Ten artykuł dotyczy sprzedaży w: Polska

Wymagania i wskaźniki dotyczące poziomu usług

Jakość obsługi — cele

Wszyscy Sprzedawcy, którzy świadczą Usługi wysyłkowe do sklepów, powinni utrzymywać następujące cele dotyczące jakości obsługi. Niespełnienie tych celów może negatywnie wpłynąć na kondycję konta, może wpłynąć na liczbę przypisanych Ci zadań i może spowodować zawieszenie uprawnień do sprzedaży.

Uwaga: Te cele stanowią punkt odniesienia. Dostawcy z wzorową jakością obsługi mają możliwość zdobycia większej liczby zleceń w serwisie Amazon, dzięki wyróżnieniu ich jakości obsługi.

Wskaźnik zamówień anulowanych (cel: 5% lub mniej)

Odzwierciedla procent zamówień anulowanych przez dostawcę. Przy obliczaniu tego wskaźnika Amazon bierze pod uwagę wszystkie anulowania zamówienia zainicjowane przez dostawcę z dowolnego powodu. Zamówienia anulowane przez klienta bezpośrednio lub za pośrednictwem Działu Obsługi Klienta Amazon, w przypadku problemów niezwiązanych z dostawcą, nie są uwzględniane.

Wskaźnik zmiany terminu dostawcy (cel: 10% lub mniej)

Odzwierciedla procent zamówień o zmienionych przez dostawcę terminach, w których zmiana terminu dostawy nie była spowodowana żądaniem klienta lub powiązanym problemem dostawy produktu.

Wskaźnik późnego rozpoczęcia (cel: 10% lub mniej)

Odzwierciedla odsetek zrealizowanych zamówień, w których terminy zainicjowane przez techników rozpoczęły się poza wyznaczonym przedziałem realizacji usługi.

Wskaźnik późnego ukończenia (cel: 2% lub mniej)

Odzwierciedla procent zamówień, które są oznaczone jako „Zakończone” w dowolnym momencie po północy wyznaczonej daty

Wskaźnik opinii klientów (cel: 4,7 lub więcej gwiazdek)

Odzwierciedla średnią ocenę wystawioną przez klienta, wyrażoną w gwiazdkach, otrzymaną za zrealizowane zamówienie. Najnowsze opinie klientów można przejrzeć w menu Jakość obsługi w Seller Central w dowolnym momencie.

Wskaźnik Gwarancji satysfakcji — zgłoszenie (cel: 1% lub mniej)

Odzwierciedla procent zrealizowanych zamówień, których dotyczą zatwierdzone pliki zgłoszenia gwarancji satysfakcji przez klienta.

Procent perfekcyjnie zrealizowanych zamówień (cel: 95% lub więcej)

Odzwierciedla procent zrealizowanych lub anulowanych zamówień, które zostały zrealizowane bez jakiejkolwiek wady (na przykład zmiana terminu).

Zaloguj się, aby skorzystać z narzędzia i uzyskać spersonalizowaną pomoc (wymagana przeglądarka). Zaloguj się


Docieraj do setek milionów klientów

Zacznij Sprzedaż na Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates