Ważne przypomnienie o obowiązkach
sprzedawcy międzynarodowego
Jeśli prowadzisz sprzedaż
międzynarodową w naszej witrynie, pamiętaj o spełnieniu kliku ważnych wymogów, aby
zapewnić klientom wspaniałe wrażenia podczas zakupów. Zrozumienie i przestrzeganie
tych wymogów ma kluczowe znaczenie dla skutecznej sprzedaży międzynarodowej i jest
jednym z warunków uczestnictwa w programach sprzedaży międzynarodowej Amazon.
Jeśli korzystasz z usługi Realizacja przez Amazon (FBA), przejrzyj
znajdującą się poniżej listę obowiązków związanych z korzystaniem z FBA.
Zanim zaczniesz prowadzić sprzedaż międzynarodową w którymkolwiek
europejskim serwisie Amazon, wykonaj kilka zalecanych czynności, aby zapewnić sobie
i swoim klientom satysfakcję z dokonywanych transakcji. Zapoznaj się z poniższymi
zasadami dotyczącymi sprzedawców międzynarodowych oraz Zasadami programów dla sprzedawców
mającymi zastosowanie do serwisu europejskiego, w którym chcesz oferować swoje
produkty. Zasady te stanowią uzupełnienie i w żaden sposób nie ograniczają
pozostałych obowiązków sprzedawcy wynikających z umowy i innych. Upewnij się, że
rozumiesz nasze zasady i przestrzegasz ich zawsze, a także w przypadku każdego
oferowanego przez Ciebie produktu.
-
Przestrzeganie przepisów
lokalnych
Zapoznaj się ze wszystkimi obowiązującymi
przepisami prawa lokalnego, w tym związanymi ze zgodnością
produktu z wymogami. Koniecznie przeczytaj i upewnij się, że rozumiesz Informacje dotyczące importu do UE oraz sprzedaży
transgranicznej w UE.
-
Wymagania dotyczące
produktu
-
zgodność produktu z
wymogami (dotyczącymi np. wtyczek, napięcia, zabawek, leków,
kosmetyków, żywności, dokumentacji produktu, wymagań
wiekowych)
-
w przypadku produktów leczniczych: prawidłowy adres
URL wspólnego logo UE wskazujący na wpis do rejestru osób
oferujących w sprzedaży produkty lecznicze; zapoznaj się z
adresem URL wspólnego logo UE
-
wymagania dotyczące
ochrony środowiska lub zdrowia i bezpieczeństwa (np. REACH, CLP,
WEEE, RoHS oraz dotyczące baterii i opakowań)
-
oznaczenia/etykiety
(np. oznaczenie urządzeń niskiego napięcia znakiem CE)
-
Zapoznaj się także z
naszymi listami
produktów podlegających ograniczeniom
obowiązującymi w serwisie, w którym chcesz oferować swoje
produkty:
-
produkty wykluczone ze sprzedaży na Amazon: Zjednoczone Królestwo, Niemcy, Francja, Włochy, Hiszpania, Holandia,
Szwecja, Polska
-
dodatkowe produkty wykluczone z FBA: Zjednoczone Królestwo, Niemcy, Francja, Włochy, Hiszpania, Holandia,
Szwecja, Polska.
-
Wymagania organów
publicznych
-
cło
Uwaga: Nie posiadasz
upoważnienia do importowania towarów w imieniu Amazon ani do
wskazywania Amazon jako zgłaszającego, oficjalnego importera
lub odbiorcy!
-
kontrole eksportu
-
obowiązki sprawozdawcze
(np. Intrastat)
-
podatki: podaj numer VAT
UE i wywiąż się z lokalnych
zobowiązań podatkowych; oto kilka przydatnych źródeł
informacji podatkowych w Europie:
-
opłaty za prawa
autorskie (np. za niektóre urządzenia reprograficzne)
-
prawa własności
intelektualnej: upewnij się, że posiadasz
wszelkie prawa własności intelektualnej, takie jak
patenty, znaki towarowe czy prawa autorskie, niezbędne do
oferowania produktów w UE lub do ich sprzedaży transgranicznej
na terenie UE; gwarancje producenta powinny być ważne w kraju, w
którym zamierzasz prowadzić dystrybucję.
-
Zarządzanie oczekiwaniami
klientów
-
W przypadku zamówień
realizowanych przez sprzedawcę wysyłanych spoza serwisu, w którym
produkt jest oferowany, podaj dokładny adres
wysyłki w profilu sprzedawcy.
-
Wskaż dłuższy czas przygotowania
zamówienia do wysyłki z uwzględnieniem czasu transportu z
miejsca nadania.
-
Klienci oczekują, że ceny
oferowanych produktów będą podane w walucie
lokalnej serwisu, w którym oferujesz swoje produkty. Upewnij
się, że cena sprzedaży
produktu zawiera wszystkie podatki (w tym VAT).
-
Obsługa klienta i zarządzanie
zwrotami towarów
-
Upewnij się, że możesz zapewnić
kompleksową obsługę
klienta, w tym wystawiać faktury VAT, w języku serwisu,
w którym oferujesz swoje produkty.
-
W przypadku zamówień
realizowanych przez sprzedawcę podaj lokalny adres
zwrotny dla każdego serwisu, w którym oferujesz swoje produkty.
Możesz skorzystać z usług firmy zewnętrznej, która udostępni lokalny
adres do zwrotu zamówień międzynarodowych, np. InterCultural Elements. Możesz również zaoferować kupującym
bezpłatną wysyłkę
w przypadku zwrotu towaru na adres w kraju siedziby Twojej
firmy.
-
Na wypadek usuwania jednostek
FBA z centrum logistycznego podaj adres zwrotny w kraju
centrum logistycznego, do którego wysyłasz swoje produkty, chyba
że Amazon wyraźnie zaproponuje alternatywne rozwiązanie. Pamiętaj, że
brak lokalnego adresu zwrotnego uniemożliwi zwrot Twoich produktów. Mogą
one zostać usunięte, a Ty nie otrzymasz zwrotu kosztów.
Uwaga: W przypadku
jednostek FBA zapewniamy obsługę klienta obejmującą pakowanie, przygotowanie
zamówień do wysyłki, wysyłkę, a także odbiór i rozpatrywanie zwrotów
towarów.
-
Korzystanie z
Realizacji przez Amazon (FBA)
-
Koniecznie wskaż siebie (lub
swojego spedytora) jako importera lub
odbiorcę oraz wyznacz brokera celnego. Wysyłaj swoje towary do
centrów logistycznych na warunkach dostawy Delivered Duty
Paid (dostarczone, cło opłacone) i opłacaj wszelkie obowiązujące
cła przywozowe, podatek VAT z tytułu importu oraz inne podatki.
Przestrzegając tych warunków, zapobiegniesz ewentualnemu odrzucaniu
przesyłek i unikniesz związanych z tym kosztów.
Zapamiętaj: Odpowiadasz również za wszelkie opłaty lub roszczenia, a także za
zorganizowanie ponownej dostawy towarów.
-
Upewnij się, że wszystkie
produkty FBA są oznaczone kodem kreskowym z systemu Amazon (naklejką).
-
Określenie metod
płatności
-
Podaj konto bankowe w
jednym z krajów obsługiwanych przez Amazon. Aktualną listę
znajdziesz tutaj. Podaj
również informacje o karcie kredytowej akceptowanej przez
Amazon.
Nasze „Zasady dotyczące sprzedawców międzynarodowych”
stanowią wymogi programu i nie mogą być traktowane jako porada prawna ani podatkowa.
Jeśli masz pytania dotyczące przepisów prawa i regulacji, którym podlegają Twoje
oferty oraz sprzedaż w europejskich serwisach Amazon, skonsultuj się z doradcą
prawnym lub podatkowym. Lista kwestii związanych ze sprzedażą w UE nie jest
wyczerpująca. Amazon w żaden sposób nie przygotował, nie zweryfikował ani nie
zatwierdził informacji dostępnych pod zewnętrznymi linkami, mogą więc być one
niekompletne, niedokładne lub nieaktualne.
Ważne przypomnienie o obowiązkach
sprzedawcy w przypadku korzystania z FBA
Zanim zaczniesz
korzystać z usługi Realizacja przez Amazon (FBA) w wybranym kraju, w którym Twoja
firma nie jest zarejestrowana, koniecznie podaj konto bankowe w kraju obsługiwanym
przez Amazon, aby otrzymywać płatności. Ponadto rozważ następujące kwestie ze swoim
doradcą prawnym i podatkowym (jeśli uznasz to za konieczne) oraz zarejestruj się w
usłudze FBA tylko wtedy, gdy spełnisz wszystkie poniższe warunki:
Dostawa zapasów
Jeśli chcesz wysyłać zapasy bezpośrednio do Amazon spoza wybranego kraju,
koniecznie skorzystaj z usług brokera celnego (wybranego samodzielnie lub
przez Amazon). Wysyłaj zapasy spoza wybranego kraju bezpośrednio do Amazon
na warunkach dostawy Delivered Duty Paid (dostarczone, cło opłacone) i
opłacaj wszelkie obowiązujące cła przywozowe oraz inne podatki. Amazon nie
odpowiada za żadne należności z tytułu importu, podatki, opłaty przewozowe
ani inne opłaty związane z importem towarów do wybranego kraju.
Poręczenie
Jeśli chcesz wysyłać zapasy bezpośrednio do Amazon spoza wybranego kraju,
koniecznie uzyskaj poręczenie importowe.
Importer i odbiorca
Jeśli chcesz wysłać zapasy bezpośrednio do Amazon spoza wybranego kraju,
wskaż siebie jako importera i odbiorcę. Amazon nie może zostać wskazany jako
importer ani odbiorca. W razie potrzeby zarejestruj się jako importer
nierezydent. Amazon nie będzie działać jako importer ani odbiorca tych
zapasów.
Adres zwrotny
Aktualnie nie możemy zwracać zapasów FBA na adres poza wybranym krajem.
Ponadto usługa FBA nie przewiduje obecnie odbioru zapasów przez sprzedawców
w naszych centrach logistycznych. Jeśli chcesz otrzymać zwrot zapasów,
koniecznie podaj adres zwrotny w wybranym kraju.