Ten artykuł dotyczy sprzedaży w: Polska

Skuteczne stosowanie wyszukiwanych haseł

Aby klienci mogli znaleźć Twoje produkty w serwisie Amazon, ważne jest, aby podać wyszukiwane hasła, których mogą używać podczas szukania tego, co chcą kupić.

Amazon ogranicza długość atrybutu wyszukiwanych haseł do mniej niż 250 bajtów. Limit wyszukiwanych haseł ma zastosowanie do nowo zarejestrowanych i istniejących numerów ASIN.

Wskazówki dotyczące optymalizacji wyszukiwanych haseł:

  • Pozostań w limicie długości.
  • Uwzględnij synonimy.
  • Uwzględnij wariacje pisowni. Nie ma potrzeby stosowania błędnej pisowni.
  • Uwzględnij skróty i nazwy alternatywne.
  • Możesz użyć samych małych liter.
  • Nie potrzebujesz znaków interpunkcyjnych, takich jak: „;”, „:”, „-”.
  • Oddziel słowa spacjami.
  • Nie powtarzaj słów w polu wyszukiwanych haseł.
  • Nie ma potrzeby używania słów nieindeksowanych, takich jak „pewien”, „jakiś”, „i”, „przez”, „dla”, „z”, „ten”, „wraz z” i tym podobnych.
  • Używaj liczby pojedynczej lub mnogiej, nie ma potrzeby używania obu.

Zabronione użycie wyszukiwanych haseł (słów kluczowych):

Naruszenie tych zasad może spowodować ukrycie ASIN i podjęcie działań dotyczących Twojego konta.

  • Nie umieszczaj nazwy swojej marki ani innych marek w wyszukiwanych hasłach.
  • Nie uwzględniaj numerów ASIN w wyszukiwanych hasłach.
  • Nie dodawaj wulgaryzmów.
  • Nie stosuj żadnych sformułowań okresowych, takich jak „nowy” lub „teraz w sprzedaży”.
  • Nie używaj subiektywnych sformułowań, takich jak „najlepsze”, „najtańsze”, „niesamowite” i tym podobnych.
  • Nie dodawaj fraz napastliwych ani obraźliwych.

Nazwy marek: Apple, Nike, Amazon itp.
Sformułowania okresowe: dostępny teraz, zupełnie nowy, aktualny, przeceniony, właśnie wypuszczony na rynek, ostatnia szansa, last minute, najnowszy, ograniczony czas, nowość, w sprzedaży, w tym tygodniu (miesiącu, roku itp.), dziś itp.
Słowa subiektywne: niesamowity, najlepszy, tani, najtańszy, skuteczny, najszybszy, dobra oferta, najmniej, większość, popularny, trendy itp.

Przykład

Dobre hasła wyszukiwania

cięcie deska do krojenia rzeźnik blok drewno bambusowa drewniana duża hybrydowa polipropylen klasa spożywcza plastik antypoślizgowa kuchnia dwustronna powierzchnia anty mikrobowa naturalne BPA odporna na plamy zrysowania ekologiczna rowek ściekowy

Niepotrzebne słowa

Zalecamy, aby w wyszukiwanych hasłach nie uwzględniać następujących typów słów:

Kategoria Słowa, których należy unikać
Słowa nieindeksowane: pewien, również, jakiś, i, każdy, są, jak, w, być, ponieważ, było, ale, przez, z, w, do, jest, z, na, lub, tak, niektóre, takie, ten, był, byli, z

Aby dodać wyszukiwane hasła:

  1. W zakładceZapasy kliknij Zarządzaj zapasami.
  2. Kliknij Edytuj po prawej stronie każdego produktu na liście.
  3. Na stronie, która się otworzy, kliknij zakładkę Słowa kluczowe i wprowadź słowa kluczowe w polu Wyszukiwane hasła.

Dowiedz się więcej o tym, jak optymalizować oferty do wyszukiwania.

Uwaga: Amazon zastrzega sobie prawo do nieużywania wszystkich podanych słów kluczowych do wyszukiwania produktów. Powody nieużywania wszystkich słów kluczowych mogą obejmować między innymi: wydajność wyszukiwania, potencjalne manipulowanie wynikami wyszukiwania, nieistotne hasła wyszukiwania oraz obraźliwe lub nielegalne hasła.

Często zadawane pytania

1. Jaka jest różnica między bajtami a znakami?

Pole Szukaj haseł w Seller Central ma wbudowany licznik bajtów, który przestaje akceptować dane wejściowe w limicie długości podanym w bajtach, a nie w znakach, ponieważ niektóre wyszukiwane hasła zawierają znaki wielobajtowe.

Bajty odpowiadają 1:1 dla znaków alfanumerycznych (na przykład a – z, A – Z, 0 – 9). Długość staje się zmienna w przypadku bardziej złożonych znaków, takich jak umlauty w języku niemieckim (na przykład ä), które mogą mieć 2 bajty na znak. Inne złożone znaki, takie jak znaki japońskie i chińskie mogą mieć 3 lub 4 bajty. Istnieją przypadki, w których wyszukiwane hasła mogą zawierać mieszankę znaków jedno- i wielobajtowych, co sprawia, że przewidywanie liczby znaków jest bardziej skomplikowane.

2. Czy spacje i znaki interpunkcyjne są liczone?

Tak, wyszukiwarka Amazon zlicza spacje i znaki interpunkcyjne.

3. Dlaczego jest tylko jedno pole wyszukiwania haseł?

Pole wyszukiwania haseł zostało zmniejszone z pięciu pól do jednego pola, aby poprawić jakość wyników wyszukiwarki Amazon. Wcześniej można było dodać wyszukiwane hasła do wielkości 5 00 bajtów, ale generowało to dużo spamu (hasła niezwiązane z tematem). Limitowanie wyszukiwanych haseł pomaga sprzedawcom skupić się na używaniu tylko odpowiednich słów do opisania konkretnych produktów.

4. Co stało się z wyszukiwaniem haseł w usuniętych polach, gdy pola wyszukiwania haseł zostały zredukowane do jednego?

Aby ułatwić tę zmianę, zawartość wszystkich pól wyszukiwania haseł została połączona w pierwszym polu. Sprzedawcy zostali poproszeni o kliknięcie „Zapisz i zakończ”, aby nadpisać treść i zmieścić się w limicie długości. Sprzedawcy mogli edytować zawartość przed kliknięciem Zapisz. Po zapisaniu, nadmiar zniknął.

5. Co się stanie, jeśli przekroczę swój limit wyszukiwanych haseł?

Jeśli wyszukiwane hasła przekroczą limit, żadne z wyszukiwanych haseł dla tego numeru ASIN nie będzie indeksowane przez wyszukiwarkę Amazon. Indeksowanie oznacza, że Twój ASIN kwalifikuje się (ale nie jest to gwarantowane) do wyświetlenia w wynikach wyszukiwania odpowiadających wyszukiwanym hasłom.

6. Jak zaktualizować wyszukiwane hasła dla zbiorczych numerów ASIN?

Jeśli opcja „Raport kategorii ofert” jest włączona w zakładce Zapasy na swoim koncie Seller Central, możesz pobrać arkusz kalkulacyjny z istniejącymi ofertami. Jeśli opcja ta nie jest włączona, możesz poprosić Dział obsługi sprzedawców o włączenie tej opcji na swoim koncie. Po pobraniu bieżących ofert możesz użyć szablonu pliku zapasów do wprowadzania zbiorczych zmian w przesyłaniu za pomocą funkcji „częściowa aktualizacja”.

7. Dlaczego niektórych z moich wyszukiwanych haseł nie można wyszukiwać?

Amazon określa przydatność wyszukiwanych haseł za pomocą modelu uczenia maszynowego. Warunki, które uznamy za istotne, mogą ulec zmianie w miarę upływu czasu, ponieważ model uczenia maszynowego Amazon stale gromadzi dane. Jest to proces zautomatyzowany i Amazon zastrzega sobie prawo do nieużywania wszystkich dostarczonych słów kluczowych do pobierania produktów.

Zaloguj się, aby skorzystać z narzędzia i uzyskać spersonalizowaną pomoc (wymagana przeglądarka). Zaloguj się


Docieraj do setek milionów klientów

Zacznij Sprzedaż na Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates