Ten artykuł dotyczy sprzedaży w: Polska

Wprowadzenie do Treści A+

Treści A+ oferują właścicielom marek sposób na nawiązanie kontaktu z klientami w celu zaprezentowania strony produktu z dodatkowymi treściami marketingowymi dotyczącymi ich markowych produktów.

Korzystając z Menedżera treści A+, możesz opisać cechy produktu na różne sposoby, np. zwrócić uwagę klientów na określone aspekty Twojej marki za pomocą funkcji „Historia marki” w ramach Treści A+ albo podać szczegółowe informacje o cechach produktu, korzystając z rozbudowanego opisu produktu.

Kto może korzystać z Treści A+?

Treści A+ są przeznaczone dla właścicieli marek. Aby móc dodać ASIN do Treści A+, musisz być sprzedawcą z profesjonalnym planem sprzedaży i zarejestrować się jako właściciel marki danego ASIN w procesie w Amazon Brand Registry. Treści A+ są również dostępne dla właścicieli rozwijających się marek, którzy zostali zatwierdzeni w niektórych programach zarządzania sprzedażą, takich jak Launchpad i Wyłącznie na Amazon. Jeśli po zarejestrowaniu swojej marki nadal nie masz dostępu do Treści A+, skontaktuj się z Brand Registry.

Nie pobieramy żadnych opłat za dodanie standardowego rozbudowanego opisu produktu (Basic A+) i Historii marki w ramach Treści A+. Jeśli w przyszłości wprowadzimy opłatę za nowe typy Treści A+, poinformujemy Cię w narzędziu Treści A+ o wszelkich zmianach z wyprzedzeniem. Nie wpłynie to także na Twoje istniejące treści.

Dlaczego warto korzystać z Treści A+?

Dodanie Treści A+ do stron produktów może zaowocować wyższymi współczynnikami konwersji, zwiększeniem sprzedaży i zmniejszeniem liczby negatywnych opinii o produktach dzięki wyróżnieniu cech produktów, a także zwiększeniem ich widoczności (w połączeniu z reklamami, okazjami lub kuponami). Treści A+ zapewniają właścicielom marek możliwość udzielania odpowiedzi na często zadawane pytania klientów, podając odpowiednie dane dotyczące marki i produktu. Informacje te mogą pomóc w szybszym podejmowaniu decyzji o zakupie oraz zmniejszyć prawdopodobieństwo zwrotu produktów.

Jakie są rodzaje Treści A+?

Poniżej przedstawiono dostępne rodzaje Treści A+. Są one wyświetlane w odrębnych sekcjach na stronie produktu:

  1. Treści Basic A+

    Możesz podać więcej szczegółów dotyczących cech i zastosowań produktu w celu uzupełnienia informacji zawartych w elementach listy wypunktowanej i obrazach na głównej stronie produktu. Dzięki dodatkowym szczegółom klient uzyskuje odpowiedzi na pytania i może łatwiej podejmować decyzje dotyczące zakupu. Treści Basic A+ wyświetlają się na stronie produktu w sekcji Opis produktu i obejmują:

    • dostęp do zróżnicowanego zestawu modułów i układów do tworzenia treści
    • niestandardowe nagłówki akapitów i zdjęcia
    • niepowtarzalne układy zdjęć i tekstu
    • tabele porównawcze produktów
    • edytor tekstu sformatowanego, w tym elementów listy wypunktowanej i numerowanej
    • tabele porównawcze pozwalające na dodanie do porównania co najmniej 2 produktów lub 2 atrybutów z linii produktów lub całej marki.

  2. Treści Premium A+

    Możesz zwiększyć zaangażowanie klientów dzięki najlepszym w swojej klasie stronom produktu umożliwiającym podanie dodatkowych informacji marketingowych. Korzystaj z dodatkowego miejsca na stronie produktu i bogatszych treści multimedialnych w porównaniu z podstawowymi Treściami A+. Treści Premium A+ również wyświetlają się w sekcji Opis produktu na stronie produktu i obejmują:

    • interaktywne moduły z hotspotami aktywowanymi kursorem
    • wiele modułów wideo
    • ulepszone tabele porównawcze
    • większe zdjęcia na stronie produktu
    • moduły z karuzelą
    • moduł pytań i odpowiedzi.

    Treści A+: porównanie treści Basic i Premium

    Typ Treści A+ Tekst i zdjęcia Rozmiar zdjęcia Tabela porównawcza Dopuszczalne moduły na stronie produktu Dostępne moduły Wideo i hotspoty Karuzela do nawigacji
    Basic A+
    970 x 300
    5 14
    Premium A+
    1464 x 600
    7 19

  3. Historia marki w ramach Treści A+

    Informacje dla klientów dotyczące historii marki, związanych z nią wartości i linii produktów. Historia marki obsługuje 1 moduł z maksymalnie 19 wstępnie sformatowanymi kartami w karuzeli i może być używana jako dodatek do Treści A+ (Basic lub Premium). Historia marki wyświetla się w sekcji O marce na stronie produktu i obejmuje następujące funkcje:

    • karuzelę z pełnoekranowym tłem na komputery i urządzenia mobilne
    • karty ze zdjęciami i tekstem
    • linki do innych produktów i sklepu Twojej marki na Amazon.

    Treści A+ dotyczące Twojej marki możesz publikować dla wszystkich kodów ASIN produktów, które posiadasz jako właściciel marki zarejestrowany w Amazon Brand Registry. Ponadto możesz mieć jednocześnie do 20 zgłoszeń oczekujących na sprawdzenie.

Uwaga:
  1. Jeśli chcesz przesyłać filmy produktowe i zarządzać nimi, możesz użyć opcji Przesyłanie filmów produktowych i zarządzanie nimi w Seller Central.
  2. Funkcje Treści A+ nie są jeszcze formalnie obsługiwane dla produktów sprzedawanych za pośrednictwem Seller Central w kategoriach Książki, Muzyka, Wideo, DVD (BMVD).
  3. Treści A+ nie należy mylić z ulepszoną treścią Amazon Business – osobnym narzędziem pozwalającym na przesyłanie oddzielnych plików dokumentów na stronę produktu.

Umiejscowienie Treści A+

Treści Basic A+, Premium A+ oraz Historia marki A+ przesłane przez sprzedawców są wyświetlane na stronie produktu odpowiednio w sekcjach Opis produktu i Od marki. Sekcja „Od producenta” na stronie produktu jest zarezerwowana dla Treści A+ pochodzących od dostawców detalicznych. W większości przypadków Treści A+ przesłane przez dostawcę detalicznego Amazon, widoczne w sekcji „Od producenta”, zastąpią treści przesłane przez sprzedawcę, widoczne w sekcji „Opis produktu”. Treści A+ od dostawcy detalicznego Amazon (producenta produktu) mają wyższy priorytet, tak aby zapobiec jednoczesnemu przesyłaniu Treści A+ dotyczących danego ASIN. Jeśli dla ASIN istnieją już na Amazon Treści A+ pochodzące od dostawcy detalicznego, nie będzie możliwe dodawanie ani edytowanie Treści A+.

Gdy dodasz Treści A+ do swoich kodów ASIN, treści te zastąpią aktualny opis produktu w postaci zwykłego tekstu. Upewnij się, że Treści A+ zawierają wszystkie niezbędne informacje z pola tekstowego z opisem produktu. Mimo że tekstowy opis produktu nie jest wyświetlany, dobrą praktyką jest upewnienie się, że zmiany wprowadzane w Treściach A+ są również odzwierciedlane w polu tekstowym, co można sprawdzić na stronie Zarządzaj zapasami.

Często zadawane pytania dotyczące Treści A+

Ile kosztuje Premium A+?

W okresie promocji dostęp do funkcji Premium A+ będzie bezpłatny dla wszystkich kodów ASIN zarejestrowanych dla Twojej marki. Dlatego zachęcamy do opublikowania treści Premium A+ dla wszystkich kodów ASIN Twojej marki. Jeśli ogłosimy wprowadzenie opłaty za funkcje Premium A+, aby dalej z nich korzystać, trzeba będzie wyrazić zgodę. Nie naliczymy żadnych opłat bez Twojej zgody.

Jakie są kryteria kwalifikacji do Premium A+?

Przedstawione poniżej kryteria kwalifikacji są podzielone według krajów, w których sprzedajesz towary i publikujesz Treści A+. Możesz spełniać kryteria w jednym kraju, a w innym nie. Kryteria kwalifikacji uznaje się za spełnione, jeśli:

  1. Udało Ci się opublikować Historię marki A+ dla wszystkich kodów ASIN w Twoim katalogu. Możesz to potwierdzić w Menedżerze treści A+, sprawdzając za pomocą funkcji wyszukiwania, czy projekt został przez Ciebie utworzony i opublikowany. Historię marki A+ zobaczysz także na stronach produktów w polu „Od marki”.
  2. Co najmniej 15 Twoich zgłoszeń projektów Treści A+ zostało zatwierdzonych w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Możesz to potwierdzić w Menedżerze treści A+, sprawdzając status przesłanych projektów i datę ostatniej modyfikacji. Ma to na celu zagwarantowanie, że nasze wytyczne są przestrzegane.

Co mogę zrobić, aby spełnić kryteria kwalifikacji do Premium A+?

Aby spełnić kryteria:

  1. Dodaj Historię marki A+ do wszystkich swoich kodów ASIN w Menedżerze treści A+.
    1. Przejdź do Menedżera treści A+.
    2. Zacznij tworzyć Treści A+.
    3. Wybierz opcję Historia marki.
    4. Dodaj moduły.
    5. Dodaj kody ASIN.
    6. Sprawdź i prześlij.
  2. Aby poprawić wskaźniki akceptacji treści, podczas tworzenia nowych Treści A+ uważnie przestrzegaj naszych wytycznych dotyczących Treści A+. Z biegiem czasu pomoże to podnieść wskaźniki akceptacji przesyłanych Treści A+ oraz skróci czas oczekiwania na zatwierdzenie i opublikowanie treści.

Skąd mam wiedzieć, czy kwalifikuję się do Premium A+?

Na początku każdego miesiąca będziemy dokonywać ponownej oceny kwalifikacji właścicieli marek do Premium A+. Jeśli będziesz się kwalifikować, włączymy Ci tę funkcję w Menedżerze treści A+. Spowoduje to pojawienie się banera informującego o dostępie z linkiem pozwalającym na utworzenie Treści Premium A+. Aby przejść do funkcji Premium A+, nie musisz się z nami kontaktować.

Co dzieje się pod koniec okresu promocyjnego?

Po zakończeniu okresu promocyjnego możemy wyłączyć u Ciebie możliwość dodawania modułów Premium A+ do nowych kodów ASIN. Jednak wszelkie treści Premium A+ opublikowane na stronach produktów w okresie promocyjnym pozostaną na nich bezpłatnie. Jeśli ogłosimy wprowadzenie opłaty za funkcje Premium A+, nie naliczymy u Ciebie opłat za istniejące, utworzone przez Ciebie treści. Jeśli zechcesz zastąpić te treści, możesz to zrobić w dowolnym momencie, publikując Treści A+ przy użyciu standardowych modułów Basic A+.

Rekomendacje dotyczące Treści A+

Czasami rekomendacje dotyczące Treści A+ prezentowane na stronie głównej menedżera Treści A+ są uszeregowane według liczby wyświetleń stron. Ma to pomóc zidentyfikować w katalogu kody ASIN generujące duży ruch, które obecnie nie korzystają z Treści A+, lub pomóc ulepszyć istniejące Treści A+.

Możesz również uruchomić rekomendacje na stronie wyboru treści jako proces służący do nadawania priorytetów, gdy rozpoczniesz tworzenie Treści A+. Po zakończeniu, zapisaniu lub pominięciu rekomendacji zostanie wyświetlona kolejna rekomendacja o największym wpływie. Jeśli nie chcesz wykonać żadnych działań w odniesieniu do danej rekomendacji, użyj funkcji Odrzuć, aby ukryć dany produkt na 30 dni.

Zaloguj się, aby skorzystać z narzędzia i uzyskać spersonalizowaną pomoc (wymagana przeglądarka). Zaloguj się


Docieraj do setek milionów klientów

Zacznij Sprzedaż na Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates