Obciążenie zwrotne, zwane również chargeback, ma miejsce,
gdy posiadacz karty płatniczej kontaktuje się ze swoim bankiem w celu zakwestionowania
obciążenia rachunku za zamówienie złożone na Amazon. Wniosek o obciążenie zwrotne może
zostać złożony z różnych przyczyn – od nieotrzymania produktu po nieautoryzowane użycie
karty kredytowej.
Uwaga: Jeśli jesteś sprzedawcą Amazon Pay, zapoznaj się z informacjami na stronie Obsługa
obciążeń zwrotnych.
Zgodnie z
postanowieniami Umowy Amazon Services Business Solutions:
-
Sprzedawca odpowiada za wszelkie obciążenia
zwrotne związane z usługą, np. w przypadku niedostarczenia produktu.
-
Amazon odpowiada za wszelkie obciążenia
zwrotne związane z oszustwem płatniczym, takim jak kradzież karty kredytowej, lub z
próbą oszustwa płatniczego.
Aby zapobiec roszczeniom z tytułu obciążenia zwrotnego,
postępuj zgodnie z następującymi zaleceniami:
-
Używaj adresu dostawy przekazanego Ci przez
Amazon.
W przypadku wszelkich sporów wszczętych w związku z wysyłką
zamówień na niewłaściwy adres dostawy odpowiedzialność ponosi sprzedawca.
-
Używaj metody wysyłki z prawidłowym numerem
śledzenia.
-
W przypadku wartościowych towarów korzystaj
z usługi dostawy za potwierdzeniem odbioru (wymagany podpis).
-
Przechowuj informacje o dacie wysłania
zamówienia, zastosowanej metodzie wysyłki oraz wszelkie dostępne dane śledzenia
przesyłki przez co najmniej 6 miesięcy od daty złożenia zamówienia.