Amazon automatycznie wysyła e-maile z prośbą do kupujących o pozostawienie recenzji i opinii. Nie musisz nic robić.
Jeśli zdecydujesz się poprosić kupującego o pozostawienie recenzji, nie możesz prosić o pozytywną recenzję ani prosić o opinie tylko od tych kupujących, którzy mieli pozytywne doświadczenia, ani poprosić klientów o zmianę lub usunięcie ich recenzji, ani próbować wpłynąć na recenzję. Przykładowo nie możesz oferować klientom wynagrodzenia w zamian za recenzję, w tym pieniędzy lub kart podarunkowych, bezpłatnych produktów lub produktów w obniżonej cenie, zwrotów kosztów lub należności, lub wszelkich innych przyszłych korzyści.
Nie zezwalamy na recenzje lub głosy dotyczące przydatności recenzji, które są publikowane w zamian za jakiekolwiek gratyfikacje, w tym którekolwiek z poniższych:
Nie. Recenzent posiada prawa autorskie do recenzji.
Nie. Recenzje napisane dla korzyści finansowych naruszają nasze wytyczne i zostaną usunięte.
Tak, pod warunkiem, że kupujący dokonał co najmniej jednego zakupu przy użyciu konta Amazon. Może recenzować każdy produkt w serwisie Amazon, niezależnie od tego, gdzie kupił ten produkt. Jeśli jednak recenzent nie kupił produktu w serwisie Amazon, jego recenzja nie zostanie oznaczona jako Zakup zweryfikowany przez Amazon.
Zezwalamy kupującym tylko na przesyłanie recenzji produktów, które zostały już wydane do sprzedaży. Czynimy wyjątek dla następujących produktów:
Jeśli zobaczysz recenzje o produkcie przed jego wydaniem i żadna z powyższych sytuacji nie ma zastosowania, użyj łącza Zgłoś nadużycie obok recenzji, aby to zgłosić.
W tej chwili nasze recenzje produktów są ograniczone do jednej witryny Amazon. Jednakże mamy funkcję, która skupia uwagę na recenzjach z rodzimej strony Amazon w międzynarodowych witrynach Amazon dla tego samego produktu. Podczas gdy recenzje są uwypuklane, głosy i liczba recenzji nie liczą się do całkowitej liczby głosów dla ofert na międzynarodowych stronach internetowych.
Aby uzyskać informacje na temat rejestracji w Brand Registry, kliknij tutaj.
Tak. Amazon udostępnia recenzje produktów dla różnych nadrzędnych i podrzędnych ASIN w wariantach, aby ułatwić klientom podejmowanie świadomych decyzji zakupowych. Udostępniamy recenzje tylko wtedy, gdy produkty są zasadniczo takie same i wymienione w tej samej kategorii. Recenzje każdego produktu powinny być istotne i mieć zastosowanie do całego zestawu.
Recenzje klientów dotyczą produktu, a opinie o sprzedawcy dotyczą sprzedawców i doświadczeń podczas zakupów. Recenzje klientów nie wpływają na wskaźniki jakości sprzedaży, natomiast opinie o sprzedawcy mogą mieć wpływ na te wskaźniki.
Jeśli otrzymasz opinię dotyczącą produktu, a nie usługi lub doświadczenia zakupowego, poproś o usunięcie opinii za pośrednictwem funkcji Menadżer opinii.
Nie. Amazon nie powiadamia sprzedawców o publikowaniu nowych recenzji produktów, które sprzedają.
Nie. Dopóki produkt jest wystawiony w serwisie Amazon, jego recenzje będą się pojawiać przez cały czas. Usuwamy jednak recenzje, które naruszają nasze wytyczne. Kupujący mogą również usuwać własne recenzje.
Nie. Wszelkie informacje podane przez kupującego mogą być pomocne dla innych kupujących.
Recenzje są usuwane ze strony internetowej Amazon wyłącznie z następujących powodów:
Jeśli widzisz recenzje, które uważasz za nieodpowiednie lub fałszywe, użyj łącza Zgłoś nadużycie obok recenzji, aby je zgłosić.
Nie. Zachęcamy naszych kupujących do wyrażania rzetelnych opinii na temat naszych produktów. Dopóki recenzja jest zgodna z naszymi wytycznymi, nie usuniemy jej.
Nie. Nie możesz zablokować kupującemu możliwości pisania recenzji o Twoich produktach. Jeśli uważasz, że recenzja narusza nasze wytyczne, użyj łącza Zgłoś nadużycie obok recenzji, aby ją zgłosić.
Nie. Sprawdzamy recenzje pod kątem naruszeń naszych wytycznych, ale nie edytujemy recenzji.
Tak. Kupujący mogą zmienić swoje recenzje w dowolnym momencie. Nie możesz jednak prosić kupujących o zmianę ich recenzji.
Nie. To w całości zależy od kupującego. Nie możesz prosić kupujących o zmianę lub usunięcie recenzji.
Nie. Amazon nigdy nie udostępnia prywatnych danych kupujących.