Ten artykuł dotyczy sprzedaży w: Polska

Dopasowywanie produktów

Katalog Amazon zawiera produkty sprzedawane przez wielu sprzedawców. Aby zapobiec wielokrotnemu pojawianiu się tego samego produktu i pogorszeniu wrażeń klientów z zakupów, Amazon używa dopasowywania produktów w celu znajdowania i eliminowania zduplikowanych ofert.

Dopasowywanie produktów pomaga dopasować produkt do istniejącej oferty. Następnie informacje o Twojej ofercie są dodawane do istniejącej oferty. Jeśli produkt nie istnieje jeszcze w katalogu, możesz utworzyć nową stronę produktu.

Dobre dopasowanie produktów przynosi bezpośrednie korzyści. Dopasowując swój produkt do istniejącej oferty, zagwarantujesz sobie, że klienci znajdą Twoją ofertę.

Gdy klient znajduje produkt, widzi stronę produktu zawierającą proponowaną opcję zakupu, a jeśli istnieje wiele ofert, klient widzi Więcej opcji zakupu.

Aby zobaczyć więcej opcji zakupu, przejdź do strony produktu i znajdź Więcej opcji zakupu w pobliżu opcji Dodaj do listy życzeń.

Kliknij tutaj, aby zobaczyć przykład.

Gdy wielu sprzedawców sprzedaje ten sam produkt, klient może wyświetlić listę ofert.

Aby zobaczyć listę ofert, kliknij Więcej opcji zakupu w pobliżu opcji Dodaj do listy życzeń.

Kliknij tutaj, aby zobaczyć przykładową listę ofert.

Aby uzyskać więcej informacji na temat błędów dopasowania, przejdź na stronę Błąd 8541.

Rozwiązywanie problemów z błędami dopasowania produktów

Oto kilka możliwych błędów, które mogą wystąpić podczas dopasowywania produktu lub wprowadzania nowego produktu:

Wiele produktów używających tego samego standardowego identyfikatora.

W takim przypadku nie możemy określić, który wpis w katalogu powinien być dopasowany do Twojego produktu. Skontaktuj się z nami w sprawie tego błędu.

Wiele produktów korzystających z tych samych danych produktu.

Dane produktu, takie jak nazwa producenta i numer części producenta, nie są wystarczająco charakterystyczne. Na przykład przesłano nazwę producenta i numer części producenta, które wydają się pasować do więcej niż jednego produktu. Wprowadź bardziej szczegółowe informacje, aby dopasować produkt.

Ten sam produkt wykorzystujący wiele kodów SKU.

Znaleziono ofertę pasującą to produktu, ale masz już inny SKU powiązany z tym produktem. Może się to zdarzyć, jeśli ponownie użyto SKU wcześniej skojarzonego z innym produktem. Aby rozwiązać ten problem, usuń SKU i ponownie prześlij dane produktu.

Dodanie nowego produktu nie powiodło się.

Jeśli prześlesz dane produktu, ale nie uwzględnisz wymaganych pól dla danego typu produktu, pojawi się komunikat o błędzie, a oferta nie zostanie dodana do katalogu. Dzięki temu błędnie sklasyfikowane lub skatalogowane produkty nie pojawią się w witrynie internetowej Amazon. Aby rozwiązać ten problem, prześlij ponownie produkt ze wszystkimi wymaganymi danymi.

Wskazówki dotyczące dopasowania produktów

Używaj niepowtarzalnych standardowych identyfikatorów produktów.

Podczas przesyłania produktów używaj standardowego identyfikatora produktu. Trzy najpopularniejsze standardy to ISBN, UPC i EAN. Jest to najważniejszy i najbardziej wiarygodny element informacji o produkcie brany pod uwagę w procesie dopasowywania.

Zawsze używaj standardowego identyfikatora podczas tworzenia nowego produktu.

Dobrą praktyką jest używanie standardowego identyfikatora produktu podczas przesyłania produktów. Trzy najpopularniejsze standardy to ISBN, UPC i EAN. Jest to najważniejszy i najbardziej wiarygodny element informacji o produkcie brany pod uwagę w procesie dopasowywania.

Użyj numerów części producenta wydanych przez producenta.

Numer części producenta różni się od SKU. Numer części producenta jest standardem, według którego producenci identyfikują swoje produkty.

Podaj nazwę producenta, markę lub wydawcę.

Dane te są prawie zawsze wymagane do stworzenia nowego produktu.

Używaj poprawnie określonych pól atrybutów.

Na przykład wymiary produktu, takie jak wysokość, szerokość i waga, powinny być określone w atrybutach Wysokość, Szerokość i Waga. Nie używaj pól ogólnego przeznaczenia do podawania tych wartości.

Nie używaj ponownie tego samego SKU.

Jeśli musisz zmienić SKU dla produktu, nie używaj ponownie ani nie poddawaj recyklingowi starych kodów SKU. Utwórz nowy SKU dla produktu, a następnie ponownie przypisz produkt do nowego SKU.

Zaloguj się, aby skorzystać z narzędzia i uzyskać spersonalizowaną pomoc (wymagana przeglądarka). Zaloguj się


Docieraj do setek milionów klientów

Zacznij Sprzedaż na Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates