Gdy kupujący doda produkt do koszyka i przejdzie do kasy, Amazon przetwarza zamówienie, wykonując następujące kroki:
Amazon nadaje status zamówienia jako Oczekujący.
Ilość lub liczba dostępna dla oferty jest odejmowana od ilości lub liczby w Zarządzaj zapasami. Jeśli w momencie składania zamówienia liczba produktów wynosiła jeden, oferta zostanie usunięta ze strony oferty Amazon i wyświetlona w Zarządzaj zapasami z liczbą zero podczas przetwarzania zamówienia.
Zamówienia oczekujące nie będą wyświetlane ani w raporcie Zamówienia, ani w raporcie Niewysłane zamówienia i będą zaznaczone na szaro (uniemożliwiające podjęcia działań) w Zarządzaj zamówieniami. Amazon przechowuje wszystkie zamówienia przez 30 minut, co daje kupującym
możliwość anulowania zamówień. Zamówienia anulowane przez kupujących będą wyświetlane w Zarządzaj zamówieniami jako anulowane i będą zaznaczone na szaro. W niektórych przypadkach nasze procesy weryfikacji szczegółów płatności i zamówienia mogą potencjalnie wydłużyć czas realizacji zamówienia nawet o 21 dni. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Zamówienia oczekujące. Jeśli kupujący skontaktuje się z Tobą, gdy zamówienie ma status Oczekujący, przekieruj go do działu obsługi klienta Amazon, aby uzyskać więcej informacji.
Amazon weryfikuje zamówienie.
Amazon próbuje zweryfikować metodę płatności i szczegóły zamówienia kupującego. Na tym etapie w Zarządzaj zamówieniamizobaczysz jeden z trzech różnych rodzajów statusu:
Niewysłane
Weryfikacja płatności przeszła pomyślnie. Zobacz krok 3.
Oczekujące
Weryfikacja płatności jest początkowo nieudana lub przedłużona. W niektórych przypadkach nasze procesy weryfikacji szczegółów płatności i zamówienia mogą wydłużyć czas realizacji zamówienia, potencjalnie nawet o 21 dni. Zamówienia oczekujące nie powinny być wysyłane, nawet jeśli kupujący skontaktuje się z Tobą bezpośrednio. Zamówienia oczekujące nie będą wyświetlane ani w raporcie Zamówienia, ani w raporcie Niewysłane zamówienia i będą zaznaczone na szaro (uniemożliwiające podjęcia działań) w Zarządzaj zamówieniami.
Anulowane
Zamówienie zostanie anulowane, jeśli autoryzacja płatności nie powiedzie się lub w przypadku oszustwa. Amazon nie powiadomi Cię o anulowaniu zamówienia, poza zapisem anulowania zamówienia w Zarządzaj zamówieniami. Nie są wymagane żadne dalsze działania.
Jeśli kupujący skontaktuje się z Tobą w sprawie anulowanego zamówienia i nadal masz dostępne zapasy, możesz poprosić go o złożenie nowego zamówienia w serwisie Amazon.
Gdy płatność za zamówienie jest weryfikowana, Amazon wykonuje następujące czynności:
Zmienia status na Niewysłane
Wysyła do kupującego potwierdzenie zamówienia z przewidywaną datą dostawy
Wysyła do Ciebie powiadomienie o zamówieniu
Uwaga: Nie polegaj wyłącznie na powiadomieniach e-mail w celu potwierdzenia zamówienia. Sprawdzaj stronę Zarządzaj zamówieniami lub raporty zamówień dla niewysłanych zamówień przynajmniej raz dziennie.
Uwaga: Jeśli zamówienie zostanie opóźnione z powodu procesów Amazon, podamy kupującemu nową datę dostawy na podstawie daty zmiany statusu zamówienia z oczekującego.
Przetwarzasz zamówienie.
Gdy zamówienie ma status Niewysłane, należy zrealizować lub anulować zamówienie. Pamiętaj, że kupujący mogą wystawić opinię na temat zamówień anulowanych przez sprzedawców.
Uwaga: Amazon oczekuje, że sprzedawcy utrzymają dokładne poziomy zapasów. Niedostosowanie zapasów w odpowiednim czasie może prowadzić do nadmiernej liczby anulacji zamówień przed realizacją. Aby uzyskać informacje na temat sposobu uwzględniania anulowanych zamówień w ogólnej wydajności, zobacz Dane klienta.
Uzyskaj adres dostawy w jednej z następujących lokalizacji:
Strona Szczegółów zamówienia
Raport Zamówień
Raport Niewysłanych zamówień
Uwaga: Aby chronić poufne informacje kupujących, Amazon nie zawiera adresu dostawy kupującego w wiadomości e-mail sprzedane, wyślij teraz.
Wyślij zamówienie do kupującego przy użyciu adresu dostawy i żądanej metody wysyłki.
Uwaga: Wysyłaj tylko te zamówienia, które można zweryfikować jako Niewysłane w Zarządzaj zamówieniami lub za pośrednictwem raportów.
Potwierdź przesyłkę za pomocą jednej z następujących metod:
Na stronie Zarządzaj zamówieniami kliknij przycisk Potwierdź wysyłkę i podaj wymagane informacje.
Prześlij plik Potwierdzenia wysyłki dla wielu zamówień (dostępny tylko dla sprzedawców posiadających profesjonalne konta sprzedaży).
Uwaga: Musisz potwierdzić wysyłkę zamówienia z Amazon w ciągu 30 dni od daty zamówienia. W przeciwnym razie Amazon automatycznie anuluje zamówienie i nie otrzymasz zapłaty nawet w przypadku wysłania zamówienia. Na tydzień przed 30-dniowym odcięciem w sekcji Zarządzaj zamówieniami pojawi się ostrzeżenie („Potwierdź jako wysłane do [data], aby uniknąć anulowania”), a Ty otrzymasz powiadomienie pocztą elektroniczną.