Ten artykuł dotyczy sprzedaży w: Polska

Co należy wiedzieć o sprzedaży na Amazon

Przegląd

Ponieważ zapoznałeś/-aś się już z umową ze sprzedawcą Amazon oraz powiązanymi zasadami i wytycznymi, chcielibyśmy teraz przedstawić dodatkowe informacje, które są kluczowe dla udanej sprzedaży w serwisie Amazon.

Zauważamy, że nowi sprzedawcy na Amazon często mają za sobą różne doświadczenia z innymi usługami sprzedaży i zakładają, że wszystkie usługi sprzedaży działają tak samo. Może im się wydawać, że nie trzeba zwracać dużej uwagi na szczegóły zawarte w umowie ze sprzedawcą oraz zasady i wytyczne dotyczące programu. W rezultacie otrzymujemy od sprzedawców wiadomości zaczynające się od słów „Nie wiedziałem/-am, że trzeba było...”.

Nie chcemy, abyś znalazł/a się w takiej sytuacji, dlatego przedstawiamy Ci niektóre informacje, które są najczęściej pomijane przez nowych sprzedawców.

Twoje konto sprzedawcy

Rzeczy, które należy wiedzieć

  • Rejestrując się jako sprzedawca w serwisie Amazon, tworzysz pojedyncze konto sprzedawcy dla swojej firmy.
    Ważne: Obsługa i posiadanie wielu kont sprzedawcy jest zabronione.
  • Możesz pomóc w budowaniu zaufania klientów do swojej firmy, przekazując im jasne i szczegółowe informacje na temat Twoich zasad.
  • Należy wziąć pod uwagę, że zasady zwrotu muszą być co najmniej tak korzystne dla kupujących, jak zasady zwrotów Amazon. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz sekcję Obsługa klienta u dołu tej strony.

Rzeczy do zrobienia

  • Podaj nazwę firmy, która będzie wyświetlana w serwisie Amazon, aby klienci pamiętali Twoją firmę.
  • Upewnij się, że informacje kontaktowe Twojej firmy są aktualne (adres e-mail i numer telefonu, jeśli są dostępne), abyśmy mogli się z Tobą skontaktować, jeśli będzie to konieczne.
  • Dbaj o aktualność informacji o karcie kredytowej i rachunku bankowym dla płatności i rozliczeń.
  • Podaj zasady dotyczące wysyłki i zwrotów, aby pomóc w budowaniu zaufania klientów.
  • Opisz wszelkie wiadomości i usługi dotyczące prezentów i ich pakowania, jakie możesz zaoferować.
  • Prześlij na konto sprzedawcy swoje logo — obraz z logo na storefront musi mieć dokładnie 120 x 30 pikseli.
  • Podaj tylko te informacje o firmie, które są właściwe dla sposobu, w jaki prowadzisz swoją firmę w serwisie Amazon.
  • Ustaw stawki za wysyłkę tak, aby klienci wiedzieli, jakie są jej koszty.

Rzeczy, których należy unikać

  • Rejestrowanie wielu kont sprzedawcy.
  • Uwzględnianie adresów URL stron internetowych w kanałach produktów, nazwie firmy lub innych danych firmy, które mogą kierować klientów na Twoją stronę internetową lub stronę innej firmy.

Oferta produktów

Rzeczy, które należy wiedzieć

  • Oferta produktów w odpowiednich kategoriach i z poprawnymi informacjami ma kluczowe znaczenie dla zadowolenia klienta i wysokiej wydajności sprzedawcy.
  • Wszystkie oferty muszą spełniać normy Przewodnika po stylach właściwego dla danej kategorii.
  • Klienci Amazon oczekują, że ich produkty będą dobrze zapakowane i dotrą na czas.
  • Strony szczegółowych informacji o produktach nie należą do jednego sprzedawcy. Nazwa, obraz i szczegóły produktu muszą odnosić się do samego produktu, a nie dla poszczególnych produktów lub promocji sprzedawców.
  • Skonfiguruj stawki za wysyłkę, ceny sprzedaży i promocje w Seller Central; nie umieszczaj żadnych z tych informacji w szczegółach oferty produktów.

Rzeczy do zrobienia

Nazwy produktów

  • Podaj informacje tylko o konkretnym produkcie.
  • Informacje powinny być zwięzłe, a zarazem istotne.
  • Użyj maksymalnie 100 znaków.
  • W stosownych przypadkach zacznij od marki produktu, nie sprzedawcy.
  • Dołącz numer modelu, jeśli jest dostępny.
  • Używaj tylko zwykłego tekstu (bez formatowania HTML).
  • Poprawnie stosuj małe i duże litery.
  • Używaj cyfr („2" zamiast „dwa”).

Obrazy

  • Pokaż tylko produkt na sprzedaż, bez akcesoriów, czyli to, co kupujący faktycznie otrzyma.
  • Używaj czystego białego tła (wartości RGB 255 255,255).
  • Udostępniaj obrazy o rozdzielczości 1000 x 500 pikseli lub większej.
  • Produkt musi wypełniać co najmniej 85% obszaru obrazu.
  • Obraz musi być w formacie JPEG (.jpg), TIFF (.tif) lub PNG (.png). Preferowany format to JPEG.
  • Używaj profesjonalnych zdjęć.

Rzeczy, których należy unikać

Nazwy produktów

  • Informacje marketingowe, promocje lub inne informacje, które nie opisują samego produktu (na przykład „zniżka x%”, komunikaty marketingowe, adres URL sprzedawcy lub nazwa sprzedawcy w tytule).
  • Wybór kategorii produktu, która nie pasuje do istniejącej struktury kategorii Amazon.
  • Kod HTML
  • (SAME WIELKIE LITERY)
  • Symbole (! * $?)

Obrazy

  • Pokazywanie akcesoriów i rekwizytów, które nie są sprzedawane wraz z produktem.
  • Zdjęcia lifestylowe jako obraz główny, które pokazują np. osoby korzystające z produktu.
  • Pojedynczy obraz, wyświetlający wiele kolorów lub widoków produktu.
  • Kolorowe tła.
  • Grafika, ilustracje lub animowane obrazy są niedozwolone.
  • Obramowania, znaki wodne, tekst, adresy URL, logo sprzedawcy lub nazwa na obrazach.
  • Nagość.
  • Manekiny.
  • Rysunki liniowe lub wizje artystyczne.

Zamówienia klientów

Rzeczy, które należy wiedzieć

  • Podczas konfiguracji konta Sprzedawcy znajdziesz informacje o oczekiwaniach związanych z wysyłką, które należy uwzględnić w zamówieniu i procesach realizacji. Przekonasz się także, że po wysłaniu zamówień należy przesłać potwierdzenie do Amazon, abyśmy mogli informować kupujących o postępach w realizacji zamówień i pobierać opłaty wg ich metody płatności za zakup.
  • Aby otrzymać płatność, należy przesłać Amazonowi potwierdzenie wysyłki produktu. Po potwierdzeniu Amazon wyśle do kupującego wiadomość e-mail z potwierdzeniem wysyłki; ustawiona zostanie przewidywana data dostawy.
  • Wysyłka produktów multimedialnych (książek, muzyki, DVD i wideo) jest wymagana w ciągu 2 dni roboczych. Produkty inne niż multimedia należy wysyłać według określonej daty dostępności wysyłki.

Rzeczy do zrobienia

  • Przejrzyj domyślne ustawienia wysyłki i dostosuj je tak, aby pasowały do modelu realizacji zamówień.
  • Codziennie sprawdzaj swoje konto Sprzedawcy, aby pozyskać nowe zamówienia.
  • Ustaw harmonogram raportów zamówień, aby śledzić zamówienia oraz informacje o nich.
  • Wysyłaj produkty, które naruszają prywatność klienta (np. produkty erotyczne) w dodatkowym, neutralnym opakowaniu, a nie w samym opakowaniu produktu.

Rzeczy, których należy unikać

  • Umieszczanie materiałów marketingowych lub promocyjnych na materiałach opakowaniowych.
  • Wysyłanie samych powiadomień e-mail – wiadomości e-mail mogą się zgubić lub zostać usunięte.

Dział obsługi klienta

Rzeczy, które należy wiedzieć

  • Zasady zwrotu kosztów Amazon pozwalają na zwrot nowych, nieotwartych przedmiotów w ciągu 30 dni od daty dostawy w celu uzyskania pełnego zwrotu kosztów. Użytkownik jest zobowiązany przyjąć zwroty i zwróć koszty zgodnie z Polityką zwrotów Amazon.
  • Amazon prześle do klientów wszystkie wiadomości e-mail dotyczące zamówienia i wysyłki; nie należy wysyłać wiadomości e-mail z potwierdzeniem zamówienia lub wysyłki. Ma to na celu uniknięcie sprzecznych wiadomości lub nieporozumień z klientem. Pamiętaj, sprzedaż w serwisie Amazon wymaga rzadszej komunikacji z klientami, ponieważ większość procesu komunikacji obsługuje Amazon.
  • Nie należy sprzedawać ani reklamować klientom Amazon innych kanałów sprzedaży niż Amazon, ani w żaden sposób przekierowywać ich na inne kanały – nawet podczas dozwolonej komunikacji, np. odpowiadając na zapytania kupującego dotyczące produktów lub zamówień.

Rzeczy do zrobienia

  • Realizuj wszystkie zamówienia w ustalonym terminie realizacji i wysyłki; wysyłaj dokładnie to, co wystawiłeś na sprzedaż.
  • Dokładnie wyjaśniaj swoje zasady i procesy wysyłki, zwrotów towarów i kosztów oraz pozostałe istotne informacje.
  • Ogranicz komunikację z klientami do niezbędnego minimum w celu realizacji zamówienia i zapewnienia powiązanej obsługi klienta.
  • Natychmiast odpowiadaj na pytania kupującego dotyczące statusu zamówienia.
  • Pamiętaj, klienci oczekują od sprzedawców tego samego poziomu obsługi klienta, co od Amazon. W przypadku niespełnienia tej normy klienci mogą być niezadowoleni.
  • Bądź uprzejmy i cierpliwy wobec klientów, gdy proszą o informacje, zwroty towarów lub kosztów.

Rzeczy, których należy unikać

  • Przekupywanie klientów w zamian za pozytywne opinie.
  • Komunikacja z klientami w celach marketingowych lub przekierowywanie kupujących na własną stronę internetową lub stronę internetową stron trzecich w wiadomościach e-mail.


Co należy wiedzieć o sprzedaży na Amazon


Zaloguj się, aby skorzystać z narzędzia i uzyskać spersonalizowaną pomoc (wymagana przeglądarka). Zaloguj się


Docieraj do setek milionów klientów

Zacznij Sprzedaż na Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates