Aby chronić doświadczenia zakupowe naszych klientów, ograniczamy liczbę ofert (ofert i ASIN), które można utworzyć w danym tygodniu, dopóki nie utworzysz historii sprzedaży w serwisie Amazon. Wraz ze wzrostem sprzedaży Twoje możliwości wzrosną. Zachęcamy do ustalania priorytetów produktów, które wystawiasz, aby szybko zwiększyć sprzedaż.
Ponadto, jeśli jesteś uznanym sprzedawcą i utworzyłeś(-aś) dużą liczbę nowych ofert, zastrzegamy sobie prawo do tymczasowego usunięcia możliwości tworzenia nowych ofert. Twój status będziemy oceniać co tydzień.
Jeśli uważasz, że uprawnienia do tworzenia ofert zostały Ci odebrane w wyniku błędu, skontaktuj się z Działem Obsługi Partnerów Sprzedaży .
Następujące niedozwolone praktyki, dotyczące zarówno nadrzędnego ASIN, jak i relacji między nadrzędnym i podrzędnym ASIN, są przykładami nieprawidłowego użycia wariantów. Praktyki te skutkują negatywnymi wrażeniami z zakupów i mogą doprowadzić do tymczasowego lub trwałego odebrania uprawnień do sprzedaży lub tworzenia kodów ASIN:
Tworzenie nowego ASIN, gdy produkt już istnieje w katalogu Amazon, jest zabronione i może spowodować tymczasowe zawieszenie lub trwałe usunięcie uprawnień do tworzenia ASIN lub sprzedaży.
Dopasowanie produktów do istniejących produktów w katalogu Amazon pomaga zwiększyć zadowolenie klienta. Dopasowanie do istniejącego produktu zamiast tworzenia duplikatu oferty pozwala w pełni korzystać z zainteresowania kupujących i ruchu dla tego produktu.
Duplikaty są najczęściej tworzone, gdy wystąpi jedna lub więcej z następujących czynności:
Upewnij się, że podczas wystawiania produktu zawsze używasz odpowiedniego kodu UPC, EAN, ISBN, ASIN lub JAN. Kody są wiarygodnymi danymi, które można wykorzystać do dopasowania produktów do istniejących produktów w katalogu. Używanie nieprawidłowych kodów UPC, EAN, ISBN, ASIN lub JAN do wystawiania produktu jest zabronione i może skutkować zawieszeniem lub trwałym usunięciem uprawnień do tworzenia ASIN. Poniżej znajdziesz alternatywne rozwiązania pomocne przy wystawianiu ofert produktów bez przypisanego standardowego identyfikatora produktu:
Jeśli jesteś właścicielem marki lub producentem produktów, które oferujesz, i jesteś w stanie jednoznacznie zidentyfikować każdy z nich za pomocą innych atrybutów, np. numeru modelu, prawdopodobnie spełniasz warunki rejestracji marki w Amazon Brand Registry, co pozwoli Ci na używanie alternatywnego identyfikatora produktu.
Więcej informacji znajdziesz na stronie Amazon Brand Registry.
Jeśli potwierdzono, że w przypadku produktu, który oferujesz, nie jest znany UPC, EAN, ISBN, ASIN ani JAN, oraz jeśli oferujesz unikatowy asortyment, możesz ubiegać się o zwolnienie z obowiązku podania UPC na poziomie marki lub SKU. Więcej informacji na temat warunków, które trzeba spełnić, znajdziesz na stronie Wystawianie oferty produktu bez przypisanego GTIN (UPC, EAN, JAN lub ISBN).