Ten artykuł dotyczy sprzedaży w: Polska

Wymagania dotyczące zdjęć produktu

Problemy związane ze zdjęciami

Gdy przesyłasz pliki ze zdjęciami, sprawdzamy, czy spełniają one wymogi techniczne dotyczące plików. Pliki niespełniające wymogów nie zostaną opublikowane na karcie wystawionego produktu. W przypadku otrzymania zdjęć od wielu sprzedawców Amazon będzie preferować te, które są zgodne ze standardami i wytycznymi redakcyjnymi.

Jeśli zdjęcia w ofertach produktów na Amazon nie spełniają wymogów dotyczących zdjęć produktów lub naruszają Zasady sprzedaży i kodeks postępowania sprzedawcy, oferty te mogą zostać usunięte z wyników wyszukiwania do czasu dostarczenia zdjęcia zgodnego z wymogami.

Czy masz problemy z przesyłaniem zdjęć? Więcej informacji wraz z przykładowymi zdjęciami znajdziesz na stronie Problemy ze zdjęciami.

Standardy dotyczące WSZYSTKICH zdjęć produktów obowiązujące w witrynie internetowej

  • Zdjęcia muszą przedstawiać wierne odwzorowanie produktu wystawionego na sprzedaż.
  • Zdjęcia muszą pasować do tytułu strony produktu.
  • Produkt musi wypełniać co najmniej 85% zdjęcia.
  • Aby zapewnić optymalne działanie funkcji powiększania dostępnej na stronie produktu, długość najdłuższego boku zdjęcia musi wynosić co najmniej 1600 pikseli. Wykazano, że funkcja ta pomaga zwiększać sprzedaż. Minimalna długość najdłuższego boku gwarantująca poprawne działanie funkcji powiększania wynosi 1000 pikseli, a umożliwiająca zamieszczenie zdjęcia w witrynie – 500 pikseli.
  • Długość najdłuższego boku zdjęcia nie może przekroczyć 10 000 pikseli.
  • Zdjęcia muszą być w formacie JPEG (.jpg lub .jpeg), TIFF (.tif), PNG (.png) lub GIF (.gif). Preferowany format to JPEG. Nasze serwery nie obsługują animowanych plików GIF.
  • Zdjęcia nie mogą być rozmyte, rozpikselowane ani mieć postrzępionych krawędzi.
  • Zdjęcia nie mogą przedstawiać nagości ani mieć podtekstu seksualnego. Trykotów, bielizny ani strojów kąpielowych dla dzieci i niemowląt nie wolno prezentować na człowieku.
  • Zdjęcia nie powinny zawierać żadnych logo ani znaków towarowych Amazon, ich wariantów, modyfikacji ani niczego łudząco do nich podobnego. Obejmuje to między innymi wszelkie wyrazy i logo z wyrażeniami AMAZON, PRIME i ALEXA oraz wzorem Amazon Smile.
  • Na zdjęciach nie mogą być widoczne żadne odznaki używane na Amazon, ich warianty, modyfikacje ani nic, co jest łudząco podobne do takich odznak. Obejmuje to między innymi odznaki „Wybrane przez Amazon”, „Wybór Premium”, „Amazon Alexa”, „Współpracuje z Amazon Alexa”, „Bestseller” i „Top Seller”. Więcej informacji znajdziesz w wytycznych dotyczących używania znaków towarowych.

Standardy dotyczące zdjęć GŁÓWNYCH produktów obowiązujące w witrynie internetowej

  • Zdjęcie główne powinno mieć czyste białe tło (czysta biel wtapia się w stronę wyszukiwania i strony produktów na Amazon — wartości kolorów RGB 255, 255, 255).
  • Zdjęcie główne musi być profesjonalną fotografią rzeczywistego produktu (niedozwolone są grafiki, ilustracje, makiety i symbole zastępcze). Nie mogą znajdować się na nim akcesoria, które nie są dołączone do produktu, ani rekwizyty, które mogą wprowadzić klienta w błąd.
  • Zdjęcie główne nie może zawierać tekstu, logo, obramowań, zestawów kolorów, znaków wodnych ani innych elementów graficznych umieszczonych nad produktem lub w tle.
  • Zdjęcie główne nie może zawierać tego samego produktu widzianego z różnych perspektyw.
  • Zdjęcie główne musi przedstawiać cały produkt, który jest na sprzedaż. Zdjęcie nie może być retuszowane ani ucięte na krawędzi przez obramowanie (wyjątkiem jest biżuteria, np. naszyjniki).
  • Zdjęcie główne musi przedstawiać produkt wyjęty z opakowana. W kadrze nie powinny pojawiać się opakowania, worki ani etui, chyba że są one ważnym elementem produktu.
  • Zdjęcie główne nie może przedstawiać modela ani modelki siedzących, klęczących, opartych o coś lub leżących, przy czym zdjęcia ilustrujące mobilność fizyczną wspomaganą technologią (wózki inwalidzkie, protezy itp.) są mile widziane.
  • Zdjęcie główne odzieży i akcesoriów pakowanych po kilka sztuk musi przedstawiać produkty sfotografowane na płasko (nie na modelu).
  • Na zdjęciach głównych dodatków odzieżowych nie mogą być widoczne elementy manekina, niezależnie od tego, jak wygląda – czy jest przezroczysty, jednobarwny, cielisty lub czy ma formę ramki lub wieszaka.
  • Zdjęcia główne odzieży damskiej i męskiej muszą przedstawiać produkt na modelu lub modelce.
  • Wszelka odzież dziecięca i niemowlęca musi być fotografowana na płasko (nie na modelu).
  • Zdjęcia główne butów muszą przedstawiać pojedynczy but zwrócony w lewo pod kątem 45 stopni.

Jeśli samodzielnie robisz zdjęcia, mogą przydać Ci się nasze i filmy o fotografowaniu.

  • Obrazy z innym niż czyste, białe tło (RGB poniżej 255)
  • Tekst, logo, obramowania, zestawy kolorów, znaki wodne lub inne grafiki na górze produktu lub w tle
  • Wiele obrazów tego samego produktu
  • Obrazy z przyciętą przez krawędź ramy częścią produktu wystawionego na sprzedaż, z wyjątkiem biżuterii (szczególnie naszyjników)
  • Zbyt dużo rekwizytów wewnętrznych lub zewnętrznych, które zasłaniają/otaczają produkt lub nie pozwalają jasno stwierdzić, który produkt jest przeznaczony na sprzedaż
  • Modele, którzy siedzą, klęczą, opierają się o coś lub leżą (modele muszą być w pozycji stojącej).
  • Zdjęcia produktu w opakowaniu, z metkami lub zawieszkami (z wyjątkiem pończoch i skarpet).
  • Widoczne manekiny (z wyjątkiem pończoch i skarpet).
  • Obrazy dzieci i dziecięcych trykotów, bielizny lub strojów kąpielowych, które zostały sfotografowane na modelu
  • Ludzie w głównym obrazie/produkt na modelu z wyjątkiem odzieży dla dorosłych

Dodatkowe obrazy

Główne obrazy należy uzupełnić o dodatkowe obrazy przedstawiające różne strony produktu, używany produkt lub szczegóły, które nie są widoczne na obrazie głównym. Postępuj zgodnie ze standardami zdjęć wymienionymi powyżej, aby zachować jakość i spójność wszystkich zdjęć produktów.

Jeśli samodzielnie robisz zdjęcia, mogą przydać Ci się nasze samoobsługowe produkty do obróbki zdjęć i filmy o fotografowaniu.

Przykłady zdjęć: niedozwolone cechy zdjęć głównych

  • Obraz musi znajdować się na czystym białym tle.

    Do przyjęcia Nie do przyjęcia





  • Obraz nie może zawierać tekstu, logo, obramowań, zestawów kolorów, znaków wodnych ani innych grafik na górze produktu lub w tle.

    Do przyjęcia Nie do przyjęcia
  • Zdjęcie główne nie może zawierać wielu obrazów tego samego produktu.

    Do przyjęcia Nie do przyjęcia
  • Produkt musi zajmować co najmniej 85% kadru na ograniczającym wymiarze najdłuższego boku.

    Do przyjęcia Nie do przyjęcia



  • Zdjęcia nie mogą być rozmyte, rozpikselowane ani mieć postrzępionych krawędzi.

    Do przyjęcia Nie do przyjęcia





  • Na obrazie głównym nie mogą występować ludzie, z wyjątkiem odzieży dla dorosłych.

    Do przyjęcia Nie do przyjęcia





Przykłady obrazów: dodatkowe niedozwolone cechy zdjęć głównych produktów z kategorii Odzież, Akcesoria odzieżowe, Obuwie, Torebki, Bagaż i Biżuteria

  • Obrazy nie mogą zawierać produktu wystawionego na sprzedaż z przyciętą przez krawędź ramy częścią, z wyjątkiem biżuterii (szczególnie naszyjników).

    Do przyjęcia Nie do przyjęcia



  • Obrazy nie mogą zawierać zbyt dużo rekwizytów wewnętrznych lub zewnętrznych, które zasłaniają/otaczają produkt lub nie pozwalają jasno stwierdzić, który produkt jest przeznaczony na sprzedaż.

    Do przyjęcia Nie do przyjęcia
  • Modele, którzy siedzą, klęczą, pochylają się lub leżą (modele muszą być w pozycji stojącej), z wyjątkiem niemowląt.

    Do przyjęcia Nie do przyjęcia





  • Modele, którzy siedzą, klęczą, pochylają się lub leżą (modele muszą być w pozycji stojącej).
    Do przyjęcia Nie do przyjęcia



  • Obrazy z produktem w opakowaniu lub metkami marki lub etykietami, z wyjątkiem pończoch lub skarpet.
    Do przyjęcia Nie do przyjęcia



  • Widoczne manekiny, z wyjątkiem pończoch lub skarpet.

    Do przyjęcia Nie do przyjęcia
  • Obrazy dzieci i bielizny dziecięcej lub strojów kąpielowych, które zostały sfotografowane na modelu.

    Do przyjęcia Nie do przyjęcia

Linki do rozwiązywania problemów

Zaloguj się, aby skorzystać z narzędzia i uzyskać spersonalizowaną pomoc (wymagana przeglądarka). Zaloguj się


Docieraj do setek milionów klientów

Zacznij Sprzedaż na Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates