Ten artykuł dotyczy sprzedaży w: Polska

Najlepsze praktyki mające na celu utrzymanie pozytywnych opinii i ocen

Niniejsza tabela przedstawia najlepsze praktyki w zakresie określania i rozwiązywania potencjalnych problemów w celu uzyskania pozytywnych ocen.

Problem Możliwe przyczyny Rozwiązania
Braki w magazynie Zapasy nie są dostępne
  • Nie wystawiaj produktów, dla których trwa uzupełnianie zapasów.
  • Utrzymuj minimalny próg zapasów.
  • Usuwaj oferty, dla których regularnie występuje brak w magazynie.
Ilość zapasów jest niepoprawna
  • Wysyłaj kanały aktualizacji zapasów tak często, jak często otrzymujesz zamówienia z innych źródeł niż Amazon, maksymalnie co 15 minut.
  • Upewnij się, że szybko przetwarzasz zamówienia Amazon.
  • Zarezerwuj określoną ilość zapasów tylko dla zamówień Amazon.
  • Jeśli używasz plików tekstowych, możesz uprościć aktualizacje zapasów, ustawiając parametr „aktualizuj/usuń” na częściową aktualizację, a następnie używając tylko kodów SKU i danych o liczbie jednostek. Pozostałe kolumny można pozostawić puste.
Zapasy do wysyłki przez dropshipping nie są aktualne
  • Ściśle monitoruj dostępność i czas wysyłki.
  • Synchronizuj swoje systemy wewnętrzne, aby monitorować dostępność i czas wysyłki.
Opóźniona wysyłka Wysyłka produktu trwa dłużej niż obiecano
  • Jeśli używasz plików tekstowych, ustaw dokładny czas realizacji wysyłki dla każdego kodu SKU.
  • Jeśli korzystasz z funkcji Dodaj produkt, użyj w tym celu pola Czas przetwarzania. .
  • Jeśli korzystasz z plików XML, użyj elementu opóźnienia realizacji.
  • Powiadamiaj kupujących o wszelkich błędach tak szybko, jak to możliwe i jako domyślne działanie anuluj produkt lub zamówienie.
  • Zawsze korzystaj z metody wysyłki przyspieszonej, jeśli wysyłasz zamówienie z opóźnieniem.
  • Usuwaj oferty, które są regularnie wysyłane z opóźnieniem.
Kupujący nie odebrał powiadomienia o wysyłce
  • Wysyłaj informacje o śledzeniu za pomocą kanału realizacji.
Kłopotliwy lub skomplikowany zwrot Twoje zasady dotyczące zwrotów ograniczają pełny zwrot kosztów do mniej niż 30 dni
  • Oferuj pełny zwrot za produkt przez standardowy okres 30 dni.
Twoje zasady dotyczące zwrotów są skomplikowane, niejasne lub uciążliwe
  • Dokładnie przejrzyj i wyjaśnij sformułowania użyte w zasadach dotyczących zwrotów na Twoich stronach Pomocy Amazon online.
  • W miarę możliwości usprawniaj i upraszczaj skomplikowane procesy zwrotów.
Produkt niezgodny z opisem Obraz produktu nie przedstawia dokładnie jego cech
  • Zapewnij wyraźne obrazy o maksymalnym dopuszczalnym rozmiarze.
  • Oferuj wiele dokładnych i szczegółowych widoków produktu.
  • Upewnij się, że obrazy spełniają wszystkie wymagania. Aby uzyskać więcej informacji, patrz Wymagania dotyczące obrazu produktu.
Rozmiar lub materiał jest inny niż oczekiwano
Niewłaściwy rozmiar lub niewłaściwy produkt Wysłano nieprawidłowy produkt
  • Sprawdź procesy pakowania, wybierania i wysyłki pod kątem przyczyn błędów.
  • Sprawdź, czy Twój kod SKU pasuje do właściwego produktu w serwisie Amazon.
Jakość produktu Kupujący nie jest zadowolony z jakości produktu
  • Opisz dokładnie swój produkt. Nie używaj zwrotów takich jak „wysokiej jakości” dla produktu, którego najlepszym atrybutem jest niska cena.
  • Usuń produkty, które regularnie otrzymują negatywne opinie.
  • Umieść instrukcje użytkowania na stronie szczegółowych informacji o produkcie i w przesyłce.
Problem z Działem obsługi klienta Kupujący nie mogą skontaktować się z Twoim Działem obsługi klienta
  • Upewnij się, że numer telefonu i adres e-mail Twojego Działu obsługi klienta są poprawne na Twoich stronach pomocy Amazon online.
  • Używaj krótkich, łatwych do wpisania adresów e-mail Działu obsługi klienta.
  • Dostosuj filtr spamu, aby upewnić się, że przychodzące wiadomości od kupujących nie są klasyfikowane jako spam.
Kupujący nie otrzymują odpowiedzi terminowo
  • Odpowiadaj na każdą wiadomość głosową i e-mail w ciągu 24 godzin.
Usunięcie opinii Nieprawidłowa opinia

Zaloguj się, aby skorzystać z narzędzia i uzyskać spersonalizowaną pomoc (wymagana przeglądarka). Zaloguj się


Docieraj do setek milionów klientów

Zacznij Sprzedaż na Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates