Ten artykuł dotyczy sprzedaży w: Polska

Wytyczne dotyczące żywności i napojów

Sprzedaż produktów spożywczych na Amazon

Aby wysłać produkty spożywcze i napoje do realizacji przez Amazon, sprawdź najpierw, czy spełniasz wszystkie wymagania dotyczące prowadzenia sprzedaży w kategorii Artykuły spożywcze.

Żywność i produkty spożywcze podlegają wielu przepisom w UE . Przepisy dotyczące żywności obowiązujące na terenie UE mają na celu w szczególności ustanowienie norm wysokiej jakości w zakresie higieny żywności i produktów spożywczych, zdrowia i dobrostanu zwierząt, zdrowia roślin oraz zapobiegania ryzyku skażenia substancjami zewnętrznymi. Przepisy dotyczące żywności obowiązujące na terenieUE obejmują między innymi:

  • Określenie zasad dotyczących odpowiedniego etykietowania produktów spożywczych. Często etykietowanie produktów jest wymagane w języku państwa członkowskiego UE , w którym produkt jest sprzedawany.
  • Ustanowienie obowiązkowych systemów refundacji i recyklingu opakowań napojów w kilku państwach członkowskich UE .

Aby uzyskać więcej informacji na temat przepisów dotyczących bezpieczeństwa żywności w UE i na poszczególnych rynkach Amazon w rejonie Europy , sprawdź następujące linki:

Ograniczenia dotyczące produktów FBA

  • Produkty muszą być zgodne z wymogami UE dotyczącymi etykietowania i bezpieczeństwa żywności, w szczególności z konkretnymi wymogami obowiązującymi w Zjednoczonym Królestwie .
  • Produkty wrażliwe na temperaturę muszą wytrzymać minimalną temperaturę 10°C i maksymalną temperaturę 30°C przez okres trwałości produktu bez negatywnego wpływu na jego jakość. Oznaczenia na kartonach nie mogą zawierać wymagań dotyczących temperatury przechowywania, o ile wymogi te nie zostaną wyraźnie określone w zakresie od 10°C do 30°C (podczas transportu produkty są narażone na działanie normalnej temperatury zewnętrznej).
  • Produkty składające się z czekolady, innych składników podatnych na topnienie, lub produkty je zawierające, zostaną odrzucone, jeśli zostaną dostarczone między 1 maja a 15 października. Sprzedawcy są odpowiedzialni za monitorowanie wszystkich zapasów. Konieczne jest usunięcie wszystkich czekoladek przed 1 maja. Niedopełnienie tego obowiązku może skutkować usunięciem produktów bez odszkodowania. Należy pamiętać, że proces usuwania może potrwać do 3 tygodni. Sprzedawcy będą ponosić opłatę za usunięcie w wysokości 0,60 GBP za jednostkę.
  • Produkty z datą ważności są dozwolone w ramach FBA, o ile w momencie odbioru w centrum realizacji zamówień minimalny pozostały okres trwałości łatwo psujących się produktów spożywczych i napojów wynosi 90 dni. Jednostki, których data ważności upływa w ciągu 50 dni, zostaną usunięte przez Amazon bez zwrotu kosztów. W przypadku wszystkich innych produktów nieżywnościowych i napojów z datą ważności pozostały okres przydatności do spożycia musi być dłuższy niż 18 miesięcy w momencie ich otrzymania.
  • Wszystkie daty ważności dla jednego SKU w tej samej przesyłce do centrum logistycznego FBA muszą być takie same.
  • Z FBA wyłączone są wszystkie produkty zawierające alkohol. Aby uzyskać więcej informacji, skontaktuj się z Działem Obsługi Partnerów Sprzedaży.

Przygotowywanie produktów z datą ważności ważności

Przed wysłaniem do centrum logistycznego Amazon jakichkolwiek łatwo psujących się produktów z datą ważności koniecznie:

  1. Oznacz kody ASIN na stronie Seller Central za pomocą atrybutu „jest -Data ważności z datą ważności”. Aby dowiedzieć się, jak oznaczyć swoje kody ASIN przed wysyłką, wejdź na stronę.
  2. Przed wysłaniem umieść etykiety na każdej jednostce. Przydatne, krótkie wideo z instrukcjami etykietowania produktów z datą ważności znajdziesz na tej stronie.

Wszyscy sprzedawcy artykułów spożywczych muszą:

  • Umieścić na każdej jednostce etykietę produktu FBA .
  • Umieścić etykiety FBA na oryginalnym kodzie kreskowym.
  • Upewnić się, że data ważności nie jest zakryta etykietą. W przypadku, gdy data ważności jest zakryta, wydrukuj datę ważności i umieść ją na produkcie.
  • Upewnić się, że data ważności na pudełku lub na opakowaniu pakietów, zestawów i koszy jest czytelna.
Uwaga: Możesz zdecydować się na usługę etykietowaniaAmazon, w ramach której etykietujemy Twoje produkty w centrum realizacji zamówień za opłatą jednostkową.

Wymagania dotyczące opakowania

Sprzedawców wysyłających płyny i produkty szklane obowiązują szczególne wymagania .

Po zapakowaniu jednostek i oznaczeniu ich etykietami sprzedawcy muszą dołączyć do opakowania zewnętrznego etykiety wysyłkowe FBA, tak jak w przypadku każdej zwykłej przesyłki FBA. Ponadto opakowania muszą zawierać wyraźne oznaczenie „żywność”.

Certyfikacja ekologiczna

Produkty ekologiczne po raz pierwszy wprowadzone do obrotu w Zjednoczonym Królestwie w dniu 31 grudnia 2020 r. lub wcześniej muszą posiadać ważną, aktualną certyfikację ekologiczną zgodnie z dyrektywą UE 834/2007. Produkty, które zostały po raz pierwszy wprowadzone do obrotu w UE lub w Zjednoczonym Królestwie w dniu 31 grudnia 2020 r. lub wcześniej, mogą pozostawać w obrocie, dopóki nie dotrą do użytkownika końcowego, i nie muszą spełniać wymogów określonych w zmianach, które weszły w życie z dniem 1 stycznia 2021 r. Możesz zachować dowody na to, kiedy produkty zostały po raz pierwszy wprowadzone do obrotu w UE lub Zjednoczonym Królestwie, przechowując odpowiednie dokumenty, w tym umowy sprzedaży.

Produkty ekologiczne po raz pierwszy wprowadzone do obrotu w Zjednoczonym Królestwie (Anglii, Szkocji i Walii) po 31 grudnia 2020 r. nie będą już mogły opierać się na certyfikacji unijnej; użytkownik musi posiadać certyfikat wydany przez zatwierdzony brytyjski organ kontroli ekologicznej.

Aby sprzedawać produkty ekologiczne w Irlandii Północnej po zakończeniu okresu przejściowego brexitu i w czasie obowiązywania Protokołu w sprawie Irlandii Północnej, upewnij się, że Twoje produkty nadal spełniają wymogi UE – czyli posiadają ważną, aktualną certyfikację ekologiczną zgodnie z dyrektywą UE 834/2007.

We wszystkich przypadkach konieczne jest również stosowanie się do następujących wytycznych dotyczących ofert produktów:

  • Atrybut item_name (w szablonie pliku do aktualizowania zapasów lub w narzędziu Dodaj produkt) musi zawierać słowo „Ekologiczny”.
  • Atrybut specialty (w szablonie pliku do aktualizowania zapasów lub w narzędziu Dodaj produkt) musi być ustawiony na „Ekologiczny”.
  • Każdy produkt należy wymieniać w dowodzie dostawy indywidualnie, wyraźnie wskazując jego odpowiednią ilość.
  • Dowody dostawy należy oznaczać zgodnie z obowiązującymi wymogami prawnymi.
  • Wszystkie przesyłki produktów ekologicznych do centrum logistycznego Amazon muszą być wysyłane z kraju UE.

Aby dowiedzieć się więcej na temat wymagań certyfikacyjnych dla produktów ekologicznych lub poprosić o pozwolenie na sprzedaż żywności ekologicznej, zapoznaj się z tematem Żywność ekologiczna, pasza ekologiczna i ekologiczna karma dla zwierząt domowych.

Zasady dotyczące zwrotów dla klientów

Klienci mogą zwracać produkty spożywcze i napoje zgodnie z warunkami umowy Amazon Business Agreement . Jeśli zwrócone produkty są w nietkniętym stanie i nadal spełniają wymóg minimalnego okresu trwałości 105 dni, zostaną po prostu przywrócone do sprzedaży. Jeśli jednak produkt jest uszkodzony, zostanie oznaczony w zapasach FBA jako „nienadający się do sprzedaży”. Następnie możesz utworzyć zlecenie usunięcia produktu, który ma zostać zwrócony Tobie lub usunięty w centrum logistycznym na Twój koszt za opłatą jednostkową.

Uwagi dotyczące dostawy

  • Produkty zawierające żywność i napoje (oprócz alkoholu) można dostarczać wyłącznie do naszego centrum logistycznego w Dunfermline (EDI4).
  • Dostawy zawierające żywność muszą zawierać wyraźne oznaczenie „żywność” na opakowaniu zewnętrznym.
  • Żywność i artykuły nieżywnościowe (w tym artykuły higieniczne i higieny osobistej) nie mogą być dostarczane razem na jednej palecie.
  • Temperatura produktu przy dostawie nie może przekraczać 30°C.
  • Zabrania się korzystania z pojemników na odpady jednorazowego użytku.

Uwaga; możemy w szczególności odmówić realizacji przesyłek w następujących przypadkach:

  • Wyciekająca ciecz lub inna wyciekająca substancja
  • Widoczne uszkodzenia na opakowaniu
  • Uszkodzone uszczelnienie
  • Zły lub nieprzyjemny zapach
  • Objawy inwazji szkodników lub owadów
  • Zanieczyszczone opakowania
Ważne: Amazon zastrzega sobie prawo do odmowy lub usunięcia jakichkolwiek przesyłek lub zapasów, jeśli jakiekolwiek jednostki żywnościowe nie zostaną wysłane zgodnie z naszą Umową Amazon Services Business Solutions lub wytycznymi. Amazon zastrzega sobie prawo do usunięcia produktów bez zwrotu kosztów.


Wytyczne dotyczące żywności i napojów


Zaloguj się, aby skorzystać z narzędzia i uzyskać spersonalizowaną pomoc (wymagana przeglądarka). Zaloguj się


Docieraj do setek milionów klientów

Zacznij Sprzedaż na Amazon


© 1999-2021, Amazon.com, Inc. or its affiliates