Ten artykuł dotyczy sprzedaży w: Polska

Wytyczne dotyczące komunikacji

W ramach sprzedaży na Amazon.pl sprzedawcy komunikują się zarówno bezpośrednio, jak i pośrednio z klientami Amazon.pl. Amazon.pl wymaga, aby sprzedawcy przestrzegali poniższych wskazówek podczas komunikacji z klientami.

Komunikacja bezpośrednia


  1. Powiadomienie e-mail o braku zamówionego produktu: Sprzedawcy muszą skontaktować się z kupującymi, jeśli zamówiony produkt nie jest dostępny do wysłania. Dostosuj pełną kwotę zamówienia za pomocą funkcji Zarządzaj zamówieniami lub pliku korekty zamówienia. Sprzedawcy muszą używać NoInventory lub CouldNotShip jako kodów przyczyn korekty w razie potrzeby. Użyj szablonu powiadomienia e-mail o braku zamówionego produktu, aby poinformować kupującego o niemożności realizacji zamówienia. Powiadomienie e-mail o braku zamówionego produktu musi zawierać potwierdzenie, że kwota zamówienia została skorygowana, oraz odpowiedni powód niedostępności produktów. Jeśli uważasz, że możesz zrealizować zamówienie, ale przesyłka zostanie opóźniona, musisz powiadomić kupującego o opóźnieniu. Jeśli kupujący zdecyduje się anulować zamówienie, należy rozpocząć proces zwrotu.
  2. E-mail z potwierdzeniem zwrotu: Jeśli kupujący zwróci zamówienie, zachęcamy do skontaktowania się z kupującym po otrzymaniu zamówienia. Użyj szablonu wiadomości e-mail z potwierdzeniem zwrotu dla tej komunikacji. Ten e-mail musi zawierać potwierdzenie zwróconych produktów, zwróconą kwotę zamówienia oraz datę zwrotu. Należy jednak przetworzyć zwroty za kwotę zamówienia (pomniejszoną o opłaty) za pomocą funkcji Zarządzaj zwrotami lub pliku korekt zamówienia.
Uwaga: W żadnej komunikacji z kupującymi (również jeśli chodzi o informacje dołączone do opakowań wysyłkowych) nie możesz poprosić ich o pozostawienie pozytywnej opinii klienta dla danego produktu. Na tej samej zasadzie nie można prosić o pozostawienie recenzji wyłącznie klientów, którzy mieli pozytywne wrażenia z zakupu Twojego produktu. Zabronione jest również oferowanie klientom wynagrodzenia w zamian za recenzję, w tym pieniędzy lub kart podarunkowych, bezpłatnych produktów lub produktów w obniżonej cenie, zwrotów kosztów lub należności bądź wszelkich innych przyszłych korzyści.

Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z zasadami Amazon dotyczącymi opinii klientów o produktach.

Komunikacja pośrednia

Amazon przekazuje kupującym informacje związane z zamówieniem za pośrednictwem aktualizacji Twojego konta. Te aktualizacje zawierają informacje takie jak czas, kiedy zamówienie zostało wysłane (z numerem śledzenia) lub gdy zwrot pieniędzy został przetworzony. Aktualizacje te są oparte na potwierdzeniach wysyłki i zwrotach kosztów zainicjowanych za pomocą opcji Zarządzaj zamówieniami lub następujących kanałów:

  • Plik potwierdzenia wysyłki: informuje on Amazon, że wysłałeś zamówienia kupującego, i zapewnia informacje o śledzeniu zamówień dla kupujących. Terminowa komunikacja o statusie zamówienia jest ważnym elementem zapewniania wysokiej jakości doświadczenia zakupowego za pośrednictwem Amazon.
    Uwaga: Wymagamy natychmiastowego potwierdzenia wysyłki wszystkich zamówień za pomocą opcji Zarządzaj zamówieniami lub poprzez przesłanie pliku potwierdzenia wysyłki. Po potwierdzeniu przesyłki Amazon wyśle do kupującego wiadomość e-mail z potwierdzeniem.
  • Kanał korekt zamówień: ten kanał informuje Amazon, że zostały wydane zwroty dla kupujących. Kupujący chcą poznać swój status zwrotu kosztów po zwrocie produktów. Dlatego ważne jest, aby szybko przetwarzać zwroty. Możesz także użyć opcji Zarządzaj zwrotami, aby wydać zwrot pieniędzy.

Autentyczne wiadomości między kupującym a sprzedawcą

Klient może skontaktować się ze sprzedawcą za pomocą formularza „Skontaktuj się ze sprzedawcą”.

  1. Kupujący wybiera jedną z pięciu wymienionych opcji.
  2. Kupujący wpisuje wiadomość do Ciebie. Zauważ, że wiadomość jest tylko tekstowa. Nie może zawierać kodu HTML ani linków.
  3. Kupujący klika opcję Wyślij wiadomość e-mail, a my wysyłamy wiadomość na Twój adres e-mail.
Uwaga:
  • Podczas gdy Amazon.pl kieruje wiadomość do Ciebie, nie sprawdzamy jej treści. Przed udzieleniem odpowiedzi należy dokładnie przejrzeć każdą wiadomość.
  • Przypominamy, że Umowa uczestnictwa, sekcja 4.3 wyraźnie stwierdza, że płatności i zwroty za sprzedaż w serwisie Amazon.pl muszą być dokonywane wyłącznie za pośrednictwem serwisu Amazon.pl.

Oto przykład tego, jak może wyglądać wiadomość e-mail od kupującego.

Uwaga: Prezentacja pokazuje przykład. Rzeczywista treść wiadomości e-mail będzie inna.

Dla wygody ta tabela pokazuje, w jaki sposób temat wybrany przez kupującego w formularzu Skontaktuj się ze sprzedawcą wpływa na wiersz tematu otrzymanej wiadomości e-mail:

Temat wybrany przez kupującego Temat wiadomości e-mail do sprzedawcy
Szczegółowe informacje o produkcie Zapytanie o produkt od klienta Amazon name@mailserver.com
Wysyłka Zapytanie o wysyłkę od klienta Amazon name@mailserver.com
Zasady dotyczące zwrotów Zapytanie o zasady dotyczące zwrotów od klienta Amazon name@mailserver.com
Inne pytanie Zapytanie od klienta Amazon name@mailserver.com

Patrz również część Usługa przesyłania wiadomości między kupującym a sprzedawcą.

Zaloguj się, aby skorzystać z narzędzia i uzyskać spersonalizowaną pomoc (wymagana przeglądarka). Zaloguj się


Docieraj do setek milionów klientów

Zacznij Sprzedaż na Amazon


© 1999-2021, Amazon.com, Inc. or its affiliates