Aby wycofać zapasy z centrum logistycznego Amazon, prześlij zlecenie wycofania zapasów.
Dostępne są następujące metody wycofania zapasów:
Możesz także przekazać zapasy w ramach darowizny. Więcej informacji znajdziesz na stronie Program Darowizny w ramach FBA.
Aby wycofać zapasy z centrów logistycznych, wykonaj jedną z tych czynności:
Opłaty za wycofanie zapasów są naliczane za każdy wycofany produkt. Więcej informacji znajdziesz na stronie Opłaty za wycofanie i usunięcie zapasów w ramach FBA.
Rozpocznij tworzenie zlecenia wycofania zapasów na stronie Zarządzaj zapasami, na stronie Usuwanie zapasów nienadających się do realizacji, na stronie Zarządzaj zapasami bez aktywnych ofert lub na podstawie raportu Produkty zalecane do wycofania. Raport Produkty zalecane do wycofania zawiera tylko te zapasy, które wkrótce zaczną podlegać opłatom za magazynowanie długoterminowe.
Zlecenie wycofania zapasów można anulować, jeśli ma ono status Planowanie, Oczekujące lub Przetwarzanie.
Jeśli odbiorcą przesyłki zawierającej wycofane zapasy jest osoba trzecia, upewnij się, że zna ona Twoją nazwę przedsiębiorcy, wie o nadchodzącej przesyłce i jest przygotowana do odbioru wszystkich palet lub opakowań jednocześnie.
Upewnij się, że numer telefonu podany w zleceniu wycofania zapasów jest poprawny. Nasi przewoźnicy zadzwonią pod ten numer, aby zaplanować czas dostawy.
Jeśli wyznaczony odbiorca to producent, Amazon nie zwróci kosztu produktów, których producent nie odkupi.
Przyjmij dostawę wycofanych jednostek i udokumentuj wszelkie uszkodzenia przy odbiorze. Koszty uszkodzonych jednostek zwrócimy zgodnie z Zasadami zwrotu kosztów za zgubione lub uszkodzone zapasy FBA. Odrzucone jednostki podlegają umowie odbioru opisanej w poprzedniej sekcji.
Aby otrzymać zwrot kosztów za jednostkę, konieczne jest przedstawienie dowodu uszkodzenia takiej jednostki. Zdjęcia „przykładowe” – czyli zdjęcia innych jednostek – nie są akceptowane, podobnie jak zdjęcia, na których znajduje się wiele jednostek.
Jeśli przesyłka zawiera produkty, które nie należą do Ciebie, odbierz dostawę i przygotuj dokumentację otrzymanych przedmiotów, zanim skontaktujesz się z nami.
Dostarczenie kompletnych i wyraźnych zdjęć uszkodzonych lub nieprawidłowych produktów pomoże naszemu zespołowi szybciej rozwiązać problem.