Aby klienci mogli znaleźć Twoje produkty w serwisie Amazon, ważne jest, aby podać wyszukiwane hasła, których mogą używać podczas szukania tego, co chcą kupić.
Amazon ogranicza długość atrybutu wyszukiwanych haseł do mniej niż 250 bajtów. Limit wyszukiwanych haseł ma zastosowanie do nowo zarejestrowanych i istniejących numerów ASIN.
Wskazówki dotyczące optymalizacji wyszukiwanych haseł:
Zabronione użycie wyszukiwanych haseł (słów kluczowych):
Naruszenie tych zasad może spowodować ukrycie ASIN i podjęcie działań dotyczących Twojego konta.
Nazwy marek: | Apple, Nike, Amazon itp. |
Sformułowania okresowe: | dostępny teraz, zupełnie nowy, aktualny, przeceniony, właśnie wypuszczony na rynek, ostatnia szansa, last minute, najnowszy, ograniczony czas, nowość, w sprzedaży, w tym tygodniu (miesiącu, roku itp.), dziś itp. |
Słowa subiektywne: | niesamowity, najlepszy, tani, najtańszy, skuteczny, najszybszy, dobra oferta, najmniej, większość, popularny, trendy itp. |
![]() |
Dobre hasła wyszukiwania
cięcie deska do krojenia rzeźnik blok drewno bambusowa drewniana duża hybrydowa polipropylen klasa spożywcza plastik antypoślizgowa kuchnia dwustronna powierzchnia anty mikrobowa naturalne BPA odporna na plamy zrysowania ekologiczna rowek ściekowy |
Zalecamy, aby w wyszukiwanych hasłach nie uwzględniać następujących typów słów:
Kategoria | Słowa, których należy unikać |
Słowa nieindeksowane: | pewien, również, jakiś, i, każdy, są, jak, w, być, ponieważ, było, ale, przez, z, w, do, jest, z, na, lub, tak, niektóre, takie, ten, był, byli, z |
Aby dodać wyszukiwane hasła:
Dowiedz się więcej o tym, jak optymalizować oferty do wyszukiwania.
Pole Szukaj haseł w Seller Central ma wbudowany licznik bajtów, który przestaje akceptować dane wejściowe w limicie długości podanym w bajtach, a nie w znakach, ponieważ niektóre wyszukiwane hasła zawierają znaki wielobajtowe.
Bajty odpowiadają 1:1 dla znaków alfanumerycznych (na przykład a – z, A – Z, 0 – 9). Długość staje się zmienna w przypadku bardziej złożonych znaków, takich jak umlauty w języku niemieckim (na przykład ä), które mogą mieć 2 bajty na znak. Inne złożone znaki, takie jak znaki japońskie i chińskie mogą mieć 3 lub 4 bajty. Istnieją przypadki, w których wyszukiwane hasła mogą zawierać mieszankę znaków jedno- i wielobajtowych, co sprawia, że przewidywanie liczby znaków jest bardziej skomplikowane.
Tak, wyszukiwarka Amazon zlicza spacje i znaki interpunkcyjne.
Pole wyszukiwania haseł zostało zmniejszone z pięciu pól do jednego pola, aby poprawić jakość wyników wyszukiwarki Amazon. Wcześniej można było dodać wyszukiwane hasła do wielkości 5 00 bajtów, ale generowało to dużo spamu (hasła niezwiązane z tematem). Limitowanie wyszukiwanych haseł pomaga sprzedawcom skupić się na używaniu tylko odpowiednich słów do opisania konkretnych produktów.
Aby ułatwić tę zmianę, zawartość wszystkich pól wyszukiwania haseł została połączona w pierwszym polu. Sprzedawcy zostali poproszeni o kliknięcie „Zapisz i zakończ”, aby nadpisać treść i zmieścić się w limicie długości. Sprzedawcy mogli edytować zawartość przed kliknięciem Zapisz. Po zapisaniu, nadmiar zniknął.
Jeśli wyszukiwane hasła przekroczą limit, żadne z wyszukiwanych haseł dla tego numeru ASIN nie będzie indeksowane przez wyszukiwarkę Amazon. Indeksowanie oznacza, że Twój ASIN kwalifikuje się (ale nie jest to gwarantowane) do wyświetlenia w wynikach wyszukiwania odpowiadających wyszukiwanym hasłom.
Jeśli opcja „Raport kategorii ofert” jest włączona w zakładce Zapasy na swoim koncie Seller Central, możesz pobrać arkusz kalkulacyjny z istniejącymi ofertami. Jeśli opcja ta nie jest włączona, możesz poprosić Dział obsługi sprzedawców o włączenie tej opcji na swoim koncie. Po pobraniu bieżących ofert możesz użyć szablonu pliku zapasów do wprowadzania zbiorczych zmian w przesyłaniu za pomocą funkcji „częściowa aktualizacja”.
Amazon określa przydatność wyszukiwanych haseł za pomocą modelu uczenia maszynowego. Warunki, które uznamy za istotne, mogą ulec zmianie w miarę upływu czasu, ponieważ model uczenia maszynowego Amazon stale gromadzi dane. Jest to proces zautomatyzowany i Amazon zastrzega sobie prawo do nieużywania wszystkich dostarczonych słów kluczowych do pobierania produktów.