Ten artykuł dotyczy sprzedaży w: Polska

Zarządzaj zwrotami towarów

Aby zapewnić kupującym spójne doświadczenie, musisz spełnić lub przekroczyć zasady dotyczące zwrotu obowiązujące w Amazon.

Proces zwrotu towaru

Krok 1: Zatwierdzanie zwrotu towaru

Uwaga: Automatyzacja zatwierdzania zwrotu towaru w przypadku wszystkich żądań zwrotu towaru zgodnych z zasadami oraz poniższa lista wyjątków będzie obowiązywać od 15 września 2021 r. Do tego czasu możesz kontynuować ręczne zatwierdzanie wszystkich przychodzących żądań zwrotu towaru.

Aby zapewnić wydajność operacyjną i jak najlepsze wrażenia z zakupów, Amazon automatycznie zatwierdzi wszystkie żądania zwrotów towarów zgodne z Zasadami Amazon dotyczącymi zwrotu towaru. Automatycznie zatwierdzanie żądań zwrotu towaru możesz rozpoznać dzięki oznaczeniu „Automatycznie zatwierdzone” widocznemu na stronie Zarządzaj zwrotami towarów (Zamówienia > Zarządzaj zwrotami towarów) w Seller Central.

Wszelkie żądania zwrotów towarów, które nie są zgodne z Zasadami Amazon dotyczącymi zwrotu towaru, nie zostaną automatycznie zatwierdzone. Żądania zwrotów towarów z niektórych kategorii i podkategorii produktów nie będą automatycznie zatwierdzane i będą wysyłane do Ciebie w celu dokonania ręcznej weryfikacji. Obejmuje to:

  • Rękodzieło
  • Amazon Custom
  • Towary niebezpieczne
  • Seks i zmysłowość
  • Profesjonalne artykuły medyczne i profesjonalne artykuły stomatologiczne
  • produkty z kategorii: Artykuły spożywcze i Wina
  • produkty z kategorii: Wideo, Gry wideo, Oprogramowanie i DVD
  • produkty z podkategorii: Kwiaty i bukiety oraz Kwiaty cięte świeże
  • artykuły higieniczne z kategorii: Produkty dla niemowląt, Uroda, zdrowie i pielęgnacja ciała oraz Urządzenia do higieny osobistej.

Dopilnuj, aby w ciągu 24 godzin udzielić odpowiedzi na żądania zwrotów towarów, które wymagają ręcznej weryfikacji. Więcej informacji o tym, jak ręcznie weryfikować i przetwarzać takie żądania zwrotów towarów, znajdziesz tutaj: Przetwarzanie żądań zwrotów towarów.

Aby monitorować zwroty towarów, przejdź na zakładki na stronie Zarządzaj zwrotami towarów lub pobierz Raport zwrotów towarów(Zamówienia > Zarządzaj zwrotami towarów > Wyświetl raporty). Ponadto Amazon wyśle Ci wiadomość e-mail, gdy kupujący utworzy żądanie zwrotu towaru.

Krok 2: Wysyłkowe etykiety zwrotne

Po zatwierdzeniu żądania zwrotu towaru Amazon wysyła kupującemu wysyłkową etykietę zwrotną z Twoim adresem zwrotnym. Domyślnie etykieta zwrotna nie jest opłacona z góry i wymaga od kupującego pokrycia kosztów wysyłki. Możesz jednak również zapewnić kupującemu opłaconą etykietę zwrotną, Więcej informacji na temat przesyłania etykiet niestandardowych znajdziesz tutaj: Przesyłanie na serwer opłaconej etykiety zwrotnej i Wymagania dotyczące opłaconej etykiety zwrotnej.

Ponieważ na etykietach zwrotnych będzie widniał Twój adres zwrotny, zadbaj o to, aby był on aktualny. Aby zaktualizować domyślny adres zwrotny, przejdź do Ustawień adresu zwrotnego zgodnie z instrukcją na stronie Ustawianie domyślnego adresu zwrotnego. Jeśli w Ustawieniach adresu zwrotnego nie podano żadnego krajowego adresu zwrotnego, na etykiecie zwrotnej zostanie umieszczony Twój adres firmowy.

Krok 3: Zwrot pieniędzy

Zwrotu pieniędzy należy dokonać w ciągu dwóch dni roboczych od odebrania zwrotu towaru.

Więcej informacji na temat zwrotu pieniędzy za zamówienia znajdziesz tutaj: Zwrot pieniędzy za zamówienia. Zachęcamy, aby zaczekać ze zwrotem pieniędzy, aż otrzymasz zwrócony produkt, aby móc ocenić jego stan. Jeśli chcesz uznań roszczenie oprócz lub zamiast zwrotu pieniędzy za zamówienie, przejdź do tematu Uznawanie roszczeń.

Uwaga: Jeśli zwrotu pieniędzy dokonano w Twoim imieniu w ramach roszczenia z Gwarancji od A do Z i uważasz, że zostało to zrealizowane nieprawidłowo, możesz odwołać się od takiego roszczenia. Przejdź do tematu Odwołanie od roszczenia z Gwarancji od A do Z.

Międzynarodowe przesyłki zwrotne

Jeśli znajdujesz się poza krajem, w którym sprzedajesz, musisz wykonać jedną z następujących czynności:

  • Zapewnij kupującym opłaconą etykietę zwrotną, jeśli pokrywasz koszty wysyłki zwrotnej. Nie można tego odliczyć od zwrotu pieniędzy dla kupującego, lub
  • Zaoferuj zwrot pieniędzy bez żądania zwrotu towaru. Aby zmniejszyć ilość czynności wykonywanych ręcznie, możesz zautomatyzować zwroty pieniędzy bez zwrotów towarów. Więcej informacji znajdziesz tutaj: Zwroty pieniędzy bez zwrotów towarów, lub
  • Zapewnij kupującym polski adres zwrotny w przypadku sprzedaży w serwisach Amazon.pl . Jeśli chcesz podać Polską adres zwrotny, ale jesteś poza Polską , może pomóc Ci międzynarodowa przesyłka zwrotna dostępna w Sieci dostawców rozwiązań.

Zamówienia w ramach Realizacji przez Amazon (FBA)

Amazon zarządza zwrotami towarów i zwrotami pieniędzy za zamówienia wysyłane w ramach FBA. Więcej informacji o tym, jak Amazon zarządza zwrotami towarów w ramach FBA znajdziesz tutaj: Zwroty towarów od klientów w przypadku zamówień obsługiwanych w ramach Realizacji przez Amazon.

Zaloguj się, aby skorzystać z narzędzia i uzyskać spersonalizowaną pomoc (wymagana przeglądarka). Zaloguj się


Docieraj do setek milionów klientów

Zacznij Sprzedaż na Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates