Niedozwolone działania sprzedawców określono w celu utrzymania programu sprzedaży, który jest bezpieczny dla kupujących i sprawiedliwy dla sprzedawców produktów i usług. Nieprzestrzeganie warunków niniejszej polityki może skutkować anulowaniem ofert, zawieszeniem korzystania z narzędzi i raportów Amazon i/lub odebraniem uprawnień do sprzedaży.
Poniższe wytyczne obowiązują zarówno sprzedawców produktów, jak i sprzedawców usług. Wytyczne dotyczące produktów lub usług znajdują się w informacjach pod tą sekcją.
Książki, muzyka, filmy i płyty DVD oferowane za pośrednictwem serwisu Amazon muszą zostać wysłane w ciągu dwóch dni roboczych od daty udostępnienia sprzedawcy potwierdzenia zamówienia.
Wszelkie próby obejścia ustalonego procesu sprzedaży Amazon lub przekierowania użytkowników Amazon na inną stronę internetową lub proces sprzedaży są zabronione. W szczególności: wszelkie reklamy, wiadomości marketingowe (oferty specjalne) lub „wezwania do działania”, które prowadzą, nakłaniają lub zachęcają użytkowników Amazon do opuszczenia strony internetowej Amazon, są zabronione. Działania niedozwolone obejmują:
Nazwa firmy (identyfikująca podmiot gospodarczy w serwisie Amazon) musi być nazwą, która: dokładnie identyfikuje sprzedawcę; nie wprowadza w błąd; oraz której masz prawo używać (tzn. nazwa nie może zawierać znaku towarowego innej osoby lub w inny sposób naruszać jakiegokolwiek znaku towarowego lub innego prawa własności intelektualnej jakiejkolwiek osoby). Ponadto nie można używać nazwy firmy, która zawiera przyrostek stosowany w wiadomości e-mail, taki jak .com, .net, .biz itd.
Niechciane wiadomości e-mail do klientów Amazon (poza wiadomościami niezbędnymi do realizacji zamówienia i związanej z tym obsługi klienta) oraz wiadomości e-mail związane z wszelkimi komunikatami marketingowymi są zabronione.
Amazon zapewnia profesjonalnym sprzedawcom, którzy realizują własne zamówienia, dostęp do numerów telefonów klientów, aby umożliwić sprzedawcom przestrzeganie wymogów ich przewoźników dotyczących etykiet wysyłki. Jeśli otrzymasz tego rodzaju dane klienta, musisz przestrzegać zasad dotyczących danych osobowych klienta firmy Amazon, które znajdują się w naszej Umowie ze sprzedawcą.
Zapoznaj się z poniższymi zasadami i wskazówkami, aby upewnić się, że używasz numerów telefonów klientów w prawidłowy sposób.
Kupujący i sprzedawcy mogą komunikować się ze sobą za pośrednictwem historii Wiadomości między kupującymi a sprzedawcą, która przypisuje obu stronom unikatowe adresy e-mail wygenerowane przez firmę Amazon. Sprzedawcom zabrania się dostarczania lub pozyskiwania bezpośrednich, niegenerowanych przez firmę Amazon adresów e-mail na stronie internetowej Amazon lub w korespondencji za pośrednictwem historii Wiadomości między kupującymi a sprzedawcą.
Amazon rozumie, że wiele marek może zlecać agencjom ochrony marki lub przedstawicielom zgłoszenie w ich imieniu naruszenia własności intelektualnej i akceptuje zgłoszenia od upoważnionych przedstawicieli. Amazon nie zezwala jednak osobom posiadającym aktywne konta sprzedaży na składanie zawiadomień o naruszeniu przepisów jako przedstawiciel marki, w sytuacji gdy złożenie tych zawiadomień mogłoby przynieść korzyści dla ich własnego konta sprzedaży (np. poprzez usunięcie konkurencyjnych ofert). Konto sprzedaży każdej osoby składającej zawiadomienia jako przedstawiciel korzystający z własnego statusu sprzedawcy może zostać zlikwidowane.
