Ten artykuł dotyczy sprzedaży w: Polska

Zasady dotyczące opinii o produktach

Opinie o produktach są integralną częścią doświadczenia zakupowego na Amazon. Klienci korzystają z nich, aby dowiedzieć się więcej o produkcie, ocenić, czy zaspokoi on ich potrzeby, i podjąć świadomą decyzję o zakupie. Opinie o produktach pomagają również sprzedawcom zrozumieć, jakie jest nastawienie klientów do ich produktów, które funkcje lub aspekty produktu klienci cenią, a które wymagają dopracowania. Opinie dostarczają sprzedawcom pomysłów na to, jak ulepszać swoje produkty. Aby opinie o produktach zapewniały te korzyści klientom i sprzedawcom, muszą pozostać prawdziwym odzwierciedleniem stopnia zadowolenia klientów z produktów.

Na Amazon obowiązuje szereg zasad, których celem jest ochrona autentyczności opinii o produktach. Sprzedawcy muszą przestrzegać tych zasad i są proszeni o zgłaszanie wszystkich zauważonych naruszeń. Linki do stron z naszymi zasadami znajdziesz poniżej. Amazon stosuje zasadę zerowej tolerancji wobec wszelkich naruszeń dotyczących opinii o produktach. Jeśli wykryjemy jakiekolwiek próby manipulowania opiniami o produktach, podejmiemy natychmiastowe działania, które mogą obejmować między innymi:

  • cofnięcie uprawnień do sprzedaży na Amazon
  • usunięcie wszystkich opinii o produkcie i zablokowanie możliwości dalszego publikowania dotyczących go opinii i ocen
  • trwałe usunięcie produktu z oferty Amazon
  • wystąpienie przeciwko sprzedawcy na drogę prawną

Zapoznaj się uważnie z zasadami Amazon dotyczącymi opinii o produktach i usuń wszelkie ewentualne naruszenia. Koniecznie poinformuj o tych zasadach swoich partnerów biznesowych, pracowników i partnerów zewnętrznych, z którymi współpracujesz (np. agencje reklamowe). Wszelkie naruszenia dokonane przez Twoich partnerów biznesowych, pracowników lub agencje zewnętrzne mogą skutkować działaniami wymuszającymi przestrzeganie zasad, nawet jeśli do naruszenia doszło bez Twojej wiedzy lub zgody.

Zapoznaj się z poniższymi przykładami naruszenia zasad dotyczących opinii o produktach:

  • Sprzedawca opublikował opinię o własnym produkcie lub produkcie konkurenta.
  • Sprzedawca zaoferował osobie trzeciej nagrodę finansową, zniżkę, bezpłatne produkty lub inny rodzaj wynagrodzenia w zamian za opublikowanie opinii na temat swojego produktu lub produktu konkurenta. Obejmuje to korzystanie z usług serwisów, które sprzedają opinie o produktach, witryny internetowe lub grupy w mediach społecznościowych.
  • Sprzedawca zaoferował zwrot kosztów lub zwrot pieniędzy po napisaniu opinii przez kupującego (w tym zwrot pieniędzy poza witryną Amazon). Sprzedawca może próbować kontaktować się z kupującym za pomocą wiadomości na Amazon, bezpośrednio lub korzystając z innych serwisów, witryn internetowych lub grup w mediach społecznościowych.
  • Sprzedawca korzysta z usługi innej firmy, która w zamian za opinie oferuje produkty za darmo lub po obniżonej cenie (np. klub recenzencki, który wymaga od klientów rejestrowania swoich publicznych profili Amazon, tak aby sprzedawcy mogli monitorować ich opinie).
  • Członek rodziny lub pracownik sprzedawcy opublikował opinię na temat produktu sprzedawcy lub produktu konkurenta.
  • Sprzedawca poprosił osobę, która napisała opinię, o jej zmianę lub usunięcie. W zamian może oferować takiej osobie zwrot kosztów lub inny rodzaj wynagrodzenia.
  • Sprzedawca przekierowuje negatywne opinie, aby trafiały do niego lub do innego mechanizmu gromadzenia opinii, podczas gdy opinie pozytywne są wysyłane do Amazon.
  • Sprzedawca oznaczył pewien produkt jako wariant innego, manipulując w ten sposób opiniami i agregując je w celu poprawienia oceny wyrażonej w gwiazdkach.
  • Sprzedawca umieścił w opakowaniu produktu lub opakowaniu wysyłkowym prośbę o opublikowanie na Amazon pozytywnej opinii o produkcie lub zachętę mającą nakłonić kupującego do zrobienia tego.
  • Sprzedawca użył konta klienta do napisania lub zmiany opinii o produkcie swoim lub swojego konkurenta.
Uwaga: Na potrzeby tych zasad określenie „sprzedawca” odnosi się również do wszystkich pracowników sprzedawcy i jego partnerów zewnętrznych.

Oto lista stron, które szczegółowo opisują nasze zasady dotyczące opinii o produktach.

Strony dotyczące zasad, które znajdziesz w Seller Central:

Strony z wytycznymi, które znajdziesz na Amazon:

Zaloguj się, aby skorzystać z narzędzia i uzyskać spersonalizowaną pomoc (wymagana przeglądarka). Zaloguj się


Docieraj do setek milionów klientów

Zacznij Sprzedaż na Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates