Ten artykuł dotyczy sprzedaży w: Polska

Wymagania dotyczące etykietowania przesyłek

Aby Twoje produkty trafiły bezpiecznie i szybko do centrum logistycznego Amazon, przestrzegaj niniejszych istotnych wymagań dotyczących pakowania i etykiet wysyłkowych.

Gdy już zdecydujesz, które produkty wysłać do Amazon, i określisz odpowiednią metodę wysyłki i przewoźnika, przyjdzie czas na etykietowanie i pakowanie.

Zapoznaj się z treścią strony Wymagania dotyczące pakowania i przygotowania i przekaż te informacje swojemu dystrybutorowi lub dostawcy, jeśli odpowiada on za bezpośrednią wysyłkę zapasów do Amazon. Sprawdzaj regularnie, czy treść tej strony nie uległa zmianie.

Każde opakowanie wysyłane do centrum logistycznego Amazon, w tym jednostki wysyłane w opakowaniu producenta, trzeba odpowiednio oznaczyć unikalnym identyfikatorem opakowania.

Postępuj zgodnie z następującymi wskazówkami dotyczącymi etykietowania opakowań:

  • Wydrukuj pełny zestaw etykiet. Ponieważ każda etykieta jest niepowtarzalna, nie kopiuj, nie używaj ponownie ani nie modyfikuj etykiet celem użycia ich na dodatkowych opakowaniach.
  • Obsługujemy etykiety o wymiarach 8,4 cm x 10,2 cm (3 1/3 x 4 cale). Jeśli posiadasz drukarkę termiczną, masz teraz także możliwość drukowania bezpośrednio w formacie 10,2 cm x 15,2 cm (4 x 6 cali), wybierając Papier do druku termicznego w opcjach drukowania etykiet na opakowania i palety.
  • Nie umieszczaj etykiet na szwie ani na otwarciu opakowania, ponieważ zostaną one uszkodzone po otwarciu opakowania.
  • Etykietę wysyłkową FBA oraz etykietę przewoźnika umieść obok siebie na płaskiej powierzchni opakowania, tak aby kody kreskowe nie znalazły się na krawędziach lub narożnikach.
  • Obie etykiety muszą być odsłonięte, aby można je było zeskanować i odczytać.
  • Każde opakowanie, które znajduje się w przesyłce, musi mieć własną etykietę wysyłkową FBA wydrukowaną z poziomu strony Przesyłki oczekujące w kolejce.
  • Jeśli wysyłasz wiele opakowań zbiorczych w opakowaniu głównym, umieść unikalną etykietę wysyłkową na opakowaniu głównym, w którym produkty są wysyłane do centrów logistycznych Amazon. Nie musisz umieszczać unikalnych etykiet wysyłkowych na poszczególnych opakowaniach zbiorczych znajdujących się w opakowaniu głównym.

Etykiety wysyłkowe można drukować w ramach procesu tworzenia przesyłki. Jeśli przesyłkę już utworzono, możesz uzyskać do niej dostęp na stronie Przesyłki oczekujące w kolejce.

Informacja o zawartości opakowania

Po podaniu informacji o zawartości opakowania w procesie tworzenia przesyłki każda etykieta z identyfikatorem opakowania będzie zawierała informacje dotyczące określonego opakowania. Aby uniknąć opóźnień podczas odbioru zapasów w centrum logistycznym, dopilnuj, by na każdym opakowaniu znalazła się właściwa etykieta. Zalecamy sprawdzenie, czy SKU i liczba jednostek w każdym opakowaniu są zgodne z SKU i liczbą jednostek w informacjach o zawartości opakowania podanych w procesie tworzenia przesyłki. Więcej informacji znajdziesz na stronie Informacje o zawartości opakowania w przypadku przesyłek FBA wysyłanych do Amazon.

Ważne: Niepodanie dokładnych informacji o zawartości opakowania może doprowadzić do zablokowania przyszłych wysyłek oraz do naliczenia opłaty za przetwarzanie manualne.
Ważne: Kody kreskowe 2D nie zastępują etykiet Amazon z identyfikatorami opakowania. Jeśli używasz kodów kreskowych 2D do informowania o zawartości opakowania, etykiety Amazon z identyfikatorami opakowania są nadal wymagane. Więcej informacji znajdziesz na stronie Podawanie informacji o zawartości opakowania za pomocą kodów 2D.

Przewoźnik partnerski Amazon

Ważne: Jeśli opłaconą etykietę wysyłkową utworzysz z użyciem konta uczestniczącego w programie przewoźników partnerskich Amazon, Twoje konto zostanie obciążone kosztem wysyłki, jeśli nie anulujesz jej we wskazanym czasie, nawet jeśli nie użyjesz etykiety. W przypadku małych paczek obsługiwanych przez przewoźników partnerskich czas ten wynosi 24 godziny. W przypadku palet obsługiwanych przez przewoźników partnerskich czas ten wynosi jedną godzinę. Anulowanie przesyłki nie spowoduje anulowania opłaty za wysyłkę do Amazon pobieranej na rzecz przewoźnika partnerskiego. Opłaty musisz unieważnić na karcie Podaj szczegóły.

Aby unieważnić opłaty, wykonaj następujące czynności:

  1. Przejdź do swojego konta sprzedawcy, a następnie otwórz stronę Przesyłki oczekujące w kolejce.
  2. Znajdź przesyłkę i kliknij Przygotuj wysyłkę.
  3. W sekcji Usługa dostawy kliknij Unieważnij opłaty.

W przypadku małych paczek obsługiwanych przez przewoźnika partnerskiego nie będzie można anulować opłat ani otrzymać zwrotu kosztów, jeśli od zatwierdzenia opłat minęły 24 godziny.

Podczas przygotowywania wysyłki można skorzystać z obniżonych opłat za wysyłkę dostępnych w ramach programu przewoźników partnerskich Amazon.

Przewoźnik partnerski: mała paczka

Na ekranie Wybierz przewoźnika wybierz metodę wysyłki Dostawa małych paczek, a wybierając przewoźnika obsługującego dostawę małych paczek, wskaż opcję Przewoźnik partnerski Amazon. Po kliknięciu Zapisz i kontynuuj wprowadź liczbę paczek i wagę każdej z nich.

Uwaga: W przypadku dużych, lekkich paczek może być wymagana dopłata za wagę wymiarową.

W ramach procesu tworzenia dostawy oszacowane zostaną koszty wysyłki. Jeśli zaakceptujesz opłaty, Twoje konto zostanie obciążone kosztami wysyłki.

Po przygotowaniu przesyłki przekaż opakowanie kierowcy UPS w ramach standardowego odbioru lub zanieś paczkę do lokalnego punktu UPS. Jeśli znajdujesz się w Niemczech, możesz również zostawić paczkę w punkcie odbioru DHL.

Uwaga: Jeśli od zaakceptowania opłat nie minęły jeszcze 24 godziny, możesz anulować opłaty za przesyłkę i skorzystać z usług innego przewoźnika, klikając Anuluj opłaty poniżej obszaru Szacunkowy koszt wysyłki.

Jeśli odrzucisz opłaty, wyświetli się ekran Wybierz przewoźnika, na którym będzie można wybrać innego przewoźnika.

Zaloguj się, aby skorzystać z narzędzia i uzyskać spersonalizowaną pomoc (wymagana przeglądarka). Zaloguj się


Docieraj do setek milionów klientów

Zacznij Sprzedaż na Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates