Ten artykuł dotyczy sprzedaży w: Polska

Zarządzanie zwrotami towarów

Zapewnienie kupującym jak najlepszych wrażeń z zakupów wymaga zgodności z Zasadami Amazon dotyczącymi zwrotu towaru.

Proces zwrotu towaru

Krok 1: Zatwierdzanie zwrotu towaru

Aby zapewnić wydajność operacyjną i jak najlepsze wrażenia z zakupów, Amazon automatycznie zatwierdzi wszystkie żądania zwrotu towaru zgodne z Zasadami Amazon dotyczącymi zwrotu towaru. Automatycznie zatwierdzanie żądań zwrotu towaru możesz rozpoznać dzięki oznaczeniu Automatycznie zatwierdzone widocznemu na stronie Zarządzaj zwrotami towarów (Zamówienia > Zarządzaj zwrotami towarów) w Seller Central.

Wszelkie żądania zwrotu towaru, które nie są zgodne z Zasadami Amazon dotyczącymi zwrotu towaru, nie zostaną automatycznie zatwierdzone. Żądania zwrotu towaru z niektórych kategorii i podkategorii produktów nie będą automatycznie zatwierdzane i będą wysyłane do Ciebie w celu dokonania ręcznej weryfikacji i zatwierdzenia. Obejmuje to:

  • Rękodzieło
  • Amazon Custom
  • Produkty sklasyfikowane przez Amazon jako „towary niebezpieczne”
  • Produkty z podkategorii: Profesjonalne artykuły medyczne i profesjonalne artykuły stomatologiczne
  • Produkty z kategorii: Artykuły spożywcze i wino
  • Produkty z kategorii: Wideo, Gry wideo, Oprogramowanie i DVD
  • Produkty z podkategorii: Kwiaty i bukiety oraz Kwiaty cięte świeże
  • Artykuły sklasyfikowane przez Amazon jako „higieniczne” z kategorii: Produkty dla niemowląt, Uroda, zdrowie i pielęgnacja ciała oraz Urządzenia do higieny osobistej.

Uwaga: Zwolnienia są oparte na informacjach przekazanych Amazon podczas wystawiania produktu. Zawsze upewnij się, że informacje o produkcie są dokładne i kompletne.

W przypadku żądań zwrotu towaru, które wymagają ręcznej autoryzacji, dopilnuj, aby udzielić odpowiedzi w ciągu 24 godzin. Więcej informacji o tym, jak ręcznie weryfikować i przetwarzać takie żądania zwrotu towaru, znajdziesz tutaj: Przetwarzanie żądań zwrotu towaru.

Aby monitorować zwroty towaru, przejdź do tematu Zarządzaj zwrotami towarów lub pobierz Raport zwrotów towaru. Aby pobrać raport zwrotów towaru, wybierz kolejno Zamówienia > Zarządzaj zwrotami towarów > Wyświetl raporty. Ponadto Amazon wyśle Ci wiadomość e-mail, gdy kupujący utworzy żądanie zwrotu towaru.

Krok 2: Wysyłkowe etykiety zwrotne

W ustawieniach dotyczących zwrotów możesz wybrać jedną z dwóch opcji etykiety zwrotnej:

  1. Nieopłacona etykieta zwrotna: Po zatwierdzeniu żądania zwrotu towaru Amazon wysyła kupującemu nieopłaconą zwrotną etykietę wysyłkową z Twoim adresem zwrotnym. Domyślnie etykieta zwrotna nie jest opłacona z góry i wymaga od kupującego pokrycia kosztów wysyłki u wybranego przewoźnika.
  2. Etykieta zwrotna opłacona przez sprzedawcę: Możesz przesłać etykietę opłaconą przez sprzedawcę u wybranego przewoźnika. Amazon dostarczy kupującemu nieopłaconą etykietę zwrotną, jeśli w ustawieniach dotyczących zwrotów wybrano opcję etykiety opłaconej przez sprzedawcę, ale nie udało się przesłać etykiety. Więcej informacji na temat przesyłania etykiet znajdziesz tutaj: Przesyłanie na serwer opłaconej etykiety zwrotnej i Wymagania dotyczące opłaconej etykiety zwrotnej.

Ponieważ na etykietach zwrotnych będzie widniał Twój adres zwrotny, zadbaj o to, aby był on aktualny. Więcej informacji na temat zarządzania domyślnym adresem zwrotnym znajdziesz w sekcji Wiele adresów zwrotnych. Jeśli w ustawieniach adresu zwrotnego nie podano żadnego krajowego adresu zwrotnego, na etykiecie zwrotnej zostanie umieszczony adres Twojej działalności biznesowej.

Krok 3: Zwrot pieniędzy

Masz obowiązek dokonania zwrotu pieniędzy w ciągu 2 dni roboczych od otrzymania zwróconego towaru. Jeśli nie podejmiesz działań związanych ze zwrotem pieniędzy, Amazon może zwrócić je klientowi w Twoim imieniu i obciążyć tą kwotą Twoje konto sprzedawcy.

Więcej informacji na temat zwrotu pieniędzy za zamówienia znajdziesz tutaj: Zwrot pieniędzy za zamówienia. Zachęcamy, aby zaczekać ze zwrotem pieniędzy, aż otrzymasz zwrócony produkt, aby móc ocenić jego stan. Jeśli chcesz uznać roszczenie oprócz lub zamiast zwrotu pieniędzy za zamówienie, przejdź do tematu Uznawanie roszczeń.

Zwroty międzynarodowe

Jeśli znajdujesz się poza krajem, w którym prowadzisz sprzedaż, musisz wykonać jedną z następujących czynności:

  • Zapewnij kupującym opłaconą etykietę zwrotną, jeśli pokrywasz koszty wysyłki zwrotnej. Nie można tego odliczyć od zwrotu pieniędzy dla kupującego, lub
  • Zaoferuj zwrot pieniędzy bez żądania zwrotu towaru. Aby zmniejszyć ilość czynności wykonywanych ręcznie, możesz zautomatyzować rozwiązania bez zwrotów. Więcej informacji znajdziesz w sekcji Rozwiązania bez zwrotu lub
  • Zapewnij kupującym polski adres zwrotny w przypadku sprzedaży w serwisie Amazon.pl . Jeśli chcesz podać polski adres zwrotny, ale jesteś poza Polską , może pomóc Ci międzynarodowa przesyłka zwrotna dostępna w Sieci dostawców rozwiązań.

Zamówienia realizowane przez Amazon (FBA)

Amazon zarządza zwrotami produktów i zwrotami kosztów zamówień wysyłanych za pośrednictwem Realizacji przez Amazon (FBA). Więcej informacji o tym, jak Amazon zarządza zwrotami towarów w ramach programu Realizacja przez Amazon (FBA) znajdziesz tutaj Zwroty towarów od klientów w przypadku zamówień obsługiwanych w ramach programu Realizacja przez Amazon (FBA).

Zaloguj się, aby skorzystać z narzędzia i uzyskać spersonalizowaną pomoc (wymagana przeglądarka). Zaloguj się


Docieraj do setek milionów klientów

Zacznij Sprzedaż na Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates