Sprzedaż produktów spożywczych na Amazon
Aby wysłać produkty spożywcze i napoje do realizacji przez Amazon, sprawdź najpierw, czy spełniasz wszystkie wymagania dotyczące prowadzenia sprzedaży w kategorii Artykuły spożywcze.
Żywność i produkty spożywcze podlegają wielu przepisom w UE . Przepisy dotyczące żywności obowiązujące na terenie UE mają na celu w szczególności ustanowienie norm wysokiej jakości w zakresie higieny żywności i produktów spożywczych, zdrowia i dobrostanu zwierząt, zdrowia roślin oraz zapobiegania ryzyku skażenia substancjami zewnętrznymi. Przepisy dotyczące żywności obowiązujące na terenieUE obejmują między innymi:
-
Określenie zasad dotyczących odpowiedniego etykietowania produktów spożywczych. Często etykietowanie produktów jest wymagane w języku państwa członkowskiego UE , w którym produkt jest sprzedawany.
-
Ustanowienie obowiązkowych systemów refundacji i recyklingu opakowań napojów w kilku państwach członkowskich UE .
Aby uzyskać więcej informacji na temat przepisów dotyczących bezpieczeństwa żywności w UE i na poszczególnych rynkach Amazon w rejonie Europy , sprawdź następujące linki:
-
UE:
-
Zjednoczone Królestwo
-
Niemcy:
-
Francja:
-
Włochy:
-
Hiszpania:
Ograniczenia dotyczące produktów FBA
-
Produkty muszą być zgodne z wymogami UE dotyczącymi etykietowania i bezpieczeństwa żywności, w szczególności z konkretnymi wymogami obowiązującymi w Zjednoczonym Królestwie .
-
Produkty wrażliwe na temperaturę muszą wytrzymać minimalną temperaturę 10°C i maksymalną temperaturę 30°C przez okres trwałości produktu bez negatywnego wpływu na jego jakość. Oznaczenia na kartonach nie mogą zawierać wymagań dotyczących temperatury przechowywania, o ile wymogi te nie zostaną wyraźnie określone w zakresie od 10°C do 30°C (podczas transportu produkty są narażone na działanie normalnej temperatury zewnętrznej).
-
Produkty składające się z czekolady, innych składników podatnych na topnienie, lub produkty je zawierające, zostaną odrzucone, jeśli zostaną dostarczone między 1 maja a 15 października. Sprzedawcy są odpowiedzialni za monitorowanie wszystkich zapasów. Konieczne jest usunięcie wszystkich czekoladek przed 1 maja. Niedopełnienie tego obowiązku może skutkować usunięciem produktów bez odszkodowania. Należy pamiętać, że proces usuwania może potrwać do 3 tygodni. Sprzedawcy będą ponosić opłatę za usunięcie w wysokości 0,60 GBP za jednostkę.
-
Produkty z datą ważności są dozwolone w ramach FBA, o ile w momencie odbioru w centrum realizacji zamówień minimalny pozostały okres trwałości łatwo psujących się produktów spożywczych i napojów wynosi 90 dni. Jednostki, których data ważności upływa w ciągu 50 dni, zostaną usunięte przez Amazon bez zwrotu kosztów. W przypadku wszystkich innych produktów nieżywnościowych i napojów z datą ważności pozostały okres przydatności do spożycia musi być dłuższy niż 18 miesięcy w momencie ich otrzymania.
-
Wszystkie daty ważności dla jednego SKU w tej samej przesyłce do centrum logistycznego FBA muszą być takie same.
-
Z FBA wyłączone są wszystkie produkty zawierające alkohol. Aby uzyskać więcej informacji, skontaktuj się z Działem Obsługi Partnerów Sprzedaży.
Przygotowywanie produktów z datą ważności ważności
Przed wysłaniem do centrum logistycznego Amazon jakichkolwiek łatwo psujących się produktów z datą ważności koniecznie:
-
Oznacz kody ASIN na stronie Seller Central za
pomocą atrybutu „jest -Data ważności
z datą ważności”. Aby dowiedzieć się, jak oznaczyć
swoje kody ASIN przed wysyłką, wejdź na tę
stronę.
-
Przed wysłaniem
umieść etykiety na każdej jednostce. Przydatne,
krótkie wideo z instrukcjami etykietowania produktów z datą ważności znajdziesz na tej
stronie.
Wszyscy sprzedawcy artykułów spożywczych muszą:
-
Umieścić na każdej jednostce etykietę produktu FBA
.
-
Umieścić etykiety FBA na oryginalnym kodzie
kreskowym.
-
Upewnić się, że data ważności nie jest
zakryta etykietą. W przypadku, gdy data ważności jest zakryta, wydrukuj datę ważności i
umieść ją na produkcie.
-
Upewnić się, że data ważności na pudełku lub
na opakowaniu pakietów, zestawów i koszy jest czytelna.
Uwaga:
Możesz zdecydować się na usługę
etykietowaniaAmazon, w ramach której etykietujemy Twoje produkty w centrum
realizacji zamówień za opłatą jednostkową.
Wymagania dotyczące opakowania
Sprzedawców wysyłających płyny i produkty szklane obowiązują szczególne wymagania .
Po zapakowaniu jednostek i oznaczeniu ich etykietami sprzedawcy muszą dołączyć do opakowania zewnętrznego etykiety wysyłkowe FBA, tak jak w przypadku każdej zwykłej przesyłki FBA. Ponadto opakowania muszą zawierać wyraźne oznaczenie „żywność”.
Certyfikacja ekologiczna
Produkty ekologiczne po raz pierwszy wprowadzone do obrotu w Zjednoczonym Królestwie w dniu 31 grudnia 2020 r. lub wcześniej muszą posiadać ważną, aktualną certyfikację ekologiczną zgodnie z dyrektywą UE 834/2007. Produkty, które zostały po raz pierwszy wprowadzone do obrotu w UE lub w Zjednoczonym Królestwie w dniu 31 grudnia 2020 r. lub wcześniej, mogą pozostawać w obrocie, dopóki nie dotrą do użytkownika końcowego, i nie muszą spełniać wymogów określonych w zmianach, które weszły w życie z dniem 1 stycznia 2021 r. Możesz zachować dowody na to, kiedy produkty zostały po raz pierwszy wprowadzone do obrotu w UE lub Zjednoczonym Królestwie, przechowując odpowiednie dokumenty, w tym umowy sprzedaży.
Produkty ekologiczne po raz pierwszy wprowadzone do obrotu w Zjednoczonym Królestwie (Anglii, Szkocji i Walii) po 31 grudnia 2020 r. nie będą już mogły opierać się na certyfikacji unijnej; użytkownik musi posiadać certyfikat wydany przez zatwierdzony brytyjski organ kontroli ekologicznej.
Aby sprzedawać produkty ekologiczne w Irlandii Północnej po zakończeniu okresu przejściowego brexitu i w czasie obowiązywania Protokołu w sprawie Irlandii Północnej, upewnij się, że Twoje produkty nadal spełniają wymogi UE – czyli posiadają ważną, aktualną certyfikację ekologiczną zgodnie z dyrektywą UE 834/2007.
We wszystkich przypadkach konieczne jest również stosowanie się do następujących wytycznych dotyczących ofert produktów:
-
Atrybut item_name (w szablonie pliku do aktualizowania zapasów lub w narzędziu Dodaj produkt) musi zawierać słowo „Ekologiczny”.
-
Atrybut specialty (w szablonie pliku do aktualizowania zapasów lub w narzędziu Dodaj produkt) musi być ustawiony na „Ekologiczny”.
-
Każdy produkt należy wymieniać w dowodzie dostawy indywidualnie, wyraźnie wskazując jego odpowiednią ilość.
-
Dowody dostawy należy oznaczać zgodnie z obowiązującymi wymogami prawnymi.
-
Wszystkie przesyłki produktów ekologicznych do centrum logistycznego Amazon muszą być wysyłane z kraju UE.
Aby dowiedzieć się więcej na temat wymagań
certyfikacyjnych dla produktów ekologicznych lub poprosić o pozwolenie na sprzedaż
żywności ekologicznej, zapoznaj się z tematem Żywność ekologiczna, pasza
ekologiczna i ekologiczna karma dla zwierząt domowych.
Zasady dotyczące zwrotów dla klientów
Klienci mogą zwracać produkty spożywcze i napoje zgodnie z warunkami umowy Amazon Business
Agreement
. Jeśli zwrócone produkty są w nietkniętym stanie i nadal spełniają wymóg minimalnego
okresu trwałości 105 dni, zostaną po prostu przywrócone do sprzedaży. Jeśli jednak produkt
jest uszkodzony, zostanie oznaczony w zapasach FBA jako „nienadający się do sprzedaży”.
Następnie możesz utworzyć zlecenie usunięcia produktu, który ma zostać zwrócony Tobie lub
usunięty w centrum logistycznym na Twój koszt za opłatą jednostkową.
Uwagi dotyczące dostawy
-
Produkty zawierające żywność i napoje (oprócz alkoholu) można dostarczać wyłącznie do naszego centrum logistycznego w Dunfermline (EDI4).
-
Dostawy zawierające żywność muszą zawierać wyraźne oznaczenie „żywność” na opakowaniu zewnętrznym.
-
Żywność i artykuły nieżywnościowe (w tym artykuły higieniczne i higieny osobistej) nie mogą być dostarczane razem na jednej palecie.
-
Temperatura produktu przy dostawie nie może przekraczać 30°C.
-
Zabrania się korzystania z pojemników na odpady jednorazowego użytku.
Uwaga; możemy w szczególności odmówić realizacji przesyłek w następujących przypadkach:
-
Wyciekająca ciecz lub inna wyciekająca substancja
-
Widoczne uszkodzenia na opakowaniu
-
Uszkodzone uszczelnienie
-
Zły lub nieprzyjemny zapach
-
Objawy inwazji szkodników lub owadów
-
Zanieczyszczone opakowania
Ważne: Amazon zastrzega sobie prawo do odmowy lub usunięcia jakichkolwiek przesyłek lub zapasów, jeśli jakiekolwiek jednostki żywnościowe nie zostaną wysłane zgodnie z naszą Umową Amazon Services Business Solutions lub wytycznymi. Amazon zastrzega sobie prawo do usunięcia produktów bez zwrotu kosztów.