Poniższe zasady dotyczą strony Amazon.pl. Jeżeli prowadzisz sprzedaż w innych Sklepach Internetowych Amazon, powinieneś zapoznać się z odpowiednimi stronami zawierającymi zasady dotyczące tych Sklepów Internetowych, ponieważ ograniczenia mogą się różnić.
Klienci ufają, że na stronie Amazon mogą dokonywać z zakupów z poczuciem pewności. Produkty oferowane do sprzedaży na stronie Amazon muszą być zgodne ze wszystkimi przepisami prawa i regulacjami oraz z zasadami Amazon. Przed opublikowaniem oferty na stronie Amazon, powinieneś dokładnie zapoznać się ze wskazanymi poniżej stronami zawierającymi zasady dotyczące produktów objętych ograniczeniami.
Przykłady podane na tych stronach nie są wyczerpujące i nie stanowią porady prawnej. W przypadku pytań dotyczących przepisów prawa i regulacji odnoszących się do Twoich produktów, zachęcamy Cię do skonsultowania się z Twoim doradcą prawnym. Nawet jeśli dany produkt jest objęty „Przykładami dozwolonych ofert”, wszystkie produkty i oferty muszą być również zgodne ze wszystkimi obowiązującymi przepisami prawa. Ponadto, wszelkie podane linki służą wyłącznie celom informacyjnym, przy czym Amazon nie gwarantuje prawdziwości jakichkolwiek podanych w nich informacji. Ponadto, powinieneś regularnie przeglądać zasady Amazon, ponieważ mogą one ulegać zmianom, tj. możemy wprowadzać ograniczenia lub zakazy w zakresie sprzedaży produktów, które są dozwolone przez prawo.
Amazon zastrzega sobie prawo do oceny według własnego uznania, czy dana oferta jest odpowiednia, czy też nie. Jeżeli stwierdzimy, że treść strony z opisem produktu lub oferty jest zabroniona, potencjalnie niezgodna z prawem lub nieodpowiednia, możemy ją usunąć bez uprzedniego powiadomienia. Jeśli dostarczysz produkt z naruszeniem przepisów prawa lub zasad Amazon, w tym zasad znajdujących się na stronach dotyczących produktów objętych ograniczeniami, podejmiemy odpowiednie działania naprawcze, w tym między innymi dokonamy usunięcia oferty, natychmiastowego zawieszenia lub wypowiedzenia uprawnień sprzedawcy, zniszczenia zapasów w naszych centrach logistycznych bez zwrotu kosztów, zwrotu zapasów i rozwiązania naszych stosunków biznesowych. Sprzedaż produktów nielegalnych lub niebezpiecznych może również prowadzić do podjęcia kroków prawnych, w tym nałożenia sankcji cywilnych i karnych. Ponieważ sprzedawcy ponoszą odpowiedzialność prawną za swoje działania i transakcje, muszą znać przepisy prawne dotyczące każdego produktu oferowanego przez nich na stronie Amazon.pl. Obejmuje to sprzedaż produktów przez sprzedawców poza granicami Polski.
Nieustannie wprowadzamy innowacje w imieniu naszych klientów i współpracujemy z organami regulacyjnymi, zewnętrznymi ekspertami, dostawcami i sprzedawcami, aby doskonalić sposoby wykrywania i zapobiegania przedostawaniu się do naszego Sklepu Internetowego produktów nielegalnych i niebezpiecznych. Amazon zachęca do zgłaszania ofert, które naruszają zasady Amazon lub obowiązujące przepisy prawa poprzez kontakt z nami . Prosimy o zawarcie wszystkich istotnych informacji, abyśmy mogli dokładnie zbadać daną sprawę i podjąć odpowiednie działania.
Sporadycznie może dojść do sytuacji, w której nasze systemy usuną produkty, które są dopuszczone do sprzedaży na naszej stronie. Może to mieć miejsce, gdy podasz nam niepełne lub nieprawdziwe informacje o produkcie lub gdy nasze systemy nieprawidłowo zidentyfikują dany produkt jako objęty ograniczeniami. Na przykład, jeśli dany produkt istnieje zarówno w wersji przeznaczonej do ogólnej sprzedaży, jak i na receptę, możemy nałożyć na niego ograniczenie, jeśli nie będziemy w stanie określić, która wersja produktu jest przedmiotem danej oferty. Należy również zauważyć, że niektóre produkty, które są dozwolone na mocy prawa, są zakazane zgodnie z zasadami Amazon.
Sprzedawcy, którzy uważają, że ich produkt został usunięty w wyniku pomyłki, powinni skontaktować się z Obsługą Sprzedawcy (ang. Seller Support) w celu zweryfikowania nałożonego ograniczenia. Jeśli produkt zostanie uznany za dopuszczony do sprzedaży, odpowiednie zmiany zostaną wprowadzone w naszych systemach, jak również w statusie konta sprzedawcy.
Należy pamiętać, że zmiana statusu oferty na „brak produktu w magazynie” (ang. OOS, Out of Stock) nie oznacza, że dana oferta jest zgodna z zasadami. Brak prawidłowego zamknięcia lub usunięcia wszystkich ofert dotyczących produktów objętych ograniczeniami z Twojego asortymentu może skutkować odebraniem uprawnień sprzedawcy. Jeśli uważasz, że Twój produkt został nieprawidłowo zidentyfikowany jako produkt objęty ograniczeniami na stronie Amazon, natychmiast zamknij ofertę, aby zapewnić zgodność z zasadami, i złóż odwołanie do Obsługi Sprzedawcy.