Ten artykuł dotyczy sprzedaży w: Polska

Przetwarzaj żądania zwrotu

W przypadku żądań zwrotów towarów wysyłanych do Ciebie w celu dokonania ręcznej weryfikacji, w narzędziu do zarządzania zwrotami towarów możesz wykonać kilka czynności dot. żądań zwrotów towarów.

Zatwierdź żądanie

Przejrzyj żądanie i upoważnij kupującego do zwrotu produktu. Można przeglądać wiele żądań zwrotu jednocześnie, wybierając żądania, które chcesz przejrzeć, a następnie wybierając opcję „Autoryzuj wszystkie wybrane zwroty” z menu rozwijanego u góry strony Zarządzaj zwrotami.

Zostanie wyświetlony monit o użycie numeru zatwierdzenia zwrotu towaru RMA (Return Merchandise Authorization) wygenerowanego przez Amazon lub podanie własnego numeru RMA. Numery RMA będą wyświetlane kupującemu zarówno na etykiecie zwrotnej generowanej przez RMA, jak i przez firmę Amazon.

Zostanie wyświetlony monit o wybranie adresu zwrotnego. Będziesz mieć możliwość użycia jednego z wcześniej zapisanych adresów zwrotnych lub dodania nowego adresu zwrotnego.

Będziesz mieć również możliwość użycia etykiety zwrotnej wygenerowanej przez firmę Amazon lub przesłania własnej etykiety zwrotnej. Jeśli etykietę zwrotną wygeneruje Amazon, kupujący otrzyma etykietę zwrotną zawierającą Twój domyślny adres zwrotny, która nie została jednak przedpłacona.

Zamknij żądanie

Zamknij żądanie zwrotu towaru, jeśli zamierzasz zwrócić pieniądze bez konieczności zwrotu produktu lub jeśli nie zamierzasz przyjąć zwrotu towaru.

Wybierz przyczynę zamknięcia żądania i zostaw komentarze dla kupującego. Gdy wniosek zostanie zamknięty, Amazon wyśle kupującemu wiadomość z przyczyną zamknięcia. Kupujący również może zamknąć żądanie zwrotu. Gdy kupujący zamknie żądanie zwrotu, otrzymasz powiadomienie e-mail.

Uważamy, że aby zachęcić kupujących do zaufania sprzedawcom podczas dokonywania zakupów, ważne jest zapewnienie kupującym doskonałej obsługi podczas procesu zwrotów. Jeśli koszt zwrotu (Twój lub po stronie kupującego) przekracza wartość oryginalnego produktu, rozważ skontaktowanie się z kupującym. W takich przypadkach możesz zaproponować, aby kupujący zachował oryginalny przedmiot, a mimo to otrzymał pełny zwrot kosztów. Jeśli nie zapewnisz kupującemu możliwości zachowania oryginalnego produktu i jeśli kupujący będzie odpowiedzialny za koszty wysyłki zwrotnej bliskie kosztom oryginalnego produktu lub je przekraczające, i jeśli będzie on odpowiedzialny za koszty wysyłki zwrotnej bliskie wartości oryginalnego produktu lub ją przekraczające, zalecamy, aby przynajmniej skontaktować się z kupującym i upewnić się, że ma świadomość kosztów wysyłki. Jeśli to możliwe, oferuj punkty, zachęty (takie jak obniżona stawka wysyłki) lub oba te elementy, aby zapewnić kupującym lepszą obsługę.

Dokonaj zwrotu kosztów

Zwrotu pieniędzy należy dokonać w ciągu dwóch dni roboczych od odebrania zwrotu towaru. Zachęcamy, aby zaczekać ze zwrotem pieniędzy, aż otrzymasz zwracany produkt, aby móc ocenić jego stan.

Skontaktuj się z kupującym

Wyślij wiadomość do kupującego, aby omówić problem i podjąć działania w celu jego rozwiązania.

Aby uzyskać więcej informacji na temat konkretnego żądania zwrotu, kliknij przycisk Przeczytaj szczegóły zwrotu i historię zamówień w ramach żądania zwrotu.

Zaloguj się, aby skorzystać z narzędzia i uzyskać spersonalizowaną pomoc (wymagana przeglądarka). Zaloguj się


Docieraj do setek milionów klientów

Zacznij Sprzedaż na Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates