podziel ją na mniejsze rodziny o odrębnych cechach.
    • Przykład: Jeśli masz produkt o nazwie Komfortowe buty damskie i dużą rodzinę wariantów składającą się z 4000 podrzędnych numerów ASIN i produkt ten występuje w pięciu różnych kolorach, możesz rozważyć podzielenie na rodziny różnych kolorów ze wszystkimi rozmiarami dostępnymi w każdej nowej rodzinie wariantów.
    • Zauważ, że jest to tylko przykład i możesz zdecydować o klasyfikacji, podziale i tytule według uznania.
  • Nie wymieniaj solidnego pakietu (jeden ASIN, który zawiera wiele komponentów, ale komponenty nie są kupowane pojedynczo lub nie mają własnych stron szczegółowych informacji) jako wariantu. Ma to na celu upewnienie się, że klienci mogą porównywać lub przeglądać komponenty pakietów indywidualnie na własnych stronach szczegółowych informacji.
    • Typowym przykładem solidnego pakietu jest pakiet aparatu zapakowany w folię, w którym elementy pakietu nie są indywidualnie identyfikowalne numerami ASIN.
  • Strony szczegółowych informacji urządzeń Amazon są ściśle kontrolowane i utrzymywane (np. żaden inny sprzedawca nie sprzedaje urządzeń Amazon w serwisie Amazon). Przed usunięciem pakietu ze stron szczegółowych informacji o urządzeniu skontaktuj się z Zespołem urządzeń Amazon.
  • Dopuszczalny jest pakiet składający się z wielu wariantów tego samego produktu nadrzędnego (na przykład czarna Echo Dot z białą Echo Dot).
    • Jednak pakiet składający się z więcej niż jednego z tego samego produktu jest niedopuszczalny (2 czarne Echo Dot).

Dowiedz się więcej o powiązaniach wariantów

Zaloguj się, aby skorzystać z narzędzia i uzyskać spersonalizowaną pomoc (wymagana przeglądarka). Zaloguj się


Docieraj do setek milionów klientów

Zacznij Sprzedaż na Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates