Ten artykuł dotyczy sprzedaży w: Polska

Ustawienia konta – często zadawane pytania

Dlaczego nie mogę wyświetlić niektórych stron w Seller Central?

O tym, które strony w Seller Central możesz przeglądać, decydują uprawnienia i zezwolenia powiązane z Twoim kontem. Zależą one od różnych czynników, np. od tego, jaki masz plan sprzedaży (indywidualny czy profesjonalny) lub czy korzystasz z takich usług Amazon jak Realizacja przez Amazon (FBA).

Domyślnie użytkownik, który zakłada nowe konto w Seller Central, ma dostęp do wszystkich stron i funkcji. Użytkownik ten, zwany głównym administratorem konta, może skorzystać z funkcji Uprawnienia użytkownika, aby przyznać dostęp do konta Seller Central innym osobom i kontrolować, które funkcje mogą one widzieć.

Obecnie do funkcji Uprawnienia użytkownika mają dostęp tylko sprzedawcy profesjonalni i sprzedawcy korzystający z FBA. Indywidualni sprzedawcy bez FBA nie będą mieli dostępu do Uprawnień użytkownika.

Jeśli nie możesz uzyskać dostępu do funkcji lub tematu pomocy w Seller Central, ponieważ nie masz niezbędnych uprawnień i zezwoleń, poproś głównego administratora konta o udzielenie Ci dostępu.

Niektóre tematy pomocy są także widoczne bez logowania. Aby przeglądać te strony, przejdź do sekcji Sprzedaż w serwisie Amazon.com.

Więcej informacji dla administratorów kont na temat przyznawania użytkownikom uprawnień i zezwoleń oraz modyfikowania ich znajdziesz na stronie Ustawianie uprawnień użytkownika w Seller Central.

Czy mogę przekazać konto sprzedawcy komuś innemu?

Co do zasady nie można przenieść własności konta sprzedawcy na kogoś innego. Konto sprzedawcy zapewnia dostęp do narzędzi i zasobów używanych do wystawiania ofert produktów i zarządzania zamówieniami. Ponadto znajduje się na nim historia aktywności konta oraz opinie o sprzedawcy. Każdy sprzedawca na Amazon musi mieć konto sprzedawcy oraz umowę z Amazon, która określa warunki wystawiania ofert produktów i sprzedawania ich.

Jeśli z jakiegoś powodu podmiot zmieni właściciela, nowy właściciel musi założyć nowe konto sprzedawcy.

Jeśli własność podmiotu nie zmieniła się, ale za zarządzanie kontem sprzedawcy zaczęły odpowiadać inne osoby, możesz dodać użytkowników do konta. Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronie Ustawianie uprawnień użytkownika.

Do czego służy rozwijana lista witryn internetowych?

W niektórych przypadkach w prawym górnym rogu Seller Central pojawia się rozwijana lista witryn. Zobaczysz ją tylko wtedy, gdy zarządzasz przez Amazon wieloma witrynami lub serwisami. Lista ta pomaga przełączać się między powiązanymi witrynami. Na przykład jeśli prowadzisz sprzedaż towarów zarówno na Amazon.com, jak i na Amazon.ca, możesz użyć rozwijanej listy kont do przełączania się między widokami zamówień w poszczególnych witrynach.

Uwaga: Po przełączeniu konta zmienia się również zawartość sekcji Pomoc.

Jak wybór witryny internetowej w Seller Central wpływa na mój sklep?

Korzystając z rozwijanej listy wyboru konta w Seller Central, możesz zarządzać powiązanymi witrynami internetowymi. Na przykład możesz skonfigurować promocję dla witryny Amazon.com, a następnie skonfigurować inną promocję dla własnej, powiązanej witryny. Zmiany wprowadzone w witrynie Amazon.com nie wpływają na witrynę niezależną i na odwrót. Chociaż możesz szybko przełączać się z jednej witryny na drugą, aby wprowadzać w nich zmiany, u klientów witryny te wyświetlają się jako osobne.

Możesz wybrać właściwą witrynę z listy rozwijanej w lewym górnym rogu strony konta w Seller Central, nad paskiem nawigacyjnym.

Więcej informacji znajdziesz w odpowiedzi na pytanie Do czego służy rozwijana lista witryn internetowych?.

Jak uzyskać pomoc, jeśli mam wiele sklepów lub kont sprzedawcy?

Jeśli sprzedajesz w więcej niż jednym sklepie lub masz więcej niż jedno konto sprzedawcy, możesz uzyskać pomoc z Działu Obsługi Partnerów Sprzedaży, wybierając konkretny sklep lub konto sprzedawcy, którego dotyczy problem. Nie będzie to wymagało logowania się w innej domenie Seller Central.

Aby skierować sprawę do odpowiedniego zespołu pomocy technicznej, wybierz z listy rozwijanej sklep lub konto sprzedawcy, którego dotyczy problem. Dzięki temu będziemy mogli szybciej go rozwiązać.

Czy mogę umieścić w swojej witrynie internetowej link do produktów, które sprzedaję na Amazon?

Tak. Możesz umieścić w swojej witrynie internetowej link do produktów, które sprzedajesz na Amazon. Nie możesz jednak umieścić na Amazon linku do swojej witryny internetowej.

Zaloguj się, aby skorzystać z narzędzia i uzyskać spersonalizowaną pomoc (wymagana przeglądarka). Zaloguj się


Docieraj do setek milionów klientów

Zacznij Sprzedaż na Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates