Zgodnie z przepisami unijnymi, aby móc otrzymać przychody z transakcji w sklepach Amazon na terenie Unii Europejskiej, musisz podać Amazon Payments Europe informacje o sobie i swojej firmie.
Aby podać wymagane informacje, zaloguj się do Seller Central i kliknij Informacje o koncie w menu rozwijanym Ustawienia. Na stronie Informacje o koncie sprzedawcy kliknij każdą sekcję podświetloną na czerwono. Podane informacje wykorzystamy do otwarcia Twojego konta sprzedawcy. Jeśli będziemy potrzebować dodatkowych informacji, skontaktujemy się z Tobą.
Wiemy, że przywiązujesz wagę do sposobu wykorzystywania i udostępniania informacji na swój temat. Tym bardziej doceniamy Twoje zaufanie, że będziemy z nimi postępować ostrożnie i rozsądnie.
Świadczy o tym Informacja o prywatności Amazon Payments Europe – Sprzedaż na Amazon.
Możesz liczyć na naszą pomoc w trakcie całego procesu. Poniżej znajdziesz odpowiedzi na często zadawane pytania.
Rozporządzenia i inne przepisy UE zawierają wymóg prawny weryfikacji Twojej tożsamości w celu umożliwienia Ci korzystania z naszej usługi płatniczej. Aby usprawnić przebieg weryfikacji, musisz dostarczyć nam pewne informacje lub dokumenty.
Na dostarczenie informacji lub dokumentów dotyczących weryfikacji masz 60 dni. Nie obejmuje to czasu potrzebnego na zapoznanie się z informacjami lub dokumentami przez Amazon. Gdy będziemy potrzebować informacji, na stronie Informacje o koncie zobaczysz powiadomienie. Możemy podać dodatkowe informacje dotyczące naszej prośby za pomocą powiadomienia dotyczącego konta.
Informacje o koncie podlegają weryfikacji w przypadku zaktualizowania informacji lub w określonych odstępach czasu.
Jeśli nie podasz wymaganych informacji, nie będziesz w stanie korzystać ze swojego konta sprzedawcy, a tym samym – sprzedawać produktów na Amazon.
Zaakceptowanie Umowy Amazon Payments – Sprzedaż na Amazon oraz Umowy Amazon Services Europe Business Solutions jest warunkiem rejestracji w usłudze. Jeśli nie zgadzasz się na te warunki, nie możesz zarejestrować konta sprzedawcy. W rezultacie unieważnimy Twoje uprawnienia do sprzedaży w sklepach Amazon w Unii Europejskiej.
Jeśli rejestrujesz się jako osoba prywatna, wybierając Jestem osobą fizyczną, robisz to w kontekście działalności prywatnej. Rejestracja jako sprzedawca biznesowy oznacza, że będziesz prowadzić działalność komercyjną lub profesjonalną. Często sprzedawcy biznesowi są zarejestrowanymi podmiotami prawnymi. W zależności od wymogów lokalnych mających zastosowanie do Twojej działalności możesz również prowadzić jednoosobową działalność gospodarczą bez konieczności rejestrowania się jako przedsiębiorca. W tym wypadku zarejestruj się w usłudze jako przedsiębiorca i wybierz odpowiednią opcję z menu rozwijanego.
Przedstawiciel prawny to osoba upoważniona przez przedsiębiorcę do działania w jego imieniu (np. do akceptowania warunków umów lub otwarcia konta). Może być właścicielem podmiotu lub osobą, która ma uprawnienia do działania w jego imieniu. Wprowadzając informacje dotyczące przedstawiciela prawnego, upewnij się, że odzwierciedlają one oficjalną dokumentację przesłaną do Amazon Payments Europe.
Dokument musi spełniać następujące kryteria:
Jeśli dostarczony dokument nie zawiera wszystkich wymaganych informacji, możemy poprosić o dokument uzupełniający (np. akt urodzenia).
Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością i inne spółki, w których odpowiedzialność wspólników jest ograniczona: Spółki akcyjne oraz spółki komandytowo-akcyjne zarejestrowane w Polsce: Możemy poprosić Cię o dostarczenie jednego lub kilku z następujących dokumentów:Spółki cywilne zarejestrowane w Polsce: wypis z CEIDG dla każdego wspólnika opatrzony datą z ostatnich 180 dni
Inne spółki: spółki jawne, spółki partnerskie lub spółki komandytowe zarejestrowane w Polsce: Możemy poprosić Cię o dostarczenie jednego lub kilku następujących dokumentów:
Jednoosobowa działalność gospodarcza zarejestrowana w Polsce: W ramach potwierdzenia prowadzenia przez Ciebie jednoosobowej działalności gospodarczej możemy poprosić Cię o dostarczenie następującego dokumentu:
Organizacje non-profit zarejestrowane w Polsce: W momencie rejestracji należy dostarczyć wszystkie poniższe dokumenty:
Po otrzymaniu wszystkich wymaganych informacji przystępujemy do weryfikacji Twojego konta. Może ona potrwać do 10 dni. Jeśli sytuacja na koncie jest skomplikowana, weryfikacja może zająć więcej czasu.
Gdy trwa weryfikacja informacji podanych przez Ciebie podczas rejestracji, możesz rozpocząć sprzedaż na Amazon z pewnymi ograniczeniami. W zależności od pewnych kryteriów może być jednak konieczne podanie wszelkich wymaganych informacji oraz zweryfikowanie ich jeszcze przed otwarciem konta sprzedawcy. W takim przypadku nie możesz rozpocząć sprzedaży, dopóki nie zakończymy weryfikacji Twojego konta.
Decyzje w ramach procesu weryfikacji są ostateczne i opierają się na przesłanych przez Ciebie informacjach oraz dokumentach.
Jeśli masz zgodę na rozpoczęcie sprzedaży na Amazon natychmiast po zarejestrowaniu się, możesz w pewnym zakresie realizować istniejące zamówienia podczas trwającej jeszcze weryfikacji Twoich informacji. Musisz jednak jak najszybciej podać wymagane informacje o tożsamości, aby uniknąć ewentualnych ograniczeń konta sprzedawcy.
Możemy odmówić Ci otwarcia konta z kilku powodów. Jednym z nich może być brak możliwości zweryfikowania Twojej tożsamości zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Podanie niepełnych lub niepoprawnych informacji to częsty powód nieudanej weryfikacji. Jeśli uważasz, że weryfikacja Twoich informacji powinna była przebiec pomyślnie i chcesz się odwołać, skontaktuj się z Działem Obsługi Partnerów Sprzedaży.
Jeśli nie jesteś w stanie otworzyć konta sprzedawcy, możesz poprosić o zwrot zapasów.
Możesz z łatwością poprosić o kopię wyciągu z rejestru działalności gospodarczej dla swojej działalności online, w witrynie internetowej swojego krajowego lub lokalnego rejestru przedsiębiorców. Jeśli Twoja działalność jest zarejestrowana w Polsce, możesz uzyskać wyciąg z rejestru KRS, wykonując następujące czynności:
Aby uzyskać wyciąg z rejestru GUS, wykonaj następujące czynności:
Aby uzyskać wypis z CEIDG, wykonaj następujące czynności:
Oznacza to, że Amazon Payments Europe wymaga więcej danych, aby zweryfikować Twoją tożsamość. W niektórych przypadkach wymagamy dodatkowych informacji, aby zachować zgodność z obowiązującymi przepisami prawa. Być może otrzymaliśmy od Ciebie również pewne informacje, których nie mogliśmy zweryfikować, dlatego konieczne jest ponownie wprowadzenie tej części danych.
Aby podać wymagane informacje w Seller Central, przejdź do Ustawienia > Informacje o koncie . Na swojej stronie Informacje o koncie sprzedawcy kliknij każdy element zaznaczony na czerwono. Wpisz każdy adres, używając znaków łacińskich.
Niekiedy liczba dokumentów, których wymagamy, może przekraczać liczbę pól w Seller Central przeznaczonych do przesyłania dokumentów. W takim przypadku przed przesłaniem ich do weryfikacji musisz połączyć je w jeden dokument. Możesz wykorzystać jedną z dwóch zalecanych i opisanych poniżej metod:
Alternatywnie, podczas skanowania dokumentów możesz zdecydować się na utworzenie dokumentu PDF i zeskanowanie stron do jednego pliku.
Jeśli podczas przesyłania dokumentów wystąpią problemy, skontaktuj się z Działem Obsługi Partnerów Sprzedaży.
Wybierz kolejno Ustawienia > Informacje o koncie , a następnie kliknij każdą z sekcji, które chcesz zaktualizować. Jeśli zweryfikowaliśmy już Twoje dane lub proces weryfikacji jeszcze się nie rozpoczął, możesz zaktualizować podane wcześniej informacje. Wszelkie aktualizacje wymagają weryfikacji. W zależności od wyników weryfikacji możemy wymagać od Ciebie podania dodatkowych informacji.
Informacje nie mogą zostać zaktualizowane, jeśli są w trakcie weryfikacji.
Tak. Możesz wrócić do formularza i kontynuować wprowadzanie danych na dowolnym etapie procesu. Po wprowadzeniu informacji koniecznie kliknij Prześlij na każdym ekranie.
Możesz nadal korzystać z Seller Central. Jeśli jednak nie podasz informacji w określonym terminie, zawiesimy Twoje uprawnienia do sprzedaży. Możemy przywrócić je dopiero po wprowadzeniu przez Ciebie wymaganych informacji oraz ich zweryfikowaniu.
Podczas weryfikacji możemy stwierdzić, że do zarejestrowania konta wymagane są dodatkowe informacje.
Jeśli będziemy potrzebować dodatkowych informacji, otrzymasz powiadomienie na adres e-mail podany w trakcie rejestracji, które znajdziesz również w sekcji powiadomień w Seller Central. Aby zobaczyć, jakie dodatkowe informacje są wymagane, przejdź do Ustawienia > Informacje o koncie i poszukaj sekcji, które są podświetlone na czerwono. Możemy podać dodatkowe informacje dotyczące naszej prośby na koncie Seller Central w sekcji Powiadomienia dotyczące konta.
Jeśli na liście rozwijanej nie ma kraju Twojej siedziby, oznacza to, że obecnie nie obsługujemy tego kraju. Sprawdź listę ponownie za jakiś czas, ponieważ stale zwiększamy liczbę obsługiwanych krajów.
Jeśli nie masz jednego lub kilku żądanych dokumentów, skontaktuj się z nami i podaj szczegóły dotyczące tych dokumentów. Odpowiemy Ci i poinformujemy o innych dokumentach, które możemy zaakceptować.
Okres ważności niektórych dokumentów jest określany przez organy, które je wydają. Na przykład wyciągi z rejestrów są zazwyczaj ważne przez trzy miesiące. Po upływie tego czasu zawarte w nich informacje niekoniecznie są aktualne.
W przypadku rachunków za media w celu weryfikacji adresu wymagamy kopii rachunku opatrzonej datą z ostatnich 180 dni.
Możesz podać informacje w języku angielskim lub w dowolnym z obsługiwanych języków (francuskim, włoskim, hiszpańskim, niemieckim, holenderskim, szwedzkim, polskim, portugalskim, tureckim, chińskim lub japońskim).
Amazon Payments musi zweryfikować podaną przez Ciebie w trakcie rejestracji nazwę oraz numer konta bankowego. Kryteria akceptacji dokumentów są następujące:
Dokument musi zawierać numer konta i zgadzać się z kontem bankowym zarejestrowanym w Amazon Payments na potrzeby wypłaty środków.
Nazwa lub imię i nazwisko posiadacza konta musi być wymienione w dokumencie i pokrywać się z nazwą lub imieniem i nazwiskiem podmiotu prowadzącego sprzedaż (czyli nazwą podmiotu lub nazwiskiem sprzedawcy w przypadku osoby prywatnej).
Na dokumencie musi być wyraźnie widoczna nazwa banku, jego logo lub oba te elementy.
Jeśli data wystawienia dokumentu jest dostępna, nie może być starsza niż 180 dni.
W celu ochrony prywatności:
Zatwierdzimy dokument, jeśli spełnione zostaną podane wyżej kryteria akceptacji.
Możemy wymagać przesłania poświadczonych tłumaczeń dokumentów (np. na język angielski, niemiecki, francuski, hiszpański, włoski, holenderski, szwedzki lub polski), jeśli zostały one sporządzone w języku nieobsługiwanym przez Amazon. Więcej informacji znajdziesz na stronie Akceptowane tłumaczenia dokumentów.
W niektórych przypadkach weryfikujemy wszystkie podane przez Ciebie informacje podczas tworzenia i aktualizacji konta, co może potrwać kilka dni. W tym czasie możesz mieć dostęp do swojego konta w Seller Central, w tym możliwość aktualizacji i przesyłania nowych ofert produktów. Nie możesz jednak rozpocząć sprzedaży na Amazon, dopóki nie zostaną zweryfikowane wszystkie informacje i nie zakończy się proces weryfikacji Twojego konta. Większość informacji, których od Ciebie potrzebujemy, znajdziesz na stronie Informacje o koncie sprzedawcy, chociaż możemy później potrzebować dodatkowych dokumentów lub informacji.
Upewnij się, że podane informacje są kompletne i poprawne, aby umożliwić nam szybką weryfikację.
Kraj Twojej siedziby może nie być obecnie obsługiwany i mogliśmy nie uwzględnić go na liście rozwijanej z różnych powodów, takich jak ograniczenia międzynarodowe lub nasza zdolność przetwarzania informacji i dokumentów w określonych językach. Sprawdź listę ponownie za jakiś czas, ponieważ stale zwiększamy liczbę obsługiwanych krajów.
Aby sprzedawać na Amazon, musisz otworzyć konto na Amazon Payments Europe. Akceptacja regulaminu Amazon Payments Europe jest częścią procesu rejestracji konta sprzedawcy.
W celu zapewnienia zgodności z obowiązującym prawem Amazon Payments Europe ma obowiązek gromadzenia i weryfikacji określonych informacji w ramach procedury otwarcia i prowadzenia konta sprzedaży. Będziemy wykorzystywać Twoje dane wyłącznie w sposób określony w dokumencie Informacja o prywatności. Wiemy, że przywiązujesz wagę do sposobu wykorzystywania i udostępniania informacji na swój temat. Tym bardziej doceniamy Twoje zaufanie, że będziemy z nimi postępować ostrożnie i rozsądnie. Świadczy o tym Informacja o prywatności Amazon Payments Europe – Sprzedaż na Amazon.
Gdy tylko otworzymy Twoje konto sprzedawcy, opcja Wypłać teraz będzie dostępna w Seller Central. Nie zobaczysz jej jednak w dwóch przypadkach: jeśli wysokość wypłaty będzie niższa niż 1 EUR lub została już raz użyta danego dnia.
Główną osobą kontaktową jest osoba, która ma dostęp do konta sprzedawcy. Podaje ona w imieniu posiadacza konta (zarejestrowanego sprzedawcy) dane potrzebne do rejestracji oraz inicjuje transakcje, takie jak wypłaty środków i zwroty pieniędzy. Czynności podejmowane przez główną osobę kontaktową uznaje się za podjęte przez posiadacza konta.
Jeśli główna osoba kontaktowa nie jest beneficjentem rzeczywistym ani prawnym przedstawicielem podmiotu, wymagane będzie upoważnienie podpisane przez przedstawiciela prawnego potwierdzające, że główna osoba kontaktowa jest upoważniona do działania w imieniu podmiotu.
Beneficjent rzeczywisty to osoba fizyczna, która bezpośrednio lub pośrednio posiada ponad 25% udziałów lub praw głosu w podmiocie lub posiada prawo własności do podmiotu na innej podstawie. Jeżeli nikt nie spełnia tych kryteriów, za beneficjenta rzeczywistego uznaje się każdą osobę, która zajmuje stanowisko kierownicze wyższego szczebla.
Gdy beneficjent rzeczywisty nie jest tą samą osobą, co główna osoba kontaktowa, musisz podać dane każdego z beneficjentów rzeczywistych spełniających powyższe kryteria. Jeśli nie ma beneficjentów rzeczywistych spełniających powyższe kryteria, należy podać na koncie dane kierownika wyższego szczebla.
Aby zaktualizować liczbę beneficjentów rzeczywistych:
------------------------------------------------------------------------
+++++++++
[Papier firmowy]
UPOWAŻNIENIE DO DZIAŁANIA W IMIENIU PRZEDSIĘBIORCY
Niżej podpisany [podaj nazwę przedsiębiorcy] (zwany dalej przedsiębiorcą), należycie reprezentowany przez (imię i nazwisko oraz stanowisko) [dodaj w tym miejscu pełne imię i nazwisko oraz stanowisko podpisującego], potwierdza, że [dodaj w tym miejscu pełne imię i nazwisko osoby kontaktowej] posiada upoważnienie do otwarcia konta płatności na potrzeby sprzedaży na Amazon w ramach usługi Amazon Payments, zaakceptowania Umowy z użytkownikiem oraz innych zasad Amazon, dostępu do konta sprzedawcy Amazon oraz inicjowania transakcji w imieniu i na rzecz przedsiębiorcy.
Data:
Podpisano:
------------------------------------------------------------------------
Chcemy, aby sklep Amazon był dynamiczny, bezpieczny i zgodny z prawem, zarówno dla klientów, jak i sprzedawców. Zmiany w naszych umowach są niezbędne do osiągnięcia tego celu. Prosimy wszystkich sprzedawców o zaakceptowanie każdej umowy, abyśmy mogli nadal oferować zarówno klientom, jak i sprzedawcom, bezkonkurencyjne produkty i usługi.
Umowa Business Solutions zawiera warunki sprzedaży na Amazon, usługi Realizacja przez Amazon (FBA), innych usług oraz reklamowania produktów.
Umowy należy akceptować w formie pisemnej. Naszym celem jest oferowanie przejrzystej platformy, użytecznej zarówno dla sprzedawców, jak i Amazon.
W razie pytań dotyczących całego procesu skontaktuj się z Działem Obsługi Partnerów Sprzedaży. Jego pracownicy nie mogą jednak uchylać żadnych z postanowień umownych.