Wyślij do Amazon to uproszczony proces tworzenia przesyłek, za pomocą którego możesz uzupełnić zapasy FBA, wykonując mniej czynności.
Proces Wyślij do Amazon pozwala tworzyć nadające się do wielokrotnego wykorzystania szablony opakowań, zawierające informacje o zawartości, masie i wymiarach opakowania oraz szczegóły dotyczące przygotowania i etykietowania opakowań z jednostkami o tym samym SKU. Zapisując te dane w szablonie, zaoszczędzisz czas, ponieważ nie będzie trzeba wprowadzać ich ponownie dla każdej przesyłki. Dodatkowe informacje o zawartości opakowania nie są wymagane, ponieważ wszystkie niezbędne dane znajdują się już w szablonie.
Aby zacząć korzystać z procesu, przejdź do strony Przesyłki oczekujące w kolejce. Następnie kliknij Wyślij do Amazon, aby wyświetlić listę produktów FBA, i utwórz szablony opakowań.
Szablony opakowań umożliwiają zapisanie informacji dotyczących pakowania, przygotowania i etykietowania Twoich produktów. Szablonów możesz użyć ponownie przy każdym uzupełnianiu zapasów.
Proces tworzenia szablonu opakowania przebiega następująco:
Gdy utworzysz szablon opakowania dla SKU, pojawi się on obok danego produktu na etapie 1 procesu – Wybór zapasów do wysłania. Możesz tam wyświetlić i edytować szczegóły szablonu opakowania.
Następnie utwórz przesyłkę, wykonując czynności przewidziane w procesie.
Możesz również odwiedzić szkolenie z nawigacji po witrynie tutaj.
Aby dowiedzieć się, jak zmienić lub anulować przesyłkę, odwiedź stronę Wyślij do Amazon: zmiana lub anulowanie przesyłki.
Można przełączać się między maksymalnie dziewięcioma aktywnymi procesami. Gdy wszystkie wysyłki w ramach procesu zostaną oznaczone jako wysłane, proces zostanie uznany za zrealizowany i nie będzie już zaliczany do aktywnych.
Aby przełączyć się do kolejnego aktywnego procesu, postępuj zgodnie z następującymi instrukcjami:
Proces Wyślij do Amazon pozwala zaoszczędzić czas dzięki możliwości tworzenia nadających się do wielokrotnego wykorzystania szablonów opakowań dla zapasów w opakowaniach zawierających jednostki z jednym SKU. Możesz korzystać z procesu Wyślij do Amazon do tworzenia przesyłek zawierających jednostki z różnymi kodami SKU, ale w każdym z opakowań w przesyłce muszą znajdować się jednostki z jednym SKU.
Aby wysyłać zapasy w opakowaniach zawierających jednostki z różnymi kodami SKU lub wysyłać ładunki całopojazdowe, korzystając z usług przewoźnika partnerskiego Amazon, skorzystaj z alternatywnego procesu tworzenia przesyłki. Aby wysyłać zapasy w opakowaniach zawierających jednostki z różnymi kodami SKU, skorzystaj z alternatywnego procesu tworzenia przesyłki. Więcej informacji znajdziesz na stronie Wysyłanie produktów do Amazon.
Nie. Na etapie 1 procesu tworzenia przesyłki (Wybór zapasów do wysłania) wyświetlane są zapasy, których status już zmieniono na Realizacja przez Amazon (FBA). Więcej informacji na temat zmiany statusu produktów na Realizacja przez Amazon (FBA) znajdziesz na stronie Realizacja przez Amazon (FBA).
Aby wyświetlić proces Wyślij do Amazon, kliknij nazwę przesyłki na stronie Przesyłki oczekujące w kolejce. Możesz dowiedzieć się więcej na temat przełączania się między aktywnymi procesami w sekcji Przełączanie się między procesami powyżej.
Nie. W tej chwili nie możesz zmieniać nazw procesów Wyślij do Amazon.
Nie. Obecnie wysyłki utworzone w Amazon Marketplace Web Service nie mogą być realizowanie za pośrednictwem procesu Wyślij do Amazon. Pracujemy nad dodaniem tej funkcji do Amazon Marketplace Web Service.
Przesyłki utworzone za pośrednictwem procesu Wyślij do Amazon nie mogą być łączone z innymi przesyłkami.
Informacje o zawartości opakowania są uzyskiwane podczas tworzenia szablonu opakowania. Jeśli informacje podane w szablonie pokrywają się z zawartością opakowania, nie są wymagane żadne dodatkowe informacje na ten temat.
Nie. Na potrzeby tego procesu informacje o zawartości opakowania są uzyskiwane wcześniej, podczas tworzenia szablonu opakowania. Oznacza to, że informacje o zawartości poszczególnych opakowań wysyłanych przez Ciebie do centrum logistycznego są udostępniane automatycznie. Jeśli informacje te są prawidłowe, będziemy mogli odbierać zapasy w efektywny sposób i nie naliczymy opłaty za ręczne przetwarzanie przesyłki.
Na etapie 1 procesu kliknij Wyświetl/edytuj obok szablonu opakowania dla tego SKU. Aby edytować istniejący szablon, z menu rozwijanego Szablon opakowania wybierz nazwę szablonu, który chcesz edytować, i kliknij Edytuj szablon opakowania. Aby utworzyć nowy szablon dla tego SKU, kliknij menu rozwijane Szablon opakowania i wybierz Utwórz szablon opakowania.
Dla jednego SKU możesz utworzyć maksymalnie trzy szablony opakowań. Jeśli chcesz mieć możliwość tworzenia większej liczby szablonów opakowania dla jednego SKU, podziel się swoją opinią, korzystając z niebieskiego przycisku u dołu strony Wyślij do Amazon.
W szablonie opakowania pola zawierające wymiary i masę opakowania dotyczą opakowania, które przekażesz przewoźnikowi. Wymiary oznaczają wymiary zewnętrzne opakowania, a masa to masa całkowita pełnego opakowania wysyłkowego z materiałem zabezpieczającym.
W przypadku każdego szablonu opakowania musimy wiedzieć, kto będzie przygotowywał i etykietował poszczególne jednostki – Ty czy Amazon. Jeśli instrukcje dotyczące przygotowania produktu oznaczonego danym SKU są znane, wyświetlą się one w szablonie opakowania. W przeciwnym razie wybierz je podczas tworzenia szablonu. Więcej informacji znajdziesz na stronie Wymagania dotyczące pakowania.
Jeśli SKU kwalifikuje się do wysyłki z kodem kreskowym producenta, etykietowanie poszczególnych produktów może nie być konieczne. Dowiedz się więcej o używaniu kodu kreskowego producenta do śledzenia zapasów.
Istnieją dwa sposoby drukowania etykiet produktów.
Jeśli w szablonie opakowania wyświetla się komunikat o błędzie, który został już usunięty, ponownie zapisz szablon opakowania. Spowoduje to odświeżenie wyników kontroli spełnienia warunków przez SKU. Jeśli błąd został usunięty, nie zobaczysz już komunikatu o nim.
Nie. Amazon nie zezwala na realizowanie dostaw przez dowolne osoby lub podmioty. Tylko zawodowi przewoźnicy mogą wyznaczać terminy dostawy w centrach logistycznych za pośrednictwem Carrier Central. Więcej informacji znajdziesz na stronie Wymogi dla przewoźników dotyczące transportu drobnicowego (LTL) i całopojazdowego (FTL).