Amazon zachęca
kupujących do przeglądania produktów, które im się podobają oraz tych, których nie
lubią, aby pomóc klientom w podejmowaniu świadomych decyzji dotyczących produktów,
które kupują.
Odpowiedzi na często zadawane pytania
dotyczące opinii klientów odnośnie produktów można znaleźć w sekcji Odpowiedzi na pytania dotyczące opinii o produktach.
Jako sprzedawca i
producent nie możesz oceniać własnych produktów, ani też nie możesz negatywnie
oceniać produktu konkurenta.
Nieodpowiednie opinie
produktów
Poniżej przedstawiono
przykłady zakazanych działań. Lista nie jest wyczerpująca.
-
Sprzedawca publikuje opinię własnego produktu lub produktu konkurenta we własnym
imieniu lub jako bezstronny nabywca.
-
Sprzedawca oferuje osobie trzeciej nagrodę finansową, zniżkę lub inną
rekompensatę w zamian za opinię produktu własnego lub konkurenta. Obejmuje to
usługi, które sprzedają opinie klientów oraz strony internetowe lub grupy mediów
społecznościowych z dorozumianymi lub wyraźnymi umowami lub oczekiwaniami, że
nagroda jest uzależniona od pozostawienia opinii przez klienta.
-
Sprzedawca oferuje zwrot pieniędzy lub zwrot kosztów po napisaniu przez
kupującego opinii (w tym zwrot kosztów za pomocą metody płatności innej niż
Amazon).
-
Sprzedawca korzysta z usługi innej firmy, która oferuje bezpłatne lub obniżone
produkty związane z opinią (na przykład klub opiniotwórczy, który wymaga od
klientów zarejestrowania ich publicznego profilu Amazon, aby sprzedawcy mogli
monitorować swoje opinie).
-
Członek rodziny lub pracownik sprzedającego publikuje opinię produktu
sprzedającego lub produktu konkurenta.
-
Sprzedawca oferuje recenzentowi zwrot pieniędzy lub inne odszkodowanie w zamian
za zmianę lub usunięcie opinii.
-
Sprzedawca prosi tylko o opinie od kupujących, którzy mieli pozytywne
doświadczenie i próbuje przekierować kupujących, którzy mieli negatywne
doświadczenia do innego mechanizmu zbierania feedbacku. Obejmuje to przypadki, w
których klient proaktywnie dociera do sprzedawcy, aby wyrazić zadowolenie ze
swoich produktów.
-
Sprzedawca tworzy zależność zmienności między produktami, które nie są ze sobą
powiązane, aby zwiększyć ocenę gwiazdkową produktu.
-
Sprzedawca wstawia wniosek o pozytywną opinię na platformie Amazon lub proponuje
nagrodę w zamian za opinię w opakowaniu produktu.
-
Sprzedawca manipuluje funkcjami „Pomocne”, „Niepomocne” lub „Zgłoś nadużycie” w
każdej opinii produktów swojego konkurenta.
Uwaga: Odniesienia do „sprzedającego”
obejmują wszystkich pracowników sprzedającego i partnerów
zewnętrznych.
Możesz poprosić o
opinie klientów, którzy kupili Twoje produkty w Amazon. Należy jednak pamiętać, że
wszystkie zasady opinii klientów dotyczą również także i tych opinii.
Uwaga: Naruszenie naszej polityki może również
naruszać obowiązujące przepisy prawa, co może prowadzić do działań prawnych oraz kar
cywilnych i karnych.
Zachęcamy do
regularnego monitorowania opinii i kontaktowania się z klientami w celu rozwiązania
problemów z produktami lub usługami. Jednak nie można poprosić klientów o zmianę lub
usunięcie opinii, nawet po rozwiązaniu problemu. Możesz również skontaktować się z
klientami, odpowiadając na ich opinię na stronie szczegółów produktu i prosząc ich o
skontaktowanie się z Tobą za pośrednictwem wiadomości kupujący-sprzedawcy w celu
rozwiązania problemów. Nie możesz skontaktować się z kupującymi za pomocą innych
środków.
Zobacz także