Ten artykuł dotyczy sprzedaży w: Polska

Promocje

Promocje mogą pomóc Twoim produktom wyróżnić się na tle konkurencji i stymulować sprzedaż. Jednak promocje są najskuteczniejsze, gdy Twoja oferta jest proponowaną opcją zakupu (dawniej zwaną „polecaną ofertą”). W przeciwnym razie wiadomości promocyjne nie mogą pojawić się na stronie produktu. Więcej informacji znajdziesz na stronie Jak działa proponowana opcja zakupu.

Kiedy warto tworzyć promocje

Rozważ utworzenie promocji, gdy w sklepie jest niewielki ruch. W ten sposób możesz zmotywować zarówno istniejących, jak i nowych klientów do zakupu. Możesz także wyróżnić swoją ofertę spośród konkurencji i zachęcić dotychczasowych klientów do wypróbowania nowych produktów.

Istnieje kilka opcji, spośród których możesz wybierać podczas tworzenia promocji:

  • Obniżka procentowa
  • Drugi produkt za darmo

Skuteczne promocje

Skuteczne promocje motywują klientów do zakupu Twoich produktów. Aby stworzyć skuteczną promocję, należy rozważyć następujące wskazówki:

  • Klient musi o wiedzieć o promocji. Rozważ prowadzenie kampanii w mediach społecznościowych, aby zwiększyć liczbę klientów zainteresowanych promocją.
  • Promocja powinna być ograniczona czasowo. Klienci reagują na promocje ograniczone czasowo, gdy istnieje możliwość „przegapienia” oferty. Eksperymentuj z czasem trwania w zależności od produktu.
  • Promocja powinna oferować wystarczającą wartość, aby wpłynąć na wybór klienta. Śledź bieżącą sprzedaż i zbieraj opinie, aby dowiedzieć się, jakie oferty są najbardziej atrakcyjne dla Twoich klientów. W ten sposób będziesz mieć solidną wiedzę, która pozwoli Ci odpowiednio udoskonalić swoje promocje.
Uwaga: Należy pamiętać, że promocje nie mogą być oferowane jako zachęta dla klientów do wysyłania opinii, zarówno w sposób wyraźny, jak i dorozumiany. Opinie o produktach dotyczące zakupów dokonanych w ramach promocji mogą nie otrzymać odznaki „Zakup zweryfikowany przez Amazon”. Więcej o zakupach zweryfikowanych przez Amazon możesz dowiedzieć się tutaj.

Ograniczenia

W serwisie Amazon niżej wymienione kategorie nie mogą brać udziału w ofertach promocyjnych dotyczących bezpłatnej wysyłki:

  • Wino: Wyłączone ze wszystkich promocji z wyjątkiem promocji typu „zniżka kwotowa”.

Pokazywanie cen referencyjnych dotyczących Twoich produktów

Jeśli chcesz pokazać klientom cenę referencyjną dotyczącą Twoich produktów, możesz zainteresować się następującymi funkcjami:

Sugerowana cena detaliczna: Aby wyświetlać sugerowaną cenę detaliczną, zapoznaj się z zasadami serwisu Amazon UE dotyczącymi cen referencyjnych i wypełnij pole Sugerowana cena detaliczna, które jest już dostępne w pliku przesyłania zapasów w Seller Central, lub za pośrednictwem plików danych. Informacje te mogą być użyte do wyświetlania sugerowanej ceny detalicznej na stronie produktu. Więcej informacji na temat europejskich zasad serwisu Amazon dotyczących cen referencyjnych znajdziesz na stronie Zasady Amazon dotyczące cen referencyjnych. Podając sugerowaną cenę detaliczną RRP, należy wziąć pod uwagę następujące kwestie:

  • Zgodnie z unijnymi zasadami Amazon dotyczącymi cen referencyjnych, jeśli podajesz sugerowaną cenę detaliczną, upewnij się, że jest ona aktualna. Oznacza to między innymi zapewnienie, że w ostatnim czasie w danym sklepie Amazon znaczna ilość danego produktu została sprzedana po sugerowanej cenie detalicznej. Jeśli stwierdzimy, że określona sugerowana cena detaliczna nie jest zgodna z unijnymi zasadami serwisu Amazon dotyczącymi cen referencyjnych, nie będziemy jej wyświetlać.
  • W większości kategorii wielu sprzedawców oferuje ten sam produkt za pośrednictwem jednej strony produktu. Zapewnia to zorganizowaną, jednolitą obecność produktu w naszym katalogu i zwiększa wygodę porównywania zakupów dla potencjalnych nabywców. Podobnie jak w przypadku innych atrybutów katalogu, informacje o produkcie wyświetlane na pojedynczej stronie produktu w serwisie Amazon zostaną wybrane przez zautomatyzowaną logikę biznesową spośród różnych danych dostarczanych przez różnych sprzedawców. (Więcej informacji znajdziesz na stronie Poprawianie błędów na stronie produktu).

Błyskawiczne okazje: Błyskawiczna okazja to ograniczona czasowo oferta promocyjna, w której produkt jest prezentowany przez kilka godzin na stronie Okazje Amazon i w której podawana jest cena bez zniżki. Błyskawiczne okazje możesz przesyłać za opłatą za pomocą panelu Błyskawiczne okazje. Wszystkie proponowane błyskawiczne okazje wymagają zatwierdzenia przez Amazon, aby były widoczne na stronie Okazje Amazon. Więcej informacji znajdziesz na stronie Błyskawiczne okazje.

Uwaga: Strony produktów uproszczono tak, aby pokazywały tylko cenę oferty i, w stosownych przypadkach, sugerowaną cenę detaliczna, jak opisano powyżej. Jeśli korzystasz z ceny sprzedaży, po wprowadzeniu zmiany nie będzie już oddzielnego pola do wyświetlania cen bez zniżki.
Zaloguj się, aby skorzystać z narzędzia i uzyskać spersonalizowaną pomoc (wymagana przeglądarka). Zaloguj się


Docieraj do setek milionów klientów

Zacznij Sprzedaż na Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates