Ten artykuł dotyczy sprzedaży w: Polska

Opinie klientów o produktach

Amazon zachęca kupujących do przeglądania produktów, które im się podobają oraz tych, których nie lubią, aby pomóc klientom w podejmowaniu świadomych decyzji dotyczących produktów, które kupują.

Odpowiedzi na często zadawane pytania dotyczące opinii klientów odnośnie produktów można znaleźć w sekcji Odpowiedzi na pytania dotyczące opinii o produktach.

Jako sprzedawca i producent nie możesz oceniać własnych produktów, ani też nie możesz negatywnie oceniać produktu konkurenta.

Nieodpowiednie opinie produktów

Poniżej przedstawiono przykłady zakazanych działań. Lista nie jest wyczerpująca.

  • Sprzedawca publikuje opinię własnego produktu lub produktu konkurenta we własnym imieniu lub jako bezstronny nabywca.
  • Sprzedawca oferuje osobie trzeciej nagrodę finansową, zniżkę lub inną rekompensatę w zamian za opinię produktu własnego lub konkurenta. Obejmuje to usługi, które sprzedają opinie klientów oraz strony internetowe lub grupy mediów społecznościowych z dorozumianymi lub wyraźnymi umowami lub oczekiwaniami, że nagroda jest uzależniona od pozostawienia opinii przez klienta.
  • Sprzedawca oferuje zwrot pieniędzy lub zwrot kosztów po napisaniu przez kupującego opinii (w tym zwrot kosztów za pomocą metody płatności innej niż Amazon).
  • Sprzedawca korzysta z usługi innej firmy, która oferuje bezpłatne lub obniżone produkty związane z opinią (na przykład klub opiniotwórczy, który wymaga od klientów zarejestrowania ich publicznego profilu Amazon, aby sprzedawcy mogli monitorować swoje opinie).
  • Członek rodziny lub pracownik sprzedającego publikuje opinię produktu sprzedającego lub produktu konkurenta.
  • Sprzedawca oferuje recenzentowi zwrot pieniędzy lub inne odszkodowanie w zamian za zmianę lub usunięcie opinii.
  • Sprzedawca prosi tylko o opinie od kupujących, którzy mieli pozytywne doświadczenie i próbuje przekierować kupujących, którzy mieli negatywne doświadczenia do innego mechanizmu zbierania feedbacku. Obejmuje to przypadki, w których klient proaktywnie dociera do sprzedawcy, aby wyrazić zadowolenie ze swoich produktów.
  • Sprzedawca tworzy zależność zmienności między produktami, które nie są ze sobą powiązane, aby zwiększyć ocenę gwiazdkową produktu.
  • Sprzedawca wstawia wniosek o pozytywną opinię na platformie Amazon lub proponuje nagrodę w zamian za opinię w opakowaniu produktu.
  • Sprzedawca manipuluje funkcjami „Pomocne”, „Niepomocne” lub „Zgłoś nadużycie” w każdej opinii produktów swojego konkurenta.
    Uwaga: Odniesienia do „sprzedającego” obejmują wszystkich pracowników sprzedającego i partnerów zewnętrznych.

Możesz poprosić o opinie klientów, którzy kupili Twoje produkty w Amazon. Należy jednak pamiętać, że wszystkie zasady opinii klientów dotyczą również także i tych opinii.

Uwaga: Naruszenie naszej polityki może również naruszać obowiązujące przepisy prawa, co może prowadzić do działań prawnych oraz kar cywilnych i karnych.

Zachęcamy do regularnego monitorowania opinii i kontaktowania się z klientami w celu rozwiązania problemów z produktami lub usługami. Jednak nie można poprosić klientów o zmianę lub usunięcie opinii, nawet po rozwiązaniu problemu. Możesz również skontaktować się z klientami, odpowiadając na ich opinię na stronie szczegółów produktu i prosząc ich o skontaktowanie się z Tobą za pośrednictwem wiadomości kupujący-sprzedawcy w celu rozwiązania problemów. Nie możesz skontaktować się z kupującymi za pomocą innych środków.

Zobacz także

Zaloguj się, aby skorzystać z narzędzia i uzyskać spersonalizowaną pomoc (wymagana przeglądarka). Zaloguj się


Docieraj do setek milionów klientów

Zacznij Sprzedaż na Amazon


© 1999-2021, Amazon.com, Inc. or its affiliates