Wszyscy sprzedawcy mogą uzyskać dostęp do usługi sprzedaży Amazon i korzystać z niej. Jeśli sprzedawca wielokrotnie przesyła nadmierną ilość danych lub w inny sposób korzysta z usługi w nadmierny lub nieuzasadniony sposób, może spowodować nieproporcjonalne obciążenie i utrudnić innym sprzedawcom możliwość łatwego dostępu do usługi i korzystania z niej. W przypadku niewłaściwego użycia lub nadmiernego lub nieuzasadnionego korzystania z usługi sprzedaży Amazon, firma Amazon może, według własnego uznania, ograniczyć lub zablokować dostęp do kanałów produktów lub innych funkcji, które są nadużywane, dopóki użytkownik nie zaprzestanie nadużycia.
W przypadku pytań lub problemów z Twoim kontem sprzedawcy Amazon, możesz skorzystać z naszego działu obsługi sprzedawców; możesz też ocenić jakość obsługi zapewnianej przez naszych pracowników działu obsługi sprzedawcy, aby pomóc nam nieustannie się doskonalić. Zabronione jest nadużywanie tej funkcji. Mierzymy wyniki naszych pracowników według wysokich standardów jakości, aby móc zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę klienta. Oczekujemy także od naszych sprzedawców profesjonalnych metod komunikacji i uczciwych ocen w odniesieniu do naszych klientów i pracowników.
Wszelkie próby manipulowania ocenami, opiniami lub recenzjami są zabronione.
Funkcja rankingu bestsellerów pozwala kupującym ocenić popularność produktu. Zabrania się wszelkich prób manipulowania miejscem w rankingu sprzedaży. Nie wolno Ci pozyskiwać lub świadomie przyjmować fałszywych lub nieprawdziwych zamówień, w tym składać zamówień na własne produkty. Nie wolno Ci oferować kupującym wynagrodzenia w zamian za zakup Twoich produktów ani udostępniać kupującym kodów do zrealizowania w celu podniesienia miejsca w rankingu sprzedaży. Nie wolno Ci też informować o pozycji produktu w rankingu bestsellerów na stronie szczegółowych informacji o produkcie, w tym również w nazwie i opisie produktu.
Wystawiając przedmioty na sprzedaż przy użyciu istniejącej strony szczegółowych informacji o produkcie oferowany produkt musi być wymieniony na stronie szczegółowych informacji o produkcie, która dokładnie opisuje produkt pod każdym względem, włącznie (między innymi) z następującymi atrybutami: producent, edycja, powiązanie, wersja, format lub kompatybilność odtwarzania. Sprzedawcom nie wolno dopasowywać swoich przedmiotów do strony szczegółowych informacji z innym kodem ISBN, UPC, EAN lub innym identyfikatorem zewnętrznym.
Przesyłanie obrazów produktów ukazujących Twój znak towarowy umieszczony na nich w sposób tymczasowy lub nietrwały (np. na naklejce lub na opakowaniu produktu itp.) jest zabronione w przypadku, gdy produkt ten jest produktem bezmarkowym, nieopatrzonym na stałe Twoim znakiem towarowym. Firma Amazon zastrzega sobie prawo do usuwania, sprawdzania lub edytowania wszelkich obrazów produktów naruszających ten zakaz.
Tworzenie strony szczegółowych informacji o produkcie dla produktu już funkcjonującego w katalogu Amazon jest zabronione.
Sprzedawcy nie mogą tworzyć osobnych ofert dla identycznych egzemplarzy tego samego przedmiotu. Indywidualne wystawianie tego samego przedmiotu kilka razy wprowadza kupujących w błąd i jest frustrujące dla innych sprzedawców. Aby oferować wiele egzemplarzy tego samego przedmiotu należy skorzystać z pola ilości i wystawiać je osobno tylko w przypadku oferowania tego samego przedmiotu na różnych warunkach.
Wszelkiego rodzaju nadużycia procesu roszczeń w ramach gwarancji Amazon od A do Z są zabronione. Sprzedawcy, którzy mają nadmierną liczbę lub kwotę pieniężną roszczeń z tytułu gwarancji od A do Z, zostają objęci rozwiązaniem umowy. W przypadkach, gdy kupujący jest niezadowolony z produktu lub usługi, może skontaktować się z Tobą w celu ustalenia zwrotu pieniędzy, zwrotu towaru lub wymiany, stosownie do przypadku. Amazon zastrzega sobie prawo do dochodzenia od Ciebie zwrotu kosztów, jeśli zwrócimy kupującemu koszty zgodnie z warunkami gwarancji Amazon od A do Z.
Gdy klienci korzystają z wyszukiwarki Amazon i struktury przeglądania, oczekują trafnych i dokładnych wyników. W związku z tym wszelkie próby manipulowania funkcją przeglądania i wyszukiwania są zabronione. Zachowania niedozwolone obejmują m.in:
Aby uzyskać szerszy kontekst i więcej wytycznych, zapoznaj się z tematem Optymalizacja ofert do wyszukiwania.
W ramach programu personalizacji nie wolno wystawiać następujących produktów — komputerów osobistych, laptopów, wież komputerowych, konsol gier wideo lub tabletów. Obejmuje to odnowienie wyżej wymienionych produktów bazowych.
Gdy kupujący szukają w serwisie Amazon produktów z możliwością personalizacji, oczekują, że produkty te będą przygotowane na żądanie, przy użyciu ich osobistych wyborów podanych w procesie zakupu. Każde pole niestandardowe (na przykład wprowadzanie tekstu, przesyłanie obrazu lub opcja konfiguracji) napotkane przez klienta podczas tworzenia spersonalizowanego produktu musi służyć dalszej personalizacji produktu pożądanego przez klienta. Zabrania się wszelkich prób manipulowania niestandardowymi funkcjonalnościami w sposób omijający istniejące zasady Amazon lub błędnie przedstawiający spersonalizowane produkty. Zachowania niedozwolone obejmują m.in:
Naruszenia i niewłaściwe użycie niestandardowego zestawu funkcji mogą spowodować utratę niestandardowego zestawu funkcji z niemożnością przywrócenia.
Każda próba podwyższenia ceny sprzedaży przedmiotu po zakończeniu transakcji jest zabroniona. Nie możesz też ustawić nadmiernych kosztów realizacji zamówień i wysyłki.
Sprzedawcy nie powinni wystawiać na sprzedaż lub dopasowywać produktów z kategorii Książki, Muzyka, Filmy lub płyty DVD, które Amazon określa jako dostępne w przedsprzedaży. Książki, muzyka, filmy i płyty DVD oferowane za pośrednictwem serwisu Amazon muszą zostać wysłane w ciągu dwóch dni roboczych od daty udostępnienia sprzedawcy potwierdzenia zamówienia. Ważne jest również utrzymywanie dokładnych zapisów stanu zapasów, ponieważ przypadki „braków na magazynie” mogą znaleźć odzwierciedlenie w Twoim rankingu opinii sprzedawcy. Jeśli oferowany przez Ciebie przedmiot nie będzie dostępny do natychmiastowej wysyłki przy zamówieniu, anuluj zamówienie lub powiadom kupującego i w razie potrzeby rozpocznij zwrot kosztów. Amazon natychmiast anuluje każdą ofertę sprzedawcy dotyczącą książek, muzyki, wideo lub płyt DVD, którą Amazon wyznaczy jako nadającą się do przedsprzedaży.
Zakazane są części lub produkty pochodzące z wieloryba, delfina, morświnia, rekina, słonia (w tym kości słoniowej słonia) lub z innych zagrożonych roślin lub zwierząt objętych regulacjami.