Systemy Amazon oparte są na kodach kreskowych. Każda jednostka wysyłana do centrum logistycznego Amazon musi posiadać kod kreskowy, dzięki któremu można ją śledzić w trakcie procesu realizacji.
Produkty, w przypadku których nie zastosowano kodu kreskowego producenta na potrzeby śledzenia, wymagają kodu kreskowego Amazon. Możesz wydrukować kody kreskowe Amazon ze swojego konta sprzedawcy i naklejać je samodzielnie.
Jeśli nie chcesz samodzielnie naklejać kodów kreskowych, możesz zarejestrować się w FBA – usłudze etykietowania i zlecić etykietowanie firmie Amazon za opłatą pobieraną za każdy produkt. Aby uzyskać więcej informacji, sprawdź usługę etykietowania FBA.
W przypadku kwalifikujących się produktów możesz użyć kodu kreskowego producenta do śledzenia swoich zapasów. Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z artykułem Używanie kodu kreskowego producenta do śledzenia zapasów.
W przypadku każdego produktu wymagającego kodu kreskowego Amazon, który zostanie dostarczony do centrum realizacji zamówień bez tego kodu, zostanie nałożona opłata za nieplanowaną usługę przygotowania. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz temat Nieplanowane usługi przygotowania.
Kody kreskowe Amazon można wydrukować ze strony Etykietowanie produktów podczas tworzenia przesyłki lub w dowolnym momencie na stronie zarządzania zapasami.
Jeśli używasz drukarki termicznej, etykiety są drukowane natychmiast. W przypadku drukarek laserowych zostanie wygenerowany plik PDF, który można wykorzystać do drukowania etykiet przy użyciu standardowego papieru do etykiet.
Aby wydrukować kody kreskowe Amazon ze strony Etykietowanie produktów:
Aby wydrukować kody kreskowe Amazon ze strony Zarządzanie zapasami:
Podczas drukowania kodów kreskowych Amazon na etykietach upewnij się, że drukowane etykiety zawierają:
Jeśli jesteś producentem produktu lub właścicielem marki i chcesz wydrukować kody kreskowe bezpośrednio na opakowaniu produktu, złóż wniosek o własny standardowy kod kreskowy UPC GS1. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz sekcję GS1.
Gdy będziesz gotowy(-a) do umieszczania kodów kreskowych na swoich produktach, upewnij się, że:
Narzędzia na koncie sprzedawcy są zoptymalizowane pod kątem drukarek termicznych. Możesz również użyć drukarek laserowych. Nie używaj drukarek atramentowych do drukowania kodów kreskowych Amazon.
Każda etykieta musi być czytelna i skanowalna przez 24 miesiące. Poniższe wytyczne pomogą upewnić się, że wydrukowana etykieta nie będzie blaknąć:
Wszystkie kody kreskowe Amazon muszą być drukowane czarnym tuszem na białych, nieodblaskowych etykietach z usuwalnym klejem. Wymiary muszą mieścić się w przedziale od 25,4 mm × 50,8 mm do 50,8 mm × 76,2 mm (na przykład 25,4 mm × 76,2 mm lub 50,8 mm × 50,8 mm).
W przypadku drukarek laserowych narzędzia na koncie sprzedawcy obsługują następujące rozmiary etykiet:
Jeśli drukarka spróbuje przeskalować obszar drukowania PDF podczas drukowania etykiet, upewnij się, że skalowanie drukarki jest ustawione na Brak lub 100%.
Następujące problemy związane z etykietami produktów mogą pojawić się w przesyłkach oczekujących w kolejce.
Aby uzyskać więcej informacji, zobacz temat Podsumowanie problemów z przesyłkami przychodzącymi.
Produkt przybył bez odpowiedniego kodu kreskowego.
Produkt dotarł z kodem kreskowym, który nie jest zgodny z faktycznym produktem.
Kod kreskowy był rozmazany lub etykieta została umieszczona wokół narożnika lub na zakrzywieniu, co uniemożliwia zeskanowanie kodu kreskowego.
Jeden lub więcej produktów w przesyłce przybył z błędami etykietowania, pakowania i przygotowania lub wysyłki.