Ten artykuł dotyczy sprzedaży w: Polska

Promocje

Promocje mogą pomóc Twoim produktom wyróżnić się na tle konkurencji i stymulować sprzedaż. Są jednak najbardziej skuteczne, gdy Twoja oferta wygra Buy Box. W przeciwnym razie komunikaty na temat promocji nie mogą pojawić się na stronie szczegółowych informacji. Aby uzyskać więcej informacji na temat wygrywania Buy Box, zobacz artykuł Jak działa Buy Box.

Kiedy warto tworzyć promocje

Rozważ utworzenie promocji, gdy w sklepie jest niewielki ruch. W ten sposób możesz zmotywować do zakupu zarówno istniejących, jak i nowych klientów. Możesz także wyróżnić swoją ofertę na tle konkurencji i zachęcić dotychczasowych klientów do wypróbowania nowych produktów.

Istnieje kilka opcji, spośród których możesz wybierać podczas tworzenia promocji:

  • Obniżka procentowa
  • Drugi produkt za darmo

Skuteczne promocje

Skuteczne promocje motywują klientów do zakupu Twoich produktów. Aby stworzyć skuteczną promocję, należy pamiętać o tych wytycznych:

  • Klient musi o wiedzieć o promocji. Rozważ prowadzenie kampanii w mediach społecznościowych, aby zwiększyć liczbę zainteresowanych promocją.
  • Promocja powinna być ograniczona czasowo. Klienci reagują na promocje ograniczone czasowo, gdy istnieje możliwość przegapienia oferty. Eksperymentuj z czasem trwania w zależności od produktu.
  • Promocja oferuje wystarczającą wartość, aby wpłynąć na wybór klienta. Śledź bieżącą sprzedaż i zbieraj opinie, aby dowiedzieć się, jakie oferty są najbardziej atrakcyjne dla Twoich klientów. W ten sposób będziesz mieć solidną wiedzę, która pozwoli Ci odpowiednio dostosować promocje.
Uwaga: Należy pamiętać, że promocje nie mogą być oferowane jako zachęta dla klientów do wysyłania opinii, zarówno w sposób wyraźny, jak i dorozumiany. Opinie klientów dotyczące zakupów dokonanych w ramach promocji mogą nie otrzymać odznaki „Zakup zweryfikowany przez Amazon”. Więcej o zakupach zweryfikowanych przez Amazon możesz dowiedzieć się tutaj.

Ograniczenia

W serwisie Amazon niżej wymienione kategorie nie mogą brać udziału w ofertach promocyjnych dotyczących bezpłatnej wysyłki:

  • Wino: wyłączone ze wszystkich promocji z wyjątkiem promocji typu „zniżka kwotowa”.

Wyświetlanie ceny referencyjnej dla Twoich produktów

Jeśli chcesz pokazać klientom cenę referencyjną dla Twoich produktów, możesz zainteresować się następującymi funkcjami:

Sugerowana cena detaliczna: aby wyświetlać sugerowaną cenę detaliczną, zapoznaj się z zasadami serwisu Amazon UE dotyczącymi cen referencyjnych i wypełnij pole Sugerowana cena detaliczna, które jest już dostępne w pliku przesyłania zapasów w Seller Central, lub za pośrednictwem plików danych. Informacje te mogą być użyte do wyświetlania sugerowanej ceny detalicznej na stronie szczegółowych informacji o produkcie. Aby dowiedzieć się więcej na temat zasad serwisu Amazon UE dotyczących cen referencyjnych, zapoznaj się z zasadami Amazon dotyczącymi cen referencyjnych. Wyświetlając sugerowaną cenę detaliczną RRP, należy wziąć pod uwagę następujące kwestie:

  • Zgodnie z zasadami Amazon UE dotyczącymi cen referencyjnych, jeśli przedstawisz sugerowaną cenę detaliczną, musisz upewnić się, że jest ona aktualna. Oznacza to m.in. zapewnienie, że w ostatnim czasie na właściwym rynku znaczna część całkowitej sprzedaży danego produktu odbyła się po sugerowanej cenie detalicznej. Jeśli stwierdzimy, że określona sugerowana cena detaliczna nie jest zgodna z zasadami serwisu Amazon UE dotyczącymi cen referencyjnych, nie będziemy jej wyświetlać.
  • W większości kategorii wielu Sprzedawców oferuje ten sam produkt za pośrednictwem jednej strony szczegółowych informacji o produkcie. Zapewnia to zorganizowaną, jednolitą obecność produktu w naszym katalogu i zwiększa wygodę porównywania zakupów dla potencjalnych nabywców. Podobnie jak w przypadku innych atrybutów katalogu informacje wyświetlane na pojedynczej stronie szczegółowych informacji o produkcie w serwisie Amazon zostaną wybrane przez zautomatyzowaną logikę biznesową spośród wersji dostarczonych przez różnych Sprzedawców. Aby dowiedzieć się więcej, zapoznaj się z informacjami w artykule Poprawianie błędów na stronie szczegółowych informacji o produkcie.

Oferty błyskawiczne: Oferta błyskawiczna to ograniczona czasowo oferta promocyjna, w której produkt jest prezentowany przez kilka godzin na stronie z Ofertami specjalnymi Amazon wraz z ceną bez zniżki. Oferty błyskawiczne możesz przesyłać za opłatą za pomocą panelu ofert błyskawicznych. Wszystkie proponowane oferty błyskawiczne wymagają zatwierdzenia przez Amazon, aby wyświetlać się na stronie z Ofertami specjalnymi Amazon. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz artykuł Oferty błyskawiczne.

Uwaga: Strony szczegółowych informacji zostały uproszczone tak, aby pokazywały tylko cenę oferty i, w stosownych przypadkach, sugerowaną cenę detaliczna, jak opisano powyżej. Jeśli korzystasz z ceny sprzedaży, po wprowadzeniu zmiany nie będzie już oddzielnego pola do wyświetlania cen bez zniżki.

Zobacz także

Zaloguj się, aby skorzystać z narzędzia i uzyskać spersonalizowaną pomoc (wymagana przeglądarka). Zaloguj się


Docieraj do setek milionów klientów

Zacznij Sprzedaż na Amazon


© 1999-2021, Amazon.com, Inc. or its affiliates