Po otrzymaniu powiadomienia o złożeniu zamówienia i wysłaniu zamówienia koniecznie potwierdź, że zamówienie zostało wysłane.
W przypadku zakupienia wysyłki poprzez „Kup wysyłkę” nie trzeba potwierdzać wysyłki, ponieważ odbywa się to automatycznie.
Aby potwierdzić wysyłkę, potrzebne są następujące informacje:
-
data wysyłki
-
metoda wysyłki (w tym informacje o przewoźniku)
-
identyfikator śledzenia przesyłki (podany przez przewoźnika)
-
adres nadawcy (rzeczywisty adres, z którego wysłano zamówienie).
Uwaga: Gdziekolwiek zgodnie z lokalnymi przepisami Amazon ma obowiązek pobrania od sprzedawców i odprowadzenia podatków od sprzedaży, w przypadku dostarczania produktów do określonych krajów, model poboru podatków może zostać określony na podstawie podanego przez Ciebie adresu nadawcy. W związku z tym wybierz ostateczny adres nadawcy z menu rozwijanego. Jeśli nie wybierzesz adresu nadawcy z menu rozwijanego, Amazon użyje domyślnego adresu nadawcy widniejącego w
Ustawieniach usługi obliczania podatku VAT w momencie składania zamówienia. Jeśli w momencie składania zamówienia w „Ustawieniach usługi obliczania podatku VAT” nie było domyślnego adresu nadawcy, Amazon użyje jako ostatniego źródła domyślnego adresu nadawcy podanego w
Ustawieniach wysyłki lub w sekcji
Adres firmowy.
Więcej informacji na temat sytuacji, w których Amazon ma obowiązek pobrania podatków od sprzedawców zewnętrznych i ich odprowadzenia, znajdziesz tutaj.
Jeśli potwierdzisz wysyłkę, wykonamy następujące czynności:
-
Pobranie zapłaty za zamówienie od kupującego.
-
Zapisanie zapłaty za zamówienie na dobro konta sprzedawcy.
-
Wysłanie do kupującego wiadomości e-mail z potwierdzeniem wysyłki.
-
Podanie informacji o wysyłce na koncie Amazon kupującego. Kupujący może wówczas śledzić jej status on-line.
Uwaga: Jeśli nie potwierdzisz wysyłki zamówienia w ciągu 30 dni od daty zamówienia, automatycznie anulujemy zamówienie. Nie pobierzemy zapłaty od kupującego, nawet jeśli zamówienie zostało już wysłane.
Potwierdzanie pojedynczej wysyłki dla jednego zamówienia
-
Znajdź zamówienie na stronie Zarządzaj zamówieniami i kliknij Potwierdź wysyłkę w kolumnie Działanie przy zamówieniu.
-
Na stronie Potwierdź wysyłkę wprowadź datę wysyłki, metodę wysyłki (w tym informacje o przewoźniku), adres nadawcy (rzeczywisty adres, z którego wysłano zamówienie) oraz identyfikator śledzenia przesyłki (podany przez przewoźnika).
-
W polu Notatka sprzedawcy możesz wprowadzić dodatkowe uwagi dotyczące zamówienia. Są one wyłącznie do Twojej wiadomości.
-
Kliknij Potwierdź wysyłkę.
Uwaga: Gdziekolwiek zgodnie z lokalnymi przepisami Amazon ma obowiązek pobrania od sprzedawców i odprowadzenia podatków od sprzedaży, w przypadku dostarczania produktów do określonych krajów, model poboru podatków może zostać określony na podstawie podanego przez Ciebie adresu nadawcy. W związku z tym wybierz ostateczny adres nadawcy z menu rozwijanego. Jeśli nie wybierzesz adresu nadawcy z menu rozwijanego, Amazon użyje domyślnego adresu nadawcy widniejącego w
Ustawieniach usługi obliczania podatku VAT w momencie składania zamówienia. Jeśli w momencie składania zamówienia w „Ustawieniach usługi obliczania podatku VAT” nie było domyślnego adresu nadawcy, Amazon użyje jako ostatniego źródła domyślnego adresu nadawcy podanego w
Ustawieniach wysyłki lub w sekcji
Adres firmowy.
Więcej informacji na temat sytuacji, w których Amazon ma obowiązek pobrania podatków od sprzedawców zewnętrznych i ich odprowadzenia, znajdziesz tutaj.
Potwierdzanie kilku wysyłek dla jednego zamówienia
Możesz użyć narzędzia Zarządzaj zamówieniami, aby potwierdzić wysyłkę kilku paczek do jednego zamówienia. Możesz również potwierdzić kilka paczek i wysyłek. Więcej informacji znajdziesz w sekcji Potwierdzanie wielu wysyłek za pomocą kanałów.
-
Po potwierdzeniu wysyłki jednej paczki w zamówieniu kliknij Dodaj paczkę u dołu strony Potwierdź wysyłkę.
-
Z menu rozwijanego Produkty w paczce wybierz odpowiednią liczbę produktów w danej paczce. Pozostałe produkty są automatycznie przenoszone do innej paczki.
-
Wprowadź datę wysyłki, metodę wysyłki (w tym informacje o przewoźniku), adres nadawcy (rzeczywisty adres, z którego wysłano zamówienie) oraz identyfikator śledzenia przesyłki (podany przez przewoźnika).
-
Wprowadź datę wysyłki, metodę wysyłki (w tym informacje o przewoźniku) oraz identyfikator śledzenia przesyłki (podany przez przewoźnika) dotyczące zamówienia.
-
W polu Notatka sprzedawcy możesz wprowadzić specjalne uwagi dotyczące zamówienia. Są one wyłącznie do Twojej wiadomości.
-
Kliknij Potwierdź wysyłkę.
Uwaga: Gdziekolwiek zgodnie z lokalnymi przepisami Amazon ma obowiązek pobrania od sprzedawców i odprowadzenia podatków od sprzedaży, w przypadku dostarczania produktów do określonych krajów, model poboru podatków może zostać określony na podstawie podanego przez Ciebie adresu nadawcy. W związku z tym wybierz ostateczny adres nadawcy z menu rozwijanego. Jeśli nie wybierzesz adresu nadawcy z menu rozwijanego, Amazon użyje domyślnego adresu nadawcy widniejącego w
Ustawieniach usługi obliczania podatku VAT w momencie składania zamówienia. Jeśli w momencie składania zamówienia w „Ustawieniach usługi obliczania podatku VAT” nie było domyślnego adresu nadawcy, Amazon użyje jako ostatniego źródła domyślnego adresu nadawcy podanego w
Ustawieniach wysyłki lub w sekcji
Adres firmowy.
Więcej informacji na temat sytuacji, w których Amazon ma obowiązek pobrania podatków od sprzedawców zewnętrznych i ich odprowadzenia, znajdziesz tutaj.
Jeśli wysyłasz do klientów w Zjednoczonym Królestwie lub krajach UE z kraju spoza Zjednoczonego Królestwa lub krajów spoza UE, wszystkie zamówienia otrzymane od klienta pod jednym numerem zamówienia należy wysłać w jednej przesyłce. Nie wolno dzielić zamówienia o jednym numerze na wiele przesyłek ani łączyć zamówień o różnych numerach w jedną przesyłkę, ponieważ może to mieć wpływ na wrażenia z zakupów (na przykład z powodu dodatkowego poboru podatku), co z kolei może negatywnie wpłynąć na opinie o produktach.
W przypadku podziału przesyłek w zamówieniach wysyłanych do Zjednoczonego Królestwa lub krajów UE wszystkie przesyłki muszą być wysłane z tego samego kraju, co pierwsza przesyłka. Jeśli nie jesteś w stanie nadać drugiej przesyłki z tego samego kraju, z którego nadana została pierwsza, anuluj taką przesyłkę częściową. Wynika to z faktu, że model poboru podatków jest ustalany na podstawie adresu nadawcy podanego dla pierwszej przesyłki. Więcej informacji na temat sytuacji, w których Amazon ma obowiązek pobrania podatków od sprzedawców zewnętrznych i ich odprowadzenia, znajdziesz tutaj.
Notes:
-
Przycisk Potwierdź wysyłkę nie pojawi się przy zamówieniach kwalifikujących się do wysyłki Prime. W przypadku tych zamówień skorzystaj z usługi Kup wysyłkę.
-
Jeśli popełnisz błąd podczas wprowadzania takich informacji, jak identyfikator śledzenia przesyłki, możesz edytować wysyłkę. W obszarze Zarządzaj zamówieniami wybierz Edytuj wysyłki obok zamówienia, kliknij przycisk Edytuj wysyłkę w prawym górnym rogu, a następnie kliknij Ponownie potwierdź wysyłkę.
-
Jeśli otrzymasz zamówienie na kilka produktów i wyślesz je pojedynczo, klient zostanie obciążony natychmiast po pierwszym zamówieniu, nawet jeśli produkty będą wysyłane w kilku dostawach.
-
Jeśli dostarczasz zamówienie samodzielnie, jako przewoźnika możesz wybrać Inne.
Ważne:
Nie zalecamy potwierdzania wysyłek bez numerów śledzenia przesyłki. Wymagane jest podanie prawidłowych numerów śledzenia przesyłki dla 95% wysyłek we wszystkich kategoriach.
Śledzenie przesyłki jest również wymagane, aby zakwalifikować się do programów specjalnych, takich jak opcje wysyłki Premium i gwarantowana data dostawy.
Bez prawidłowego numeru śledzenia przesyłki istnieje większe prawdopodobieństwo zgłoszenia roszczenia z Gwarancji od A do Z